SAS og Scandic med samarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 17. okt 2024.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,689
    Bonuspoeng:
    183
    Helt unødvendig. Ingen forskjell å snakke om før nivå 5-7, som @freddyen skriver.

De første nivåene er lett å nå, men samtidig uten fordeler av betydning.
    New Friend, Good Friend, Close Friend, Dear Friend, my @ss. Dette er nivå 1-4.

Scandic må ha følt seg skikkelig lure når de også kom opp med Loyal Friend, True Friend og Best Friend (nivå 5-7). Selv da er fordelene små og få, og det blir først skikkelig funny når de finer det nødvendig å si "årlig fantastisk gave" på nivå 7. Høres ut som en thermo-kopp med Scandic-logo på meg :p

https://www.scandichotels.com/no/scandic-friends

jgroneng, freddyen and themichael like this.
  2. SteffBo

SteffBo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    kan jeg aldri tenke meg. De må nok opp på toppnivå for oss SAS Pandion medlemmer.
    Diamant ligger nok under på nivå 6 max å gull kort kunder på nivå 5.

3. SteffBo

SteffBo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    ja å nivå «topp» for oss pandion

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper det blir en en asymetrisk match, i hvert fall fra Scandic til SAS.
    At toppnivåer hos SAS gir toppnivåer hos Scandic, men ikke motsatt.

SAS kommer aldri til å gi bort Pandion i match fra hotellprogram.
    Tviler også på Diamond...
    Disse to nivåene har så stor garantert verdi (og kostnad for SAS), i motsetning til toppnivåene hos Scandic som gir fordeler "når tilgjengelig".
    Sørgelig lite substans, egentlig.
    Jeg forstår at reglene i Norge er lite "lounge-vennlige", men det blir vanskelig å differensiere 7 nivåer uten.

Last edited: 26. febr 2025
    magnusant and SteffBo like this.
  5. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Spennende - hvilket eller hvilke Thon bodde på? :) (vurdere å bestille ei natt på Opera nå i april)

6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    183
    Noe nytt om når dette vil komme? Begynner å bli litt lei Strawberry, on nå er snart bonuspoengene brukt opp så da trenger jeg de ikke lenger.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,992
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
    Og det hjelper ikke dette her:

upload_2025-3-21_12-57-8.png

8. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    28
    Tar den med her også siden dette tross alt er hovedtråden for samarbeidet mellom SAS og Scandic.

snus_mumrikken, marekz and Preference like this.
  9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,049
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det vel gratis frokost for diamant?
    Det er jo ganske bra fordel.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,992
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det stemmer, så er jeg ganske fornøyd med det. Ikke så mye mer å hente på øverste nivå?

Og hvis men beholder statusen så lenge man har status hos SAS, så er jo dette ikke så verst. Nå må de bare få i gang denne statusmatchen, så de kan ta noen kunder fra Strawberry.

11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,078
    Bonuspoeng:
    93
    Dette vil da si at alle Loyal friends, True friends og Best Friends vil få lounge adgang gjennom SAS. Men betyr vel kanskje ikke så mye da de reiser sikkert mye fra før og har minimum gullkort allerede?....

12. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Vil tro det. Så vidt jeg ser ut fra historikk på min egen Scandic-konto, og det jeg har fått av poeng; Loyal Friend krever 100k poeng, altså rundt 30-45 overnattinger per medlemsår, alt etter hvor mye man legger igjen på hotellet.

I motsetning til Strawberry, teller de ikke netter, kun poeng.

13. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    93
    Og i motsetning til Strawberry får man vel ikke noe som teller mot status fra Scandic kredittkort heller?

14. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,606
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at de har Mastercard, men usikker om det er mulig å få tak i Norge:
    https://www.scandichotels.com/sv/scandic-friends/mastercard

https://www.scandichotels.com/no/scandic-friends/tjen-poeng

Merk! Poeng opptjent gjennom Scandic Friends MasterCard og hos våre utvalgte partnere er flotte å bruke, men de er ikke med på å øke nivåstatusen din.

Som New Friend, Good Friend, eller Close Friend (nivå 1-3) tjener du 2 poeng for hver krone (ekskl. MVA) du bruker når du bor hos oss på et kvalifiserende opphold. Når du klatrer opp på høyere nivå, øker inntjeningsraten. Dear Friend og Loyal Friend (nivå 4-5) tjener 2,5 poeng per krone, og True Friend og Best Friend (nivå 6-7) tjener hele 3 poeng per krone brukt. Sjekk opptjeningstabellen lenger ned på siden for forskjellige valutaer.

EndreD liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,054
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge SEB har Strawberry sitt kort i Norge så får vi neppe dette. Men kanskje den avtalen går ut en gang i fremtiden?

Med konverteringsrate 2:1 er det vel omtrent samme opptjening som Sas Eurobonus Mastercard (Ikke premium) i Sverige, men uten valuta- og sas.se-boost. Dog med scandic.se-boost. Prisen er lavere nå, men denne går opp fra 1. april og da blir det vel omtrent det samme. Uansett en mye bedre deal enn Strawberrykortet og velkomstbonusen er jo endel verdi i seg selv.

Del denne siden