SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Imtiaz

Imtiaz Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Opplever det samme.total poeng saldo er oppdatert ,men poeng saldo de siste 12 mnd har gått litt ned. samt trumf overføringen ikke har bidratt til opptjente poeng de siste 12 månedene ikke har gått opp tilsvarende.
    Det underlige er at bonus poengene 12k fra amex samt overføringen fra club carlson har økt 12 mnd opptjeningen.

2. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det være så enkelt at de ikke har kjørt gjennom fakturaen og evt andre oppdateringer for mars grunnet at påsken ligger i månedsskiftet nå? Jeg venter til hverdagen starter igjen før jeg bekymrer meg for om overførte trumfkroner teller med eller ikke.

rimitone and Spurs like this.
  3. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Overført Trumf i mars er heller ikke med på min kontooversikt, mens alle andre bevegelser er oppdatert. Har sendt mail til kundeservice da jeg egentlig skulle ha pushet vel forbi 200' poeng nå og skal booke SAS C... :(o_O

Xflipper liker dette
  4. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, er som jeg selv skulle oppsummert min situasjon. Gidder du å fortelle hva de svarer?

olemandt and A346 like this.
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Litt gøyal observasjon fra forrige kampanje, men hadde der ein dobbeltbetaling som blei kredittert ei veke seinare. Fikk doblepoeng i kampanjen, men ikkje dobbelt fråtrekk. Får regne litt meir når eg får opp faktura som excel!

6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,251
    Bonuspoeng:
    163
    Ser ut til å være det samme for min del. Skulle ha passert 100' men står bare på noen og 70'

7. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Er i samme situasjon, overført trumf i mars er ikke med i Fly Premium-saldo selv om øvrige transaksjoner fra mars er inkludert.
    Mangler også en stor transaksjon fra april 2017 med eb-poeng fra DNB MC (fremkommer på sas.no, men er ikke med i fly premium-saldoen).. Skulle ha vært godt over 200' nå.

Noen som har kommet i kontakt med noen ang dette?

Mulig jeg startet i feil ende, men forsøkte meg med chat og telefon til sas/EB-kundeservice - de ante ikke hva jeg pratet om og henviste meg til SEB. Har sendt melding til SEB kundeservice, avventer svar derfra.

8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har litt treigheit på saldo eg og, men trumfoverføring rundt 24. Mars er med

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er via SEB så jeg ville kontaktet de, ja.

10. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Virker å være litt tilfeldig, min trumfoverføring fra 7. mars er ikke med, mens amex og dnb fra 9. og 15. mars er med.

Det pussige er at jeg var i kontakt med SAS chat tidligere i mars da jeg ikke fikk Fly Premium-saldoen til å stemme. Jeg spurte da om han kunne se i sine systemer hvor mange poeng som var opptjent de siste 12 mnd, og han opplyste da nøyaktig den samme saldoen som Fly Premium-saldoen (12 mnd). Denne var helt åpenbart feil (manglet 80'). Det får meg til å tro at det er eurobonus som gjør beregningen av opptjening siste 12 mnd, og som deretter pusher den saldoen videre til SEB.

Men ja, det er jo SEB jeg har inngått kortavtalen med, så får vel ta det den veien :)

En side note: i chatten sa de at "Februar måned bliver først bogført ved udgangen af marts". Det tror jeg ikke noe på.

SAJblue liker dette
  11. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager visst jeg poster i feil tråd.

Noen som har fått poeng opptjent i Mars på EB konto?

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Sjekket Fly Premium saldoen min nå. Den er også gått ned ca. 45.000...

13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Nope.. Ikke kommet her

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Siden september 2017 (da jeg fikk SEB MC) har poengene kommet den 2., 3. eller 4. i måneden. Er nok rett rundt hjørnet :)

15. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det ikke lenge før vi utstyrer oss med høygafler og fakler...

SAJblue and jgroneng like this.
  16. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er poengene mine kommet for mars:)

indahla and OleMarius like this.
  17. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Ser at jeg også har fått inn poengene fra mars nå, dvs de poengene som var opptjent med SAS EB MC altså.

EB-poeng som ble overført fra Trumf i mars savnes fremdeles.. :(
    (de vises altså i transaksjonsoversikten på sas.no og inngår i den totale EB-poengsaldoen, men inngår ikke i fly premium-saldoen som viser opptjening siste 12 måneder)

18. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen som har fått noe vettig svar fra kundeservice på dette?

19. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    For Master Premium så er det kritisk at trumfpoeng telles i forhold til premium nivået for min del, ellers så ryker det kortet ut neste år, da poenget med å ha det er borte :confused:

Det andre er at jeg at jeg har CT inne på Platinum kortet klar til bruk, og har rekvalifisert meg til CT i år også, så det er over og ut for for MasterCard om en slik endring skjer. Ikke noe vits når jeg har en CT før nyttår, og en etter nyttår. Den eneste grunnen til at jeg har det kortet nå er for jeg skal ut på to turer med jobben i slutten av denne måneden, og da flipper jeg 45K poeng :cool:

Trumf.jpg

Attached Files:

• Trumf.jpg
      Trumf.jpg
      File size:
      150.6 KB
      Visninger:
      24
    Last edited: 05. april 2018
  20. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Fått svar fra kundeservice nå. SEB henviser til SAS, og ber meg kontakte SAS dersom jeg mener saldoen er feil. Dette har jeg skikkelig troa på vil løse seg på en smidig og effektiv måte... ;)o_O

Del denne siden