Fikk opp valget med å legge til gjester på vei inn i SAS Loungen sist da jeg fløy OSL-AMS med KLM (også EBD)
Du har skrevet mye, men allikevel utelatt den viktigste infoen, altså hvem du flyr med på hvert leg. Uansett så kan du gå i Virgin sin lounge på LHR om det er de du flyr med LHR-YYZ som jeg antar. 3 timer før regelen gjelder vel bare ved avgang og ikke på connections som du er på.
En oppdatering på denne. På returreisen så fikk jeg komme inn i QF-loungen som jeg ikke fikk adgang til på utreisen. På Flyertalk presiserer Flying Blue-direktøren at dette er riktig: når man skal være med på QF-operert AF-flyvning er det QF sine regler som gjelder (ingen tilgang for STE+). Motsatt vei når det er AF-operert flyvning så er det AF sine regler som teller (tilgang for STE+). Synes det er generelt litt dumt at en har kjøpt tur fra AF med AF-flynummer, i god tro at man skal få fordelene fordi man kjøper tur innenfor SkyTeam. Men så står du helt uten tilgang til noe som helst lounge og får tilsynelatende heller ikke poengopptjening på QF-operert segmentene.
Noen med erfaring fra IAD etter alliansebyttet? Ser det er VA som er svaret hvis man spør loungefinder, men det finnes AF også. Flyr SAS bis. K
Skal fly innenriks med Vietnam Airlines fra SGN i økonomi. Vil EBG (SkyElite Plus) gi tilgang, noen med erfaring?
Nei. «A SkyTeam Elite Plus member and 01 invited guest can use the Lotus Lounge at Vietnam domestic terminals for free, with the conditions that the passenger connects in Vietnam between flights operated by two SkyTeam partner airlines within 24 hours and the guest travels on a flight operated by Vietnam Airlines.»
Rapport fra noen som reiste i går kveld var at Virgin-loungen var stappfull, betydelig enklere å finne sitteplass hos Air France. Merk at SAS kun serverer en enklere "kveldsmat" etter avgang fra IAD, så kan være gunstig å planlegge bespisningen deretter.
Det er det riktig. Dessverre! Jeg ble nektet adgang til VNA sin lounge (Lotus Lounge) både i Saigon, Hanoi og Da Nang selv om jeg har EBG. Men hvis du har Lounge Key eller Mastercard, kan du bruke andre lounge på flyplassen.
ST endret vel lounge policy til å nå inkludere tilgang som STE+ også på innenriks? Hvis det over er gjeldende nå er det i det minste en oppmykning fra tidligere. Da fikk man kun tilgang om innenriksflighten var en del av en international reise.
Kan ikke si at det er fasit, men erfaring fra dagens reise fra T3 SGN-DAD i en gruppe på 9 personer, alle på betalt økonomi. 6 SkyTeam Elite Plus, 3 SkyTeam Elite. 2 PNR. Sjekket samlet inn i skranken for SkyPriority. Fikk invitasjon til lounge for alle 9. 3 som har SkyTeam Elite Plus fikk printet ut to voucher med sitt navn på til bruk for de 3 som ikke er Plus. Boardingkort sone 1. Bagasje aller først (eller nummer to etter en annen bagasje som tilhørte en i business som fikk før) på båndet.
Tydelig at endringene beskrevet her endelig er implementert: https://www.skyteam.com/en/about/pr...-2025/changes-to-skyteam-lounge-access-policy
Vet denne kilden om IAD er organisert slik at disse loungene er tilgjengelige når man reiser innenlands? Vi har DL First til JFK, transit til VS Upper.
I USA går innenlands og utenlands avganger fra delt område, og alle pirene på Dulles er koblet sammen air side, enten direkte eller via shuttle. Googling indikerer at Delta benytter seg av A og B, ikke langt unna SkyTeam-loungene på A. Ihht. SkyTeam-regler skal du ha tilgang her så lenge du reiser i premium-kabin på billett med internasjonal forbindelse.