SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    93
    Earl, Oppirumpadi, Jon_Noj and 8 others like this.
  2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Earl, Cumulus, Jon_Noj and 3 others like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,658
    Bonuspoeng:
    293
    Så å melde de inn til Finansklagenemda var ikke så dumt allikevel.

Earl, obay, Cumulus and 4 others like this.
  4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    513
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper vel at flere medieoppslag, negativ omtale og oppsigelser har hjulpet på velviljen deres.

Earl, obay, Cumulus and 2 others like this.
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Burde helt klart vært håndtert i sommer da det saken eksploderte men sjefen var vel på ferie og gadd ikke sette seg inn i saken mens den pågikk.

Da får jeg ihvertfall nivåpoengene i ny opptjeningsperiode.

Cumulus and turaga008 like this.
  6. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,636
    Bonuspoeng:
    93
    Den første som ikke klager på økte priser for SEB MC kan kaste den første stein.

obay and kongenamundsen like this.
  7. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke klagd. Hadde helst sett at både Amex og SEB doblet prisene slik at flest mulig sluttet med å samle poeng. Da ville tilgjengeligheten økt. Betaler gjerne 10.000 mer i året for god tilgjengelighet. Tar ut ca 12biz longhaul bill i året på poeng. Om SAS MC koster 3.000 eller 5.000 betyr lite for min del. Men for de som tar ut 2bill i året betyr det mer.

Cumulus, interface87, oleredv and 3 others like this.
  8. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,636
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Mitt poeng er bare at svært mange har vært i harnisk over at SEB har satt opp prisene med mye, hele 43% over tre år grunnet økte kostnader. Mange av de samme har klagt veldig mye på SEB og denne spøkelseskampanjen som fører til....økte kostnader for SEB.

SEB er rå kapitalister. De har et akkumulert overskudd på 157,3 milliarder svenske kroner på fem år. De trenger ikke sette opp prisen på noe som helst, og likevel tjene milliarder. Men de skal tjene penger. Mye penger. Derfor skyver de absolutt alle kostnadsøkninger over på kundene.

Så siste kostnadsøkning er ikke kommet.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det vel bra at man klager og/eller sier opp kortet så de skjønner at de ikke kan fortsette å sette opp prisene og samtidig redusere fordelene. Synes du argumenterer litt mot deg selv her

turaga008 liker dette
  10. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    2,071
    Bonuspoeng:
    93
    E24 skriver: - Helomvendingen kom etter en gjennomgang, og kundene får tilbake poengene for perioden 1. juli til 14. juli.

Har nå fått "ventende" kampanjepoeng i SAS MC-appen frem til 12.07, men for 13. og 14.07 har jeg ikke fått noen ekstra kampanjepoeng. Noen andre?

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,353
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått til og med 13/7. Vil gjerne ha med 14. Også, for da betalte jeg hotell og leiebil i USA.. :cool:

Cumulus and McBuljo like this.
  12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,636
    Bonuspoeng:
    93
    Folk sier ikke opp. De får flere inn enn de som sier opp, prisøkninger og devalueringer til tross. Hvor mange raser ikke i sosiale medier når det kommer endringer? Lynsjestemning mot Amex i fjor da de endret nivåpengopptjening og tok ut Business fra Premium-kortet.

Sistnevnte var jo ren taktikk, masse kritikk, mye støy, men Amex har trolig tjent inn de tapte kundene og vel så det på de som oppgraderte til Elite.

Så lenge folk har en formening om at "bonuspoeng er gratis" så har disse kortselskapene gode vilkår. Eneste jeg kan se kan knekke dem er flere drastiske prisøkninger fra SAS på bonuspoengene. Da må selskapene se på om dette er noe kundene er villige til å betale for.

Disse finansinstitusjonene har ett mål for øyet: Tjene penger.

oddA liker dette
  13. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Kampanjen ble stoppet på ulikt tidspunkt for ulike brukere, som rapportert her når kampanjen var live. Jeg fikk da kampanje-poeng på transaksjoner til og med 12. juli, ikke på flere tilsvarende transaksjoner jeg hadde 13. og 14. juli, mens andre rapporterte at de fikk dette (tror også noen sa at det stoppet 11. juli for dem).

Slik jeg leser teksten (som er linket i appen, ikke avisartikkelen) så vil man få igjen de kampanje-poeng man så i appen i sommer, dvs at slutt-dato kan være forskjellig.

14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengeligheten på SAS hadde nok økt noe, men for partnere er de 20 millioner Skandinavene som samler poeng lite sammenlignet med franskmenn, nederlendere, amerikanere, koreanere etc. som har tilgang på de samme setene via sine respektive bonusprogram.

Problemet 'vårt' (nå blir det oss og dem) er jo at det for mange ikke egentlig lønner seg å samle poeng, men mange glemmer kostnadene underveis og opplever å reise gratis.

Norwegian_Traveller liker dette
  15. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jo mindre poeng man samler desto mindre lønnsomt blir det som du skriver. Da utgjør kostnadene til kredittkort, awardfares etc en for stor andel av gevinsten man tar ut. Tar man ut 12 biz longhaul i året til en verdi av 12 x 25kNOK = 300kNOK er gevinsten enorm. Så oppsummert helt enig i det du skriver, for mange er nok gevinsten langt mindre enn de tror. Trumfkronene på konto + kredittkort med kickback ville nok for mange vært en bedre løsning.

16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    mmmnjjaaaa, ville den det?
    All erfaring fra siste 10 års «forbedringer» tilsier faktisk det motsatte.

turaga008 liker dette
  17. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    En prisøkning vil aldri øke etterspørselen etter et produkt. Men etterspørselen etter bonusreiser har muligens økt de siste årene på tross av gjentatte prisøkninger på kortene.

Rapolo liker dette
  18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg er sånn sett enig.
    Flere og flere rundt meg som spør om dette, og tror det bare er «plug&play»

Samtidig lovte sas at det skulle strømme over oss med bonusbilletter med en gang de satte avbestillingsgebyr på disse, samt hvor mye vanskeligere det har blitt å få brukt CT fornuftig mtp egen booking, og ringing for tillegging av feeders etc tror jeg også mange faller av.
    Men du har meget gode poenger ift bruk av kort kontra kost. Jeg kjenner flere som betaler full avgift på Amex, sasmc og DnBsaga med pointearner på alt, og kanskje omsetter for 5-600 totalt.

19. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flere ganger tenkte meg om en ekstra gang ift å booke SAS billetter når jeg vet at det har en høy kost å avbestille. Så jeg er helt sikker på at det har hatt en positiv effekt. Men jeg er 100% enig i at det oppleves ikke slik i praksis. Faktisk tvert i mot. Men igjen tror jeg etterspørselen øker raskere enn det tiltaket har gitt av effekt.

leeds1979 liker dette
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Da det nærmer seg LTG ryker Amex Elite og SAS MC Premium blir eneste kredittkortet mitt. Det blir meg og 3 ekstra kort :)

Hva tenker dere om denne strategien?

Del denne siden