SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lenge sittet på gjerdet
    Hæ? Man får vel ikke logget på SAS MC-sidene med EB-nummer/passord? Eller hva konkret mener du med å scrolle ned til 'tilbudet'?

Edit: Det @sirwinston mener, er at man ved å være logget på sas.no får opp saldo hittil i år ved å gå inn på følgende side i innlogget modus og scrolle ned: https://www.sas.no/eurobonus/kredittkort

Edit 2: Nå ble jeg også fristet til å bestille Premium-kortet, men samtidig kan jeg ikke helt skjønne at dette kan lønne seg fremfor Amex CT når vi i husholdet opptjener 2 x CT pr. år. Det gir jo 50 % rabatt, mens Business-for-prisen-av-Go gir 40 %. Nå kan man jo riktignok bestille ubegrenset av sistnevnte, men det er grenser for hvor mye reising vi har tid og lyst til i året.

Last edited: 30. nov 2017
    sirwinston liker dette
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker to CT i påsken på Star alliance, så for meg var det gull å kunne fly til LAX for 48000poeng som også ble rimeligere enn ved bruk av CT. Dersom dere er to voksne så vil nok to reiser i C dekke de fleste sine behov så seg poenget ditt.

3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror jeg har forstått dette korrekt, men jeg spør allikevel.

FlyPremium er noe man får ved 200.000 opptjente poeng, men man må ha dette Mastercardet?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, alle type poeng teller, bortsett fra kjøpte på sas.no så vidt jeg vet.

5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, den er grei, men må jeg ha SAS Mastercard? For det får jeg dessverre ikke...

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du må ha kortet.

7. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg litt spent på. Fikk i dag innvilget Premium kortet, men på min gamle SAS World kort var det bare die poengene som jeg hadde opptjent med selveste kortet som ble vist... Det hadde vært dårlig :)

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt sikker på at jeg ikke har dratt 400.000 poeng på Mastercardet siden juni..

SAJblue, veeegard and TElg78 like this.
  9. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    For meg vil dette kortet hovedsakelig ha sin verdi ved å reise business på SAS. Når jeg tenker meg om, har jeg vel aldri fløyet sas business booket med bonuspoeng, så: Hvordan er tilgjengeligheten egentlig? Er det så ræva som man får inntrykk av (ihvertfall i ferietider)?

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en verden av forskjell nå og i fjor.
    Det slippes et betydelig antall seter 3 mnd før avreise.
    Flere her har fått booket 4 Det er i C i vinterferien 18 eksempelvis.

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser at det er nevnt slipp av SAS bonusbilletter 3mnd før flere ganger i det siste. Selv sitter jeg på en bonusbestilling til Miami med veldig dårlig retur til Oslo. Er det at det slippes billetter hver dag, akkurat 3 måneder før? eller kommer de litt i rykk og napp? Eller bør jeg sitte med bestillerfingeren på knappen akkurat den dagen? Sånn rent praktisk. Hvis jeg booker nye billetter på hjemreisen med en litt mer fornuftig routing, kan jeg da avbestille returen på en eksisterende tur retur billetten? eller må jeg da finne nye billetter begge veier og avbestille hele den billetten jeg sitter på i dag. Det er uansett bonusbillletter i C med SAS det er snakk om.

12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror de slipper dag for dag i løp av natten engang. Satt oppe til 00:30 uten å få billettene jeg ville ha, men da jeg sjekket om morgene så fant jeg billetter. Tror ikke MIA er en av de destinasjonen de legger ut mest billetter, men du kan være heldig.
    Du beholder den tur billetten du har og endrer kun returen,dersom det kommer noe bedre og betaler 150kr per pers for endringen. Dersom du avbestiller så har du ingen garranti for at billetten du avbestiller er tilgjengelig etterpå.

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    MIA er vel den absolutt vanskeligste å få tak i.
    Deretter kommer NRT.

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Og med det inntrykket i bakhodet og med spesifike datoer for turen varighet var det bare å booke selv om vi må fly via TRD, men da er det en mulighet 3 måneder før, og greit å sjekke.

15. Ulf

Ulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kan disse reisene bestilt som "Fly Premium" avbestilles/endres, som en vanlig bestilling i SAS Plus? (Altså betingelser som en Go eller Plus-billett?)

Som Gull-medlem hos SAS opptjener man 25% flere grunnpoeng også på Fly Premium billettene?

16. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Dette gjelder uttak av bonusbilletter. Samme vilkår som ellers for bonusbilletter, og ingen poeng kan opptjenes.

17. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble en litt for lang tråd å søke i: Hvordan fungerer dette med flypremium? Jeg har i dag SAS Amex Plat - og får 1 CT i året med mitt forbruk.

Fungerer flypremium fra første stund, eller må man omsette for en gitt sum før dette kan brukes? Og hvordan fungerer det? Booker man en C-klasse og betaler for GO? Eller booker man GO og må sjekke annenhver time for ledig uppgrade?

18. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Det fungerer med en gang, og nivå bestemmes av antall poeng du har tjent (på alle måter) i løpet av siste 12 månder. Du booker bonusbilletter i C, og får rabatt slik at prisen tilsvarer GO. Du må altså finne ledig billett i C for å få utnyttet tilbudet.

19. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @wilco - det høres jo helt fantastisk ut. Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg bruker Amex? Da burde jeg jo bytte med en gang.

20. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at Fly Premium kun gjelder på SAS sine flyvninger!

Anton80 liker dette

Del denne siden