Men det er fortsatt tilgang i Lufthansa Bizloungen? Uansett enda en grunn til å ta turen over til Silverkrisloungen
Mulig denne varianten har blitt diskutert før. Skal fly ut fra Bergen med to venner. Kan vel greit ta med en gjest i loungen der på status. Men: Har i tillegg en haug med Longekey-klipp; kan jeg betale for den andre med disse? Eller er det et krav om at både jeg og gjesten bruker Loungekey-klipp?
Jeg nevnte det for noen uker siden, men ikke i denne tråden. Nyrtog å dele, og man kan samtidig minne om at Singapore lounge på LHR (T2) er et bedre valg enn Lufthansa (T2) hvis man har. SAS gold+ Der er maten bedre og de har ekte champis. Den er sjelden så over-stappfull som Lufthansa sin nesten alltid er, til tross for stor plass. Ps, før noen spør: NEi, man slipper ikke inn hos Singapore med mindre enn gull, uavhengig av hvilken SAS billett man har.
Noen påstår at de har klart det, men jeg har fått nei alle tre gangene jeg har forsøkt på tre ulike kontinenter, og andre melder om det samme. Kortholder må være ett av klippene.
Bør vel funke med dette middels gode trikset: 1) Gjeste inn en på status 2) Hente nr 2, betale både meg og ham inn med Loungekey-klipp Får aldri brukt opp de klippene uansett, så gjør meg ikke noe å bruke to...
Jeg har bare prøvd dette én gang før: ALC i midten av august i år. Fikk brukt Smartdelay-voucher på meg selv, men jeg fikk fint brukt et klipp fra MC-appen (SAGA Loungekey) i mitt navn på min kone. Smartdelay-voucheren måtte brukes av meg, men Loungekey-klippet i MC-appen gikk altså fint på en gjest, i dette tilfellet.
Har adgang til både OSL Lounge og SAS lounge i morgen ettermiddag på veg til Amsterdam, hvilken anbefaler folk her inne?
SAS synes jeg har bedre plass, men OSL har tidvis mer interessant mat. Kan se om jeg rekker innom begge i morgen tidlig og sjekke status før min avgang
SAS over OSL Lounge. Muligens ganske likt mellom SAS og OSL Lounge Premium, men det er så mye mer plass i SAS loungen nå etter sammenslåingen at det er mye mer behagelig å være der imo
Reiser hjem fra Amsterdam med SAS og GO billett. Er EBD og fruen EBG. Har med vår datter uten status. Hvilken lounge har vi tilgang til og om det er flere, hvem anbefales?
SAS hadde før tilgang til kontraktslounge på AMS (selv etter de droppet de fleste av kontraktsloungene). Etter overgangen til skyteam har jo alliansen lounge på flyplassen så det er ikke nødvendig lenger. Ikke at den loungen var noe å skryte av heller.
De har naturligvis hatt tilgang til Star Alliance loungen i etasjen over. @Jorge har sikkert rett, jeg er ikke så bevandret der nede.
Ah. Glemte den. Har faktisk ikke brukt lounge på AMS mellom covid og alliansebyttet. Den åpnet vel i 2019 eller noe sånt? Rakk aldri innom..