SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    De ville ikke ha flere?
     
  2. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Kult, da bør du gi litt inside info :)
     
  3. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    "De ville ikke ha flere", og etter det et spørsmålstegn. For meg betyr det at han spør om @Rune har info om de spør etter flere betabrukere. Spør du meg ville et punktum eller utropstegn indikert at @RoadKing spurte MC og fikk nei.

    Det ble mange spørsmål her, men også noen svar!?!
     
    RoadKing, Snabelfaen and NoLimit like this.
  4. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at mange av dere snakker om devaluering. Jeg tror det er SEB som tar opp kampen mot DnB og AmEx, og at dette ikke har så mye med SAS EB å gjøre.
     
    Misterix and Xflipper like this.
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var vel konsensusen på jobb (innen bransjen) i dag, blant kort/poeng-entusiastene der, også.
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde dette vært det eneste så... Det er flere nye ordninger som gjør det enklere å samle poeng (avtale med Egon blant annet, og enda flere snakkes det om), så da er det vel ganske sannsynlig at noe kommer.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor? Egon kjøper poeng av SAS som de gir sine kunder. Det har lite eller ingen sammenheng med en devaluering.
    Men, jeg tror som flere at det kan Komme små endringer som ikke er forbedrende desverre. Men tror det er uavhengig av MC premium og avtaler med Egon
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Egon i seg selv er vel ikke usikkerhetsmomentet, men blir det for mye av slike greier som Canal Digial i ett år for 2200 og da 30000 poeng, så...
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ser hva du mener. Men vi skal ikke si med sikkerhet at canal digital betaler 2200 for 30k poeng. De har nok bereregnet på hvor mange kunder som fortsetter å være kunde i x antall år etter bindingstid og det er her de tjener penger. Tror selv de går med tap på de som får 30k poeng og sier opp etter bindingstid. Men igjen alt jeg sier er jo bare synsing og hva jeg tror.
     
    RoadKing liker dette
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    For en tid tilbake var det en her inne som linket til en artikkel som konstaterte at et amerikansk flyselskap tjente enorme penger på å selge FFP til div kredittkortselskaper, butikker, restauranter osv.
    Jeg antar det samme gjelder for SAS, og da kan man jo også tenke seg et scenario der det faktisk gir en motsatt av effekt av devaluering?

    Alle disse poengene som tredjeparts kjøper inn blir jo mindre attraktive for deres kunder dersom det kommer en større devaluering.

    Btw hva slags Egon-avtale er det snakk om?
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Det var kanskje meg?

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-31/airlines-make-more-money-selling-miles-than-seats

    Og jeg er enig med flere over her, at det kommer mer poeng, betyr ikke nødvendigvis devaluering. Se bare hvor mange steder man kan få poeng i København.. Enkelte puber og smørbrødsteder gir 200-250 poeng per 100 DKK i kjøp.. Og slik har det vært en stund...

    Så er bare Norge som har hengt litt etter tror jeg..

    C
     
    Samui, DanH, Fredrik81 and 1 other person like this.
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se hva årsavgiften blir for EBG+ for på vanlig SAS MC er vel dette fortsatt gratis?
     
  13. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Har vært i kontakt med SEB kundeservice vedr. dette. Årsavgift for Premium blir 1495,- uavhengig av Eurobonusnivå
     
    dkvt liker dette
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke halv pris for EBD altså? Mener svenskene fikk det...
    Jeg er usikker på dette kortet, kun 15 poeng/100 kr innenlands er ikke så imponerende, utenlands kommer jeg meg stort sett i mål med Amex Plat som også gir 20 poeng/100kr. Grunnpoengene har jeg ikke bruk for, så de inngår ikke i mitt regnestykke.
     
    ILS2 liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her,. bare litt spent på"rabatt på biz billetter" og håper det blir en slaks CT for SAS. Da snakker vi ;)
    har fint nok til en *A F tur i året med CT og 1-2 sas C med litt rabatt :D:rolleyes:
     
    thecoldfish liker dette
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja enig, hvis det gir fordel i nærheten av CT er jeg plutselig on board
     
    Xflipper liker dette
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Stod 750,- for meg som EBD når jeg prøvde å bestille.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det sto 750,- hos meg også, er også EBD.
     
  20. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    I dag lå jaggu meg det det nye Premium-kortet i postkassa. Helt likt det forrige foruten teksten premium og mulighet for kontantløs betaling.

    Men så blir jeg usikker når jeg tenker på at jeg har bestilt leiebil for sommeren med det gamle kortet. Vil jeg få et problem når jeg skal hente den og det gamle kortet ikke er gyldig lengre?
     

Del denne siden