Skal bl.a bli mulighet for overføring av poeng sømløst via selskapene, og statusmatch begge veier. Ett slags svar på Strawberry + Norwegian? Two of the Nordic region's leading players in the travel industry, Scandic and SAS, have signed a strategic and commercial partnership agreement, aimed at offering unique and exclusive benefits to their loyalty members. Through this collaboration, the member benefits will become available starting in the first quarter of 2025. The collaboration between SAS and Scandic Hotels, two Nordic travel giants, is named "Friends with benefits" to highlight the strong, mutually rewarding relationship between both brands and their customers. The name captures how SAS EuroBonus members and Scandic Friends can enjoy exclusive benefits, creating a more integrated and rewarding travel and hospitality experience. The partnership is designed to offer competitive and attractive benefits across shared touchpoints, enhancing the experience for guests, travelers, and customers. With over 11 million members between two of the travel industry’s leading loyalty programs, the goal is to jointly deliver a more personalized and seamless journey. As an initial phase, status matching between EuroBonus and Scandic Friends, as well as a streamlined point conversion process, will be introduced in the first quarter of 2025. Additional enhancements and benefits will be rolled out later in the year. Jens Mathiesen, President and CEO of Scandic Hotels Group, said: “The agreement between Scandic and SAS demonstrates the power that the leading players in Nordic hospitality have to create value for millions of travelers. This partnership provides strong incentives to choose both Scandic and SAS for future hotel and flight bookings, as well as for travel experiences. I look forward to working together with SAS to continuously add value for our guests, members, and companies over time,” says Jens Mathiesen, President and CEO of Scandic Hotels Group. Anko van der Werff, President and CEO of SAS, added: “We're thrilled to launch this partnership with Scandic, one of the most iconic Scandinavian hotel brands. By joining forces, SAS and Scandic are creating a unique offering that enhances the travel experience for our EuroBonus members. Together, we’re combining the strengths of two trusted Scandinavian brands to deliver even greater rewards and exclusive benefits both in the air and on the ground.” EuroBonus, the leading loyalty program in the Nordics with close to 8 million members, is all about creating engagement and delivering value to SAS frequent travelers. Members enjoy benefits like access to lounges, fast track, and priority boarding, as well as earn points that can be redeemed for flights, upgrades, hotel stays, car rentals and much more. This new collaboration with Scandic Hotels enhances the experience, offering even greater value for EuroBonus members and reinforcing SAS’ commitment to convenience and customer satisfaction. https://www.sasgroup.net/newsroom/p...nce-customer-experience-and-loyalty-benefits/
Bor sjelden på Scandic, siden Strawberry har vært førstevalget mtp opptjening via Trumf etc. Men statusmatch liker vi jo godt! Spent på hvordan det blir med bruk/opptjening/overføring av poeng mellom EB og Scandic. Jeg er avventende positiv, enn så lenge.
Skal visst allerede være billigere å bestill rom for poeng hos Scandic, og det skal visst bli enda billigere neste år. Fra 2025 vil du kunne matche ditt EuroBonus-medlemsnivå i Scandics lojalitetsprogram, Scandic Friends, og bytte inn EuroBonus-poengene dine mot Scandic Friends-poeng og omvendt. Vi har allerede gjort det mye billigere å bestille Scandic-hotell med EuroBonus-poeng, og det blir enda billigere neste år. Finner rom fra 15 000 poeng - aner ikke hva hotell netter har kostet i EB poeng tidligere, da jeg aldri har benyttet meg av tilbudet.. Er vel i grunn mere interessert i hvor mange EB poeng jeg kan få for og overnatte hos Scandic
Artig at fusjoneringstrenden nå har nådd bonusprogrammene. I motsetning til sammenslåing av for eksempel banker og flyselskaper trenger kanskje ikke dette bare gi negative konsekvenser for kundene. Hvis disse sammenslåtte programmene blir store nok og dekker mange nok ulike bransjer over store geografiske områder vil da noen begynne å sammenligne det med en type kryptovaluta og konkurransetilsynet eller EU begynne å murre?
Usikker på om jeg skulle bruke denne eller denne eller helst denne Altfor mye Jagland-engelsk fra kommunikasjonsavdelingen i SAS. Til og med ChatGPT unngår slike feller. Hvorfor bruker de ikke noen som er noenlunde oppegående innenfor både britisk og amerikansk Colloquial English?
Hmm... plutselig ble det en ekstra grunn til å rekvalifisere til diamant. Gitt at matching med diamant gir et høyere nivå såklart, og at matchingen varer lenge nok til at det er verdt det.
Om Strawberry går mot integrert samarbeid med Norwegian og Scandic går med samarbeid med SAS hvor man kanskje kan få kampanjer på å få en del EB poeng o.l når man booker, så burde man kanskje vurdert å bytte til Scandic etterhvert...?
Hotel Norge i Bergen er det beste de har. Og Grand Hotel i Oslo er supert, men varierende (veldig) kvalitet med hvilket rom du blir tildelt. Nidelv Scandic for norges beste hotellfrokost, men temmelig slitne/dårlige rom. Gørrtrist frokost-sal også, men maten er altså veldig bra.
Kjenner ikke Ørnen (bruker alltid Norge i Bergen), men Byporten i Oslo er ikke høy-kvalitet. Sentral beliggenhet, men ellers ikke særlig bra.
Velger i stor grad scandic i Molde (Seilet eller Alexandra), de er etter min mening bedre enn alternativene (ikke prøvd Molde fjordhotell riktignok)
Om det ikke blir øverst mot øverst blir det fort inflasjon i nye gull- og diamantmedlemmer hos SAS...