SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Samme gjelder meg, ikke fått poeng fra AMEX, men har fått fra SAS MC.

2. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her...

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Når man booker en Plus-billett og betaler med poeng tilsvarende Go, samler man da eurobonus-poeng på bonusreisen? Og isåfall for hvilken klasse?

Eller er opptjening av bonuspoeng kun hvis man velger beste tilgjengelig, men kan det kombineres med fly premium?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Man tjener ikke poeng når man flyr med Beste pris-billetter. Delbetaler du med cash på beste tilgjengelighet får du vanlig opptjening. Det kan såvidt jeg vet ikke kombineres.

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Man får alltid poeng på best tilgjengelig, selv om man kun betaler skatter og avgifter med poeng.

Fly premium kan ikke brukes på beste tilgjengelighet.

6. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ikkje at eg klagar, men er det nokon som kan forklare meg denne samanhengen?

Last edited: 10. okt 2017
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Du har vel vært over 100.000 poeng de siste 12 månedene før, så som du kan se så gjelder ditt premiumnivå til 30. september 2018.

8. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, godt poeng. Uansett ein positiv overraskelse, eg trudde FlyPremium fungerte slik at du starta på 0 når du fekk kortet :)

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183

O Glede, da har mine Amex poeng kommet inn

10. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmmm... Ikke kommet her enda...

11. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    SAJblue, kaijoar and RoadKing like this.
  12. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,008
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, burde forsøkt å finne ut av dette selv, men ble rett og slett lat og kjente på at 66 sider ble litt mye og tråle gjennom..
    Kan noen forklare hva dette betyr:

66D08751-41D8-4B93-9DD7-4059F66AE4AD.jpeg

Er det slik at bestiller jeg premium nå så har jeg disse fordelene!? Eller er det illustrasjon på hva jeg kan få hvis jeg har MCP?:rolleyes:

13. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har du tent mellom 100 og 200 000 poeng siste 12 mnd har du ubegrensa Plus til Go-pris i heile verda.

watchaddicted liker dette
  14. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,008
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for svar @Stuttfeiten!! :) Er det noe kvalifiseringsperiode her? Oppnår resterende poeng før nyttår for å passere 200000 poeng.. lurte på å bestille da, selvom jeg har en CT liggende kunne det jo være hyggelig å reise biz og plus for go-priser:cool::D

15. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    jeg har for øyeblikket oppnådd "SAS plus hele verden" hvis jeg forstår det riktig, så kan jeg betale Go pris for Plus, men de er jo ofte kjipe med bonusturene hos SAS. Hvis jeg f.eks booker en bonustur i Go, fordi de ikke har flere tilgjengelige i plus igjen . (Som da koster det samme som plus for meg) vil jeg da kunne bli oppgradert hvis det viser seg at det faktisk er noen ledige seter i plus ved innsjekk? Noen som vet? :)

16. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg nok ikke tenke meg. Det eneste er at om det skulle bli ledige plussbilletter senere så kan du booke de. Husk å booke de før du avbestiller go billettene.

17. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Det er til ei kvar tid dei siste 12 mnd som skal gjelde. Til å begynne med "hang" vel dette litt, og eg hadde gyldighet 30.juni 18 til i begynnelsen av september. Då endra gyldighetsdato seg til 30.sept 18.

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Et lite forslag:

Denne, CT Q&A, samt flere av de veldig lange trådene har veldig mye gjentagende spørsmål(som jo er forståelig, når de er på 60 sider+)

Hva med at første tråd blir redigert til å inneholde en oppsummering, slik at de mest grunnleggende spørsmål hvertfall ikke blir gjenntatt til det kjedsommelige? Merker interressen for å følge disse trådene avtar noe, når det ofte bare er helt grunnleggende kunnskap som etterspørres, og som kunne vært lett tilgjengelig i første innlegg..

C

Petter B-C, Henrik, Edvard and 5 others like this.
  19. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ideen er god. Men tror formet er fungerer best akkurat slik det gjør.

Ofte er man i en litt annen situasjon en det spørsmålet som tidligere ble stilt. Og folk får raskt svar. Og alle er happy :)

Tror heller ikke folk blar seg igjennom side opp og side ned med Q&A. Noe som hadde vært nødvendig for å svare på alle de hundrevis av spørsmål. Finnes guider for det meste. Men folk spør uansett

20. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men er jo nettopp det jeg ønsker, at dette skal være et sted for spørsmål.. men, folk må gidde å svare på spørsmålene, og jeg har sett flere spørsmål i det siste,som har blitt stilt men ikke blir besvart.
    Har selv sett spørsmål, og tenkt, det gidd jeg ikke svare på en gang til, det står lengre opp på siden..

Det jeg tenker er en kort oppsumering av de mer trivielle tingene, som folk spør om veldig ofte, kunne stått i første innlegg.

Så kan alle andre utfordringer etc få mer plass..

C

Del denne siden