SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,039
    Bonuspoeng:
    113
    Bra strategi om du bryr deg mer om FlyPremium enn CT. Enkelt at Mastercard kan brukes over alt.

Men om man skal fly med SkyTeam i Biz er det ingenting som slår CTer i verdi.

eventyrer, Skarven, Cumulus and 2 others like this.
  2. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,854
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke noe ventende fra tidlige julitransaksjoner hos meg. Bare de for august.

3. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,636
    Bonuspoeng:
    93
    Det som forundrer meg om SEB-gate er ikke at SEB har gjort en brøler og håndtert dette elendig - for det er alle enige om. Det er heller at såpass mange legger absolutt all skyld og alt ansvar på SEB og samtidig fritar oss kunder for det samme.

SEB burde ditt, SEB burde datt. SEB har ansvar for at kundene ikke forstår. Og akkurat det kjenner vi jo igjen fra andre sammenhenger at kundene forstår utmerket godt hva som skjer når det er noe positivt, men når de "taper" så er det et rabalder uten like.

Mediene har jo vært på kundenes side og omtalt det som "fratatt poeng" og skjermdumpen fra SAS kundeservice (som om de har noe med SEBs kundeservice å gjøre) plutselig er et bevis på at en kampanje fantes.

Eneste det egentlig beviste var at ja, det var en kampanje i Danmark og Sverige.

Last edited: 20. aug 2026
    livinspeed, Skarven, marekz and 4 others like this.
  4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er neppe relevant for bonusreiser, og nå skal jeg spore av an mas, men i mikroøkonomien er det strengt tatt noe som heter giffen-goder. Det beskriver fenomenet hvor etterspørselen etter en vare øker når prisen øker.
    Det klassiske eksempelet er poteter i Irland på 1800-tallet. Da prisen på poteter økte hadde ikke irene råd til å kjøpe kjøtt og annet, så da måtte de kjøpe flere poteter.

McBuljo, Teknolai, indahla and 5 others like this.
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Holdte på å nevne eksempelet med poteter og kjøtt i irland (er siv.øk) men tenkte det ikke var så relevant. Men fint du nevnte det :)

Rapolo liker dette
  6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,109
    Bonuspoeng:
    183
    Meiner du 3 pointearner-kort? Sovidt eg veit kan du berre ha eit, medan Amex tilbyr fleire.

Skarven liker dette
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,039
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener motsatt? Amex Elite lar deg ha ett ekstrakort, SAS Mastercard Premium kan ha minst to ekstra, for det har jeg selv med mitt.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    293
    Amex Elite lar deg ha ett gratis, men du kan bestille fler mot et gebyr. Da kortet ble lansert inkluderte det forøvrig 3 gratis ekstrakort, men den muligheten forsvant vel da metallkortet ble innført

Preference liker dette
  9. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,854
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vi ha med Lars Lure også da... :p

Nuvolari liker dette
  10. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som MC har endret det.

11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt reisemønster har endret seg da jeg stort sett reiser i Europa nå. Regner for øvrig at den CT billetten jeg enda ikke har brukt ikke forsvinner nå som jeg sier opp ;)

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg skal søke om ytterligere to point earner kort trenger jeg råd. Kan det være å sitte på gjerde og vente på en kampanje?

13. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    De har vel ingen kampanjer for pointearner lenger så vidt meg bekjent. Derimot bestilte jeg Pointearner til samboeren nylig, og da fikk jeg beskjed om at man kunne få 1000/2000 poeng dersom det ble gjort tre kjøp innenfor 30 dager. Differansen var basert på om det var vanlig eller premium kort.

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,864
    Bonuspoeng:
    293
    CT er jo fra Amex, ikke SEB :p

15. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Du fortjener gullmedalje for å klare å finne så mange billetter pr år som lar seg betale med EBP :p

Litt spøk, men mener det tildels alvorlig altså. Jeg finner aldri stort, verken på frie søk eller abonnementer med varsel på det meste av long haul fra Europa som ikke går til USA (i hele ST selvsagt)

magnusant liker dette
  16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligger klart et busslass med long-haul biz med SAS til enhver tid.

https://awardhacks.se/List

Feks på CPH-ORD er det 147 ledige seter spredt på 65 forskjellige flighter de neste 12 månedene.
    SAS er ofte rause me flere billetter nærmere avgang, så om det ikke ligger retur ledig nå, kan det ofte ordnes når det nærmer seg. Nå som de tar 50% (ikke 60%) for en enveis, vil det ikke være noen forskjel på å booke 2x enveis ves t/r, så lenge man gjennomfører flightene.

Tilsslutningsflighter dukker også stort sett alltid opp, om det ikke er ledig ved bestilling.

17. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Jada, jeg vet det :) Men det er vel lov å nevne CT/Amex i denne tråden? :)

indahla liker dette
  18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo veldig bra å vite, hvor fikk du denne informasjonen fra?

19. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Ta bort USA (som jeg skrev også i meldingen du siterte), så er det nær på ingenting.

ORD gjør ingenting for meg. Det er en shitty by med værproblemer, uansett om man velger å unngå USA eller ikke :D Men jeg unngår altså USA nå, etter 20 turer tidligere.

Selv om det er en hub, er det ikke mange flights derfra som frister heller.

Last edited: 21. aug 2026 kl 14:39
  20. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Sto i mailen jeg fikk når søknad om Pointearner ble godkjent.

Skarven liker dette

Del denne siden