SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,552
    Bonuspoeng:
    113
    Mine er der fortsatt, men de gjorde så heller ingen forskjell mot status

2. Anders88

Anders88 Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Ser det står WORLD på kortet, kommer en inn i mastercard loungene med dette ?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Siste nytt i denne saken:
    Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg syns dette stemmer med mine problemer, men noen andre føler det kanskje på denne måten.
    Regner ikke med at systemet har vært nede i tre uker.

4. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    EB var offline på min konto mye av gårdsdagen via SEB sas mc, får ikke engang logget på og sjekket akkuratt nå

5. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har svar på dette?

På hjemmesiden til saseurobonusmastercard står det følgende om nivå og booking av fly premium billetter (se bilder). Jeg har nivå 3 - selvutnevnt, ikke bekreftet enda. Men dette burde ikke har noe med nivå å gjøre da det handler om å booke billetter med poeng.

Ihht til oppskrift på nettsiden velger jeg poeng og skal se på flights, da kommer det opp en melding som sier at "Det er ikke mulig å betale med poeng for å reise til disse destinasjonene". Jeg ser på reise fra BGO - YOW

Attached Files:

6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Det står presisert at tilbodet berre gjeld i SAS Plus eller SAS Business. Sia SAS ikkje flyg til Ottawa vil du ikkje kunne bestille denne. SAS har heller ikkje funksjonalitet for å booke billettar hjå partnarar på heimesida si. Dette er dog noko vi kan håpe at dukkar opp etterkvart.

JHoNNeY liker dette
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    SAS flyr vel ikke til YOW? Du kan ikke bestille *A award-tickets på sas.no.

JHoNNeY liker dette
  8. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar, begge to! Det gir mening :) Håper de får en slik funksjon på plass.

DanH liker dette
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    De har nevnt at denne funksjonen kommer til høsten/våren..

Misterix liker dette
  10. WilliamGjersvik

WilliamGjersvik Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Endelig nytt kort i posten.

Til min store skuffelse så var det blått. Eurobonus member.

Noen andre som har fått feil nivå? Ringte kundeservice og han sa det ble sendt nytt ila noen dager og at flere andre hadde samme feilen.

Men i alle dager... Ser jo nå at jeg har fått et helt annet eurobonus nummer..

11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om funksjonen kommer så vil et antagelig ikke kunne kombineres med Flypremium tilbudet og kun med CT som i dag.

12. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du da at man kan benytte flypremium tilbudet. Slik det er beskrevet i dag så tror jeg ikke man kan fly annet en SAS hele veien.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg aner ikke. Eivind fortalte om *A-bonusbestilling før MasterCardet kom, men det er lov å håpe.

Fredrik81 liker dette
  14. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv at se på eb numret på kortet. Fik nyt nummer og kæmper stadigvæk med det problem...

15. WilliamGjersvik

WilliamGjersvik Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er et helt annet. Hvordan det har skjedd vet jeg ikke.

Går på tålmodigheten det her. Amex kortet om jeg fikk i Desember har jeg heller ikke fått bonuspoengene for, som igjen gjør at jeg ikke får sagt det opp. Samt at det mangler poeng siste 4 mnd fra DNB kortet. At vi som kunder må gjøre så mye jobb ved å mase og purre blir smått latterlig.

16. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har idag ett SAS World Mastercard och klarar inte helt se om jag får tillräckligt utbytte av att uppgradera till nya Premium.

Funderade på om jag eventuellt bara skulle gå för 1 år pga välkomstpoäng och test, men tänker att jag kanske bara blivit smittad av bonusfeber

Har Sas American Express Platinum i tillägg, men detta går ju nästan inte att använda i Norge.. CT blir inga problem att uppnå per år men vet inte vart och när jag ska få rest med två barn 3 och 6 år.

Ett annat alternativ är Shell Mastercard och så växla trumf til eurobonus.

Använder i stort sett mina Eurobonus poäng till hotell med familjen Norge/Sverige, har ännu inte rest med flyg då jag oftast hittar billigare flyg (till Sverige) och betalar då kontant istället..

Tar gärna emot inspel och tips

17. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Ojjj, nu fik jeg helt medlidenhed med dig. Først skrev jeg til SEB. De sagde jeg først skulle få SAS til at slå kontoerne sammen. Skrev til Guld-sneglen. 3 uger efter var det klaret. Skrev tilbage til SEB. De ville så gå i gang. Har nu ventet næsten 4 uger. Rykker dem hver uge og de svare hver gang at de venter på svar fra SAS. Sign... :oops::eek::(
    Du må endelig sige til hvis / når du får det fikset.

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Whoho!
    Nå er MC-rabatten tilbake!

Da kan jeg bare frotse i manglende ledighet på C billetter :D

Anton80, krs1507, wilco and 9 others like this.
  19. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ca 1500 kroner for 12 000 Grunnpoeng i året. Tror man skal leite lenge etter en bedre deal enn det.

Maverick and TigerTravel like this.
  20. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet når de kjører faktura. Trodde jeg skulle få faktura i dag(digital i appen), men ser ikke slik ut ennå. Husker ikke at jeg valgte noen fakturerings dato, men sist gang jeg hadde kortet var det per måned.

Del denne siden