Scandic Friends har jo akkurat «relansert» (=devaluert) alle fordeler og nivåer med katastrofale resultater. Jeg er Best Friend: ikke fått gaven de lovet, ingen ekstra hilsen på rommet lenger, ikke en gang en mail med velkommen til å være vår beste venn…. Om man kan matche Best til Diamant er jo det hyggelig, men tviler vel på det og ellers er lifetime gold i boks for min del. Scandic har ekstremt varierende hotellet etter min erfaring: i Stockholm foretrekker jeg Continental. Bør ALDRI på Grand Central igjen, og skal man kunne jobbe på rommet så er ikke Downtown Camper noe: alt for mørkt og bare bitte lite skrivebord. Med erfaringen fra «forbedringen» av Scandic Friends friskt i minne vil jeg ha svært lave forventninger til hva dette samarbeidet skal gi av fordeler for oss reisende
Radisson Rewards er vel nok devaluert allerede.. Bestille med EB, sure.. Vi kan vel allerede overføre Radisson-poeng til EB. Radisson devaluerte krafig sine tiers nettopp, og i tillegg så har de kastet VIP-status etter massevis av status-matcher med SAS allerede, samt flere banker sine kundeprogrammer.
Det kan jo være at de ønsket samarbeid med en kjede som har litt flere hotell i skandinavia enn Radisson har
Enig, og Radisson har alle fall endel bra hoteller - der Scandic med under en håndfull unntak har jevnt lav/middels standard. Scandic har slitt, og allerede kuttet programmet og rotet til mye. Det var enkelt for dem å "ligge med" SAS (deres egen ordbruk). Radisson har også skrapet bort de fleste fordelene med status, men har kanskje en brukbar kundemasse pga mer solide hoteller enn Scandic. Pluss mye konferanse.
Med litt ettertanke så hadde nok likevel Radisson muligens være beste alternativ ja. Siden de har "ok" nok dekning i Norge, men såklart også hoteller i Europa generelt. Scandic bruker jeg aldri.
Ikke noe å si på beliggenheten. Men lite Palmer og enda mindre Sus. Om man ser bort fra en litt susete Marius, som kanskje ikke får lov av mamma å dra dit lenger...
Fikk tilbud om statusmatch fra Strawberry platinum til Scandic dear friend (Nivå 4), tror jeg heller venter til det kommer mer info om hva man kan matche EBD til.
Det var ikke rare greiene. Hvis EBG blir mindre enn nivå 5 - loyal friend vil jeg heller vurdere Thon. Strawberry er helt utelukket selv med platinum.
Ekstra ille er det om samtlige av Scandic sine nivå 4 og høyere skal få gull hos SAS. Da blir det fulle lounger fremover.
Det er også et poeng. Er man nivå 5 så reiser man allerede en del og har sannsynligvis status hos SAS eller Norwegian. Matching mellom nivå 5/EBG og nivå 6/EBD høres fornuftig ut i mitt hode.
Blir interessant å følge denne! Virker som at Scandic har matchet "hvem som helst" frem til nyttår, men at de nå strammer inn. På statusmatcher.com er det rapportert om matching av "fillestatuser" hos BW og Radisson, som er blant de letteste å oppnå. Toppnivåene ble matchet til Scandic Dear Friend (nivå 4). Siste rapport tyder at praksisen har opphørt, sikkert for å unngå at en BW-status blir til gullkort hos SAS. Ellers skuffende at Scandic anser Strawberry Platinum som "midt på treet". Men det er vel som forventet, med tanke på hvor lett det har vært å oppnå status, og den nylige degraderingen av programmet. SAS og Scandic er bestevenner, men ikke så gode at de unner hverandre poeng OG fordeler... https://www.scandichotels.com/no/scandic-friends/partnere/sas-eurobonus
Kjørte en Thon match, og de har virkelig levert. Billigste rom ble til jr suite 2 av 2 ganger som black medlem.
Vet vi dette? Altså at Platinum Strawberry gir hva da? Level 3, om man skal tolke "midt på treet" bokstavelig? I så fall veldig skuffende, selv om ikke Scandic noen gang har vært min favoritt uansett.
Ingen offisiell match pågår, men jeg tok utgangspunkt i posten under, der Flyrlavt fikk tilbud om match til nivå 4. Dette nivået gir ingen (formell) mulighet for oppgradering. Det er ikke store forskjeller på nivåene hos Scandic før du når 5-7.