SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket bonusbilletter med MC rabatten. Skal en tur til California i mai. Har booket tur/retur LA. Men ønsker å fly til San Francisco og hjem fra LA. Har funnet billetter til San Francisco og ønsker å slå denne sammen med returen jeg allerede har booket og bytte avreise. For sikkerhetsskyld booket jeg reisen til San Francisco nå, da SAS telefonen er vel opptatt i helgen. Ulempen nå er at enkeltreise er dyrere.

Er det mulig å få slått sammen avreise i ny booking med returen fra en tur/retur på en annen booking? Gjøres dette enklest ved å ringe inn?

2. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Lastet ned appen i går, fant ikke hvor jeg kunne søke om økt kreditt. Med det er kanskje fordi jeg allerede har en søknad inne? Men takk for tips

3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    På den første siden på appen der du har oversikt over total saldo osv står det en linje om kredittgrense. Hvis du trykker på denne får du muligheten til å endre kredittgrense.

Kan være som du sier at du ikke kan det hvis du allerede har søkt om ny grense.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det var i alle fall ikke slik tidligere, om det er riktig er det en stor nedtur for nye brukere.

Usikker på om dette er mulig, men vil gjerne vite om det lar seg gjøre.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen bekrefte dette? Jeg har spart poeng siden august men hadde ikke tenkt å skaffe Premium-kortet før (hvis) jeg når 200.000 poeng på 12 mnd. Er på 100.000 nå.

6. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skaffet kortet for bare noen uker siden. Jeg får opp fly premium nivået ved bestilling allerede nå. Jeg har også booket tur til Tallinn, betalte go og fikk pluss. Jeg får også opp opptjent bonus eller hva det er for de siste 12 mnd. Altså ikke fra da jeg skaffet kortet. Men jeg hadde det classic master card før premium kortet.

7. Kallingen

Kallingen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Min tidligere post må være basert på feil informasjon fra kundebehandler hos SEB. Jeg har nå kontrollert at alle EB-poeng fra de siste 12 mnd. er tatt med på min Fly Premium-saldo uavhengig av når jeg anskaffet kortet. Beklager at jeg ikke kontrollregnet før jeg postet, men jeg tok for god fisk det jeg fikk beskjed om. Ha en fiiiin dag!

indahla liker dette
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har sendt følgende mail til de nå, så får vi se hva svaret er:

«Fly Premium gir muligheten til å bestille Plus/Business billetter til GO priser hvis en har akkumulert mer enn 200.000 poeng i løpet av 12 mnd.

Må en ha Premium-kortet mens en tjener disse 200.000 poengene eller er det mulig å først tjene inn poengene for deretter å bestille kortet?
    F.eks.: Jeg har idag ca. 100.000 poeng. Disse er opptjent siden august 2017. Hvis jeg nå bestiller kortet og tjener 100.000 poeng til før august 2018, vil jeg da kunne kjøpe Fly Premium-billetter til rabattert pris?»

9. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Du starter med det antallet poeng du har tjent sidte 12 mnd. Uavhengig av når du anskaffer kortet. Husk også at premiumkortet gir 50% mer eurobonus enn det vanlige så du vil nå 200.000 før med premiumkortet.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Har Amex, men takk for tipset :)

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker det at poengene blir sovende på en separat konto fra EBB med Shell Mastercard, eller Amex Gold. Det å kunne lagre poengene på en separat konto som ikke har noe med EBB telleren til MC Premium har sine fordeler. Jeg vil heller lagre poengene slik at de kan overføres til EBB konto på den datoen jeg ønsker det, sammen med trumfpoengene slik at jeg indirekte får 24 mnd på MC premium nivået mitt fremfor bare 12 mnd :)

Eneste unntak er med MC Platinum CT billett, det er jo en X faktor, men tjener dere godt nok til dette kortet, så får dere lett til å gjøre begge deler :D

Last edited: 27. nov 2017
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Kundeservice:

"For å benytte deg av disse tjenestene må du ha Premiumkortet, men som du sier blir opptjente Eurobonuspoeng med over.

Poengene starter ikke på nytt, ditt premiumnivå avhenger av hvor mange poeng du har opptjent i løpet av de siste 12 månedene.

Det er 4 Fly Premium-nivåer, og du får rabattert pris fra 0 - 50 000 poeng også, men hvis du vil havne i det øverste nivået på 200 000 med ubegrenset antall i hele verden er det avhengig av at du har opptjent disse i løpet av de 12 siste månedene."

Kallingen liker dette
  13. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man kombinere klasser nå ved bruk av denne MC rabatten?
    F.eks utreise i Plus, og hjemreise Go...?

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke per i dag.

15. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis man ikke har kortet, hvordan kan man enklest sjekke hvor mye man har opptjent på de siste 12 mnd?

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du vel nesten bare logge deg inn på sas.no og finne frem kalkulatoren tror jeg?

17. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Det er en egen teller på mine sider på sas premum mastercard sine sider

18. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Var ikke mulig å merge de to bestillingene. Fikk tilbudet om at de avbestilte utreisen på tur/returen og få da to enveis til 72 000 poeng*2. Men da koster det 24000 poeng ekstra:(

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Også uten å ha kortet? Som var spørsmålet.

Oslo1989 liker dette
  20. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, trenger bare være logget inn som eurobonus - medlem, så kommer det opp av seg selv når man scroller ned til tilbudet. Det var slik de "lurte" meg til å bestille :)

Travellingalf liker dette

Del denne siden