SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker at SEB må få beskjed fra SAS. Hvordan skal de vite om Trumf-overføringer..? Så her er det nok SAS som ikke sender med Trumf-overføringer til SEB.

2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,737
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at mange her opplever samme problem med at fly premium nivået ikke oppdateres etter overføring av trumf poeng.

Ringte til sas eb mc og de sa at det var SAS som holdt tellingen med opptjente eb poeng og at jeg måtte høre med de. Videre sa de at fly premium nivået ble oppdatert den tiende hver måned.

Da får vi se om fire dager om det stemmer.

sutenai liker dette
  3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Min FlyPremium-ststus ble oppdatert i dag etter Trumf-overføring. Det ser ut som at folk (bakover i denne eller en annen tråd) har etterforsket seg frem til at problemet er knyttet til Trumf-overføringer i mars/midten av mars.

geddi liker dette
  4. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har lurt litt på dette med SAS Fly Premium en stund og har et par spørsmål. De kan være besvart fra før, men 1720 poster er litt mye å lese gjennom :p
    Jeg antar at siden dette gjelder totalt samlede EB poeng de siste 12 måneder, betyr dette at jeg ikke fysisk trenger å betale noe med dette kortet for å bygge nivå innen FlyPremium?
    Og siden det gjelder bonusreiser, er det skattene og avgiftene til SAS Go jeg må betale istedenfor skattene og avgiftene til C og Plus?
    Forklar gjerne om jeg misforstår noe :)

5. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer. Alt du trenger å gjøre med kortet er å betale årsavgift og dra kortet 1 gang i mnd om du ønsker statusbyggende poeng

Rgjertsen liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Skatt og avgift er vel samme om det er GO og Plus / Business ?

7. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, men det er kun skatter og avgifter det snakkes om?
    Så da det står Plus/C på nivå 4, er det da C på de flightene som tilbyr dette?
    Er det mye forskjell på avgiftene på disse og Go?

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Stort sett.
    Er vel noen muligheter for flyplassen og ta høyere avgifter på premium passasjerer, men neppe det som velter turen.

9. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Tja, er nok bare en tilfeldighet..

OyvindN and tombom like this.
  10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Teller de månedlige statuspoengene ift flypremium-nivået? (Vet at de ikke kan brukes, men vil det å få poeng i et år gi 12 000/200 000 på FP-saldoen)?

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de teller ikke på Fly Premium.

12. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hva gjør du for å få poengene dine godskrevet?

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørsmålet forsto jeg ikke..

14. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De 12 000(1000 per måned) poengen er kun mot status(grun poeng) disse får du kun ved å benytte kortet engang i måneden, andre poeng du får gjennom hotel, leiebil,fly , trumf, kreditkort kjøp er extra poeng og vil alle telle mot nivå. Ved å fly får du en lik del poeng som kan brukes og lik del mot status.

15. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Han, jeg og mange andre har ikke fått mars-poengene godskrevet på premium kontoen. Lurte på hva slags klageinstanser ham bruker for det.

16. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg håper de har rett, men er skeptisk.. Lurer på om jeg leste et sted at poeng opptjent med SAS Eurobonus World Mastercard godskrives eb-konto senest den 10. hver måned, og mistenker at det kan være det de har ment/misforstått.

Natt til 1. april gikk Fly Premium-saldoen min ned tilsvarende det antallet poeng jeg hadde opptjent i mars 2017. Og det gir mening, ettersom ny 12-måneders periode da er april 17 - mars 18.
    Endringen skjedde få minutter over midnatt - ikke det at jeg er frenetisk på å sjekke saldoen om dagene eller no... ;)
    Uansett, jeg synes det virker rart at de skulle rekalkulere saldoen både ved månedsskiftet og også den 10.ende, spesielt også når vi ser at trumf som overføres nå om dagene oppdaterer fly premium-saldoen nærmest i sanntid.

Men, håper jeg tar feil og at de har rett!

Fredrik81 liker dette
  17. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått svar på hva som skjer med manglende poeng på Fly Premium-saldo?
    Går vel like fort om jeg venter noen uker på EBG som å prøve meg på SAS-chat'n for å få svar :p

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med SAS kundeservice nå (ang. noe annet først).
    De er klar over problemet og jobber med å løse det. Hvis det ikke er OK innen 2 uker må jeg ringe og spørre igjen...

sutenai liker dette
  19. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har også fått lovnader om at de fikser det,men ingen tidsangivelse. Surt som faen, skal bestille biz.

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,008
    Bonuspoeng:
    183
    De er ikke gode på internkommunikasjon på kundeservice akkurat. Pratet akkurat med Emmie som tydeligvis hadde en dårlig dag og prøvde å avslutte hele tiden og henvise meg til å vente på telefon (som jeg nekter å bruke timevis på). Hun ante ingenting om dette...

Er kundeservice til SAS outsourcet, er det noen som vet?

Del denne siden