Ja, det blir nok hotell! Jeg er uansett helt ubrukelig på de tidligste avgangene og får ingen søvn når jeg vet jeg må opp kl 4.
Jeg sleit lenge med det samme selv, nå tvinger jeg meg selv til å komme meg opp litt tidligere på morningen sånn at det blir litt tidligere kveld og jeg er da hakket mer uthvilt når jeg står opp på umenneskelige tider Så kommer det jo også litt an på reiseklasse og tidssoner, av og til er det gunstig å tråkke seg avgårde som en zombie bort til flyet. Jeg tok en natt airside i Taipei en gang da hotellet airside var fullbooket, det gidder jeg ikke igjen
Kan meddele at AF har endret policy på hvilken lounge man kan besøke på CDG. Nå kommer man kun inn på loungen på terminalen hvor flighten går fra.
Kjøpte billett med Lufthansa da jeg hadde senator status. Jeg har ikke denne statusen lengre, men når jeg nå fikk boardingkort har jeg fått status «priority» og gruppe 2. Er det mulig jeg også har lounge?
Når senator status utløper får man vel soft landing til frequent traveller status, som gir priority innsjekk, boarding og tilgang til business lounge.
Reiser du i C eller som SEN/*AG i økonomi har du boardinggruppe 2. så då ligger vel du inne som SEN viss du reiser i øko. FTL gir vel ingen fordel på boarding vel?, som nevnt ovanfor. Men businessclass innsjekk og lounge (kun LHG) har du.
Ser nå at det var gammel info om pri boarding, sikkert forbedret bort en gang. Men business lounge gjelder i hvert fall fortsatt.
Har dessverre "bare" Gull og ville gjerne hatt meg frokost ved ankomst på OSL. Er det kun Diamant som får dette, eller kan jeg kjøpe meg inn?
Jeg skal fly IAD - CDG og skal videre med tog til Brussel, som er en del av flybilletten. Flyr biz med Flying Blue poengbilletter. Er det noen som vet om jeg får tilgang til lounge på CDG før jeg må gå til toget. Ser ikke ut som det er noen landside lounge lenger.
Jeg har ikke erfaring fra CDG, men tilsvarende på AMS med Eurostar videre til BRU. Togturen som en del av flybilletten (med KL-flightnummer) er en flight i systemet og man kommer inn på loungen som vanlig.
Det høres lovende ut, takk for svar! Det er det samme med SNCF, har billett med AF flightnr for toget.
Men toget fra Paris til Brussel går vel fra Gare du nord? Ville gjette på du ikke får lounge på CDG. Og lounge på togstasjonen er kun et venterom med kaffe. K
Ser dessverre ut som du antagelig har rett. Fant til slutt riktig informasjon fra Air France: https://wwws.airfrance.be/information/prepare/voyages-combines-avion-train/air-et-rail-bruxelles Til info går det TGV direkte fra CDG til Brussel. Har tatt dette flere ganger tidligere, men dette er første gang på gjennomgående billett. Jeg tenker jeg får prøve og se om jeg får lov til å bli landside og gå i en AF lounge. Eventuelt har jeg et håp om å bli med et tidligere tog. Takk for god hjelp folkens!
Hei. Noen som har reist i fra Toronto i det siste og vet hvilken lounge som er tilgjengelig for business der? Har også gullkort. Mener å ha lest at SAS flyr fra terminal 1 frem til 1 oktober og at man kan benytte Air Canada sin lounge i terminal 1 frem til 1 oktober? På forhånd takk!
I følge denne artikkelen så endrer de til terminal 3 26.oktober. https://finalcall.travel/no/sas-bytter-terminal-i-toronto/
Noen som vet om man har lounge-tilgang i Manchester når man flyr Virgin (økonomi)? Såvidt jeg kan se er det "1903"-loungen som benyttes om man flyr Upper Class. Hos Virgin er det ikke alltid selvsagt at Skyteam Elite Plus gir lounge-tilgang der de benytter tredjeparts lounger.
Flyr MAN-ATL med Virgin i business, lander kl 18.05, flyr så videre til Tampa med Delta business morgenen etter, sammenhengende billett. Vet jeg har tilgang til Delta one loungen morgenen før avgang til Tampa, men har jeg også tilgang når jeg ankommer/lander på Atlanta den ettermiddagen?Synes det er litt vanskelig å tolke det som står eundt omkring.