SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Har heller ikke fått verfisert i app siste par dager, men det løste seg siden jeg hver gang fikk valg på nettsiden om å bruke bankid i stedet og det virket.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det iallfall ikke bare meg. :)
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har hatt liknande problem med Revolut tidlegare. Då hjalp det å lukke heilt. Dobbeltklikk på home (epletelefon) og slide appen opp. Korleis det er på hipstertelefonar med Android anar eg ikkje.
     
    kongenamundsen liker dette
  4. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk heller ikke bekreftet noen kjøp i går med Mastercard. Første gang jeg opplever det. Klarte logge inn i appn, men det kom aldri noe side for å bekrefte kjøp.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som skjedde her.
    Jeg sendte en melding til SEB i appen, men har ikke fått noe tilbakemelding ennå.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg husker rett så gir alt av poeng som kommer inn på konto deg fly premium status( for uten om status pengene fra mastercard/amex). Mangler nå 10k for å få nivå 4 (Har 190k). Det vil si at om noen overfører trumf til meg tilsvarende 10 000poeng (ca 1000trumf) så vil jeg gå opp til nivå 4 med det samme? Det er slik jeg husker det, men vil gjerne ha noen som følger litt bedre med på dette og kan bekrefte det :) På forhånd takk.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer.
     
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Verifisering virket for meg igjen nå.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, funka for meg i går også.
    Jeg fikk til slutt et svadasvar fra SEB, om at "vi kan ikke se at det er noen mislykkede kjøp på ditt kort, det er nok nettsiden du handlet hos som er problemet".

    Det var tre ulike steder, så litt rart om alle skulle ha problemer samtidig? :rolleyes:

    Men, nå funker det iallfall.
     
    Nordlands liker dette
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje tiden er inne for å mimre litt rundt denne:

    SAS Wallet Travel (prepaid debit) ga i sin tid 15p/100kr for kjøp i utlandet (merk, ikke utenlandsk valuta selv om det nok var det de mente). Når man bruker Curve så er som kjent alle kjøp fra en utenlandsk merchant.

    I en kort periode kunne man kjøpe en boost-pakke til SAS Travel Wallet hvor opptjeningen økte til 30p/100kr. Denne var ment å vare i et år, men IT krøll gjorde at den aldri gikk ut (det så faktisk ut som et Y2K issue).

    På dette tidpunktet ga reload av SAS Travel Wallet 15p/100kr med DNB. I tillegg kunne man gå via Paygoo og Revolut med reload kjøpt på YX som jo er en bensinstasjon, og DNB har 4% cashback på kjøp bensinsstasjon.

    Når man kjøpte med Flying Blue MC via Curve fikk man som vanlig 15fbp/100kr, men når man senere GBITe, eksempelvis til SAS Travel Wallet, så ble ikke poeng trukket fra opptjeningen.
     
    Cumulus, Durek, Upsaker and 2 others like this.
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    766
    Likes mottatt:
    1,433
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at mange nettbutikker og lignende bruker samme leverandør for å håndtere betaling, så ikke uvanlig at problemer oppstår mange steder samtidig.
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Noen flere som ikke får brukt kortet i butikk i dag? App fungerer heller ikke…
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    App fungerer ikke akkurat nå, men jeg fikk handlet i butikk for rundt halvannen time siden
     
  15. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Klarte heller ikke verifisere kjøp med app idag men du kan velge bankid istedenfor som metode. Ingen problem med betaling i butikk (apple pay)
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Appen ville ikke åpnes med FaceID, måtte logge inn via BankID. Etter det funka det helt fint.
     
  17. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hei igjen, kjapt oppfølgingsspørsmål om dette.

    Nå har jeg fått ordnet slik at jeg kan betale i eget tempo over de neste månedene, og da velger jeg klart å betale det med SAS MC. Si jeg betalte helt til kredittgrensen min i dag, må jeg da vente 30 dager (typ til 24. juni) for å igjen kunne opptjene mer EB på kjøp med kortet? Eller er det snakk om per fakturaperiode?

    Litt kronglete spurt, men vil gjerne sørge for at jeg får maksimert poengopptjeningen her, takk! :)
     
  18. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    53
    Litt forenklet sagt: du må vente 30/31 dager før du trekker kortet igjen. Jeg har ikke noe ekstra buffer på den rullerende grensen, så for meg er kredittrammen lik den rullerende 30 dagers forbruksgrense.

    Edit: og du må selvfølgelig ha innbetalt forrige transaksjon før du trekker kortet på ny.
     
  19. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Skjønner, det gir mening, takk!

    Da tar jeg også sjansen og spør om noen vet hvordan det fungerer når man øker kjøpsgrensen. Jeg har nå økt den med ytterligere 40k, vil jeg da kunne opptjene poeng på de 40k i tillegg, eller må jeg da vente 30 dager mtp den originale kredittrammens rullering?

    kanskje et veldig snevert spørsmål, men verdt å høre :)
     
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Du får poeng på alle betalinger du får til å gjennomføre.

    Edit: Forutsetter at du har SAS MC Premium. På vanlig SAS MC er det totalgrense 200k per år.
     
    btm liker dette

Del denne siden