Sist opphold jeg hadde hos Scandic betalte jeg 11 187,- for og tjente 21 483 poeng. Det var som statusløs, så etter match vil man vel få 25% eller 50% mer. Sikkert andre som bor mer på Scandic her som har et større grunnlag å se på. Hvis man får 1 EB poeng pr 2 Scandicpoeng er det vel ikke så ille at viatrumfsatsen er noe lavere enn hos Strawberry.
Tror dette potensielt er en fordel som kan bli meget kostbar for scandic og muligens kan bli forbedret bort relativt raskt.
Spent på i hvor stor grad strawberry vil merke dette. Mulig jeg er farget av dette forumet og vi er trolig ikke en gjennomsnittskunde, men har en følelse av at vi blir mange nå som hopper over. Hvis så skjer, må vel strawberry gjøre noen tiltak?
Gratis frokost er kjempebra! Jobber ikke så veldig langt unna Scandic Nidelven, som er blitt kåret til å ha Norges beste hotellfrokost en del ganger, så det er fare for at jeg kommer til å svippe innom der et par ganger. Og, dersom nattog kommer tilbake en vakker dag, så kan jeg bruke Scandic heller enn ankomstlounge på OSL til frokost. Jeg liker dette.
EB Diamant = Scandic Nivå 6 = gratis frokost for innehaver. +1 må betale selv EB Gull = Scandic nivå 5 = 2 for 1 frokost. Altså betal for 1 får 2 frokoster.
Har tenkt det samme og tillater meg å være litt fordomsfull og generaliserende... En som oppnår nivå 6/7 hos Scandic har bodd fryktelig mye på hotell (for mellom 80 og 130 tusen eks. mva). Det siste hen ønsker er å tilbringe enda mer tid på et hotell, En Diamant setter pris på å bli bortskjemt og at noe er gratis. Hen reiser få/færre turer (gjerne i F, betalt med Trumf og CT). Statusen hankes inn med diverse kort. Lurer på hvem som setter mest pris på en gratis frokost?
God hypotese. Dersom Scandic har brukt samme beregningsmodell som for egne nivå 6/7 kunder ift antall gratisfrokoster som de antar vil bli benyttet kan de gå på en smell.
Jo, men tipper de har tatt høyde for at de får en del netter tilbake. De fleste bonusjegere hos SAS har vært flittige brukere av Strawberry. Jeg er en av dem. Fremover kommer jeg til å flytte alle mine netter (ca 35-45 årlig) til Scandic, og med det kommer de til å få inn en god del kapital. Selv har jeg ingen planer om å benytte meg av gratis frokost da jeg ikke jobber eller bor ved noen Scandic hoteller som frister. Jeg tror nok Scandic har gjort regnestykket riktig, og at de får inn en del netter på dette samarbeidet også.
Jeg tror dette blir meget bra for Scandic. Tenkte helt isolert på akkurat det med frokosten. Tror den kommer til å bli brukt mer enn de har antatt basert på historikk. Så akkurat den fordelen mener jeg muligens kan forsvinne.
Jeg er dessverre enig. Det er alltid noen asosiale individer som utnytter slike ordninger slik at de forsvinner. For eksempel ble Amex Platinum brukt til gratis lunsj hver dag av noen flyplassansatte, og da ryktene spredte seg ble tilbudet kraftig innsnevret for oss alle.
Det er frokostbuffet og ikke noe a la carte middag eller lunsj vi snakker om her. Hotellene har masse matsvinn fra disse frokost buffetene - blir bare litt mindre av det nå. Tror ikke dette velter økonomien til Scandic. Vil også tippe at de har gjort noen analyser før de valgte og lage en avtale med SAS.
Blir vel litt flere som har tilgang nå, men når de hadde red level benyttet jeg meg av gratis frokost noen ganger. Virket ikke som at dette var noe folk benyttet seg av til vanlig, de ansatte ble ofte stående som spørsmålstegn når jeg sa at jeg kun var innom for frokost.