SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    581
    Bonuspoeng:
    93
    Da er håpet for oss som er noen år på vei til LTG/LTD at dette også videreføres. Det er relativt sikkert, som både artikkel og medlemmer diskuterer, at eksisterende LT føres videre, men pågående opptjening av år er vel kanskje mer usikkert, dessverre.

Spielhaug liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,524
    Bonuspoeng:
    293
    Må nok innrømme at viss jeg ikke allerede var LTG, så hadde jeg nok vært smånervøs ja.

Eddie47 and turaga008 like this.
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,470
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo tydelig at han har brukt AI til å lage den,og det er ok. Men han nevner ITA som en del av ST og at hos SAS har de nettopp begynt med nivåpoeng fra kredittkort.... Direkte feil da SAS MC og Amex har hatt nivåpoeng en god del år allerde og ITA er nå en del av SA.

Men ja utover det er artikkelen ganske greit lesing.

turaga008 liker dette
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,419
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and EndreD like this.
  5. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje et lite hint her om fremtiden til EuroBonus? Som nevnt over er Tiffany Funk den nye sjefen for Flying Blue Skjermbilde 2026-05-12 kl. 22.19.42.png

Flymunda, EndreD and Preference like this.
  6. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,099
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det noen som vet om man får en ekstra innsjekket kolli når man er Skyteam Elite plus hos Aerolineas Argentinas? Og er det noen som vet hvor mange kolli man får innsjekket når man reiser i med Aerolineas Argentinas i businessclass som er bestilt med SAS poeng? Det er umulig å logge seg inn på nettsidene til Aerolineas Argentinas for å sjekke, ettersom refereansenummeret ikke virker.

Sist jeg fløy med Aerolineas Argentinas var i oktober 2024, like etter at SAS gikk inn i ST og da måtte jeg bruke mye tid og energi for å få lov til å sjekke inn en ekstra kolli som Skyteam Elite, og jeg fikk det på 2 av 3 innenriksflyvninger husker jeg. Jeg håper det er bedre nå når dette ikke er så nytt :)

7. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    [QUOTE="Nurse82, post: 610889, member: Det er umulig å logge seg inn på nettsidene til Aerolineas Argentinas for å sjekke, ettersom refereansenummeret ikke virker.[/QUOTE]

Ring inn til SAS og be om å få eget ref.nummer som gjelder for Aerolineas Argentinas. På samme måte som vi måtte gjøre med Turkish i Star Alliance

Nurse82 liker dette
  8. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,919
    Bonuspoeng:
    183
    Hun bør kanskje lære seg å føye til Oslo også på listen.

9. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,208
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig Oslo er utelatt i et selskap som drives fra Frösundavik og den danske staten på eiersiden skal utvikle Kastrup som hub.

tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, egentlig bare naturlig det.

Svenskene også, skal vel være glade så lenge HQ er der. Ikke noe selvsagt over det lenger, når CPH er "hjemstedet" til flyselskapet som eies fra sentral-Europa.

Det ville antagelig gi god kommersiell mening på litt sikt for SAS å samle alt i DK.

Funky navn hun har :p Men, spøk tilside, hun har jo ikke egentlig stort fokus mot Skandinavia - og igjen, det synes jeg bare er naturlig. Som hun sier: "if all goes well, ARN and CPH"

Last edited: 14. mai 2026 kl 12:50
  11. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,208
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke utelukke at enkelte funksjoner flyttes til Paris under Blue Group. Jeg hadde ikke kjent meg helt trygg hvis jeg jobbet i Frösundavik.

12. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,099
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen som vet? Kontaktet SAS på chat og de kunne ikke hjelpe meg med å skaffe referansenummer som virker hos Aerolineas. Jeg hadde ringt inn om jeg var i Norge :)

13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,526
    Bonuspoeng:
    183
    Få de til å sende bookingbekreetelse på epost, ikkje den med .pdf vedlegg men den andre en får noen ganger, litt bingo om den kommer. På den så var vertfall før TK sin referanse.

14. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    “All award tickets include checked baggage. The franchise varies according to the route and class.
    Check your baggage allowance here
    Gold, Platinum and Diamond members of Aerolíneas Argentinas and Elite / Elite Plus members of SkyTeam can carry an extra piece of checked baggage free of charge when flying with Aerolíneas Argentinas. The additional piece will be limited to the weight and volume of the franchise allowed for that flight.”

Jeg leste det på nettsiden deres, og det var det de skrev, så jeg tror det stemmer.

Del denne siden