SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. a3t

a3t Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Har 4 timer på LHR i morgen, før jeg flyr videre med SAS til CPH. Hvilke lounge anbefales da?

2. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    SilverKris.

3. a3t

a3t Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Har vi tilgang dit fortsatt? Langt fra gatene som SAS bruker?

4. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du viser EBG (eller høyere)-status i appen først, så boardingkort, så slipper du inn. Fløy fra LHR i sommer, da var SAS-gaten ved siden av SQ-loungen, så vi måtte gå de 6-7 minuttene det tar å vandre i tunellen i alle tilfelle.

5. a3t

a3t Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Silverkris var supert, godt med ein dusj.

6. Mywh

Mywh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Kan sølv medlem som reiser på biz med SAS fra LHR benytte Silverkris loungen?

7. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hei. SAS økonomi og EBG. Har jeg lounge i MUC og kan jeg gjeste inn en gjest?

8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Alle som reiser business med SAS fra Heathrow har tilgang til Silverkris sin lounge, uansett medlemsnivå:)

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Samme regel gir tilgang til Kris Lounge på LHR T2 også. Trenger ikke biz billett hvis man har SK gold eller høyere kort. SK biz gir også adgang, uten status.

Den er typ dobbelt så bra som LH loungen "alle" med SK billett og status havner i. Nå har de jo sperret døren til Senator for SK gold+ for en tid siden. Som forsåvidt ikke var noe tap siden den bare er et mindre rom med stort det samme både på mat og drikke som den vanlige delen av LH loungen på LHR.

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,366
    Bonuspoeng:
    183
    Litt irrops gjorde at jeg endte med å besøke AF-loungen mer enn tre timer før avgang på billett med start i CDG. Da blinket det rødt i slusen ettersom regelen er maks tre timer før avgang. Sa jeg var i transfer og at jeg kom inn med SAS på en annen booking. Bevis på det var ok for å slippe meg inn likevel. Greit å vite.

Shankly, EndreD, Nordlands and 7 others like this.
  11. bhansen

bhansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg flyr TRD-AMS-RUH-ISB i bonus biz booket med eurobonuspoeng. KLM flyr frem til RUH, Saudi derfra. Har jeg tilgang til lounge? I tilfelle hvilken anbefales på hver av plassene?

Jeg flyr også i bonus biz booket med eurobonuspoeng fra PEK via AMS til TRD. Samme spørsmål her :):)

12. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har jeg tilgang til lounge i Chicago O'Hare når jeg flyr derfra til CPH på "bare" premium-billett, men er Gull/sky team elite plus? På loingefinderen til skyteam står ikke SAS listet opp på Delta-lounge, men den kommer opp i selve SAS-appen.

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,973
    Bonuspoeng:
    183
    Ja i hvert fall Delta Sky Club, ref. fotnote 1 i loungefinder, og litt enklere forklart i AI overview i google-søk. Der er vel også en Air France lounge du får tilgang til.

14. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Du har tilgang til Delta Skyclub på ORD T5 ja, der SAS flyr fra. Jeg syns loungen var meget bra med fint interiør, stor og luftig med god takhøyde og flott utsikt ut til flyene. Stor betjent bar med gode drinker, fikk veldig god service både før og etter jeg tipset bartenderen 1 dollar.

IMG_2209.jpeg IMG_2207.jpeg

15. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,263
    Bonuspoeng:
    163
    På hjemreise fra Kigali har vi en laaang nattstopp i Nairobi. Flyr biz med KQ og er EBD.
    Er loungene i Nairobi åpne om natten? Har funnet ulike svar med Google. Noen skriver at de stenger ved midnatt, andre steder står det at de er åpne 24/7.
    Hvilke lounge i Nairobi anbefales hvis man vil prøve å få seg først en sen middag og deretter søvn?
    Oppholdet vårt i Nairobi er i korteste laget for å finne hotell (rekker maks 6 timer på hotell, hvis vi velger det). Og egentlig i lengste laget for opphold i lounge på flyplassen. Og er det begrensning på antall timer man får oppholde seg i loungene her?

haifinn liker dette
  16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,366
    Bonuspoeng:
    183
    Pride-loungen er åpen 24/7, og du kan komme inn selv om du har ny flight neste kalenderdag. Det er meg bekjent ingen begrensning på hvor lenge du kan være der. Det er noen timer fra rundt midnatt hvor det ikke serveres mat.
    Jeg har kjørt denne varianten 3 ganger nå med flyet som kommer inn fra JED rundt midnatt, og ventet på neste fly videre 8:20 til ABJ. Det har aldri vært noe problem.

Det er 5/6(?) dagsenger med førstemann til møllen. Du får pute og pledd på forespørsel. Her blir det veldig varmt, så sov i shorts og t-skjorte. Jeg har fått innpass her to av tre ganger. Den siste gangen laget jeg meg en ‘seng’ av noen stoler som ble et passe godt alternativ.

Da jeg reiste til MRU i påsken, med madammen, ble det hotell. Vi hadde 5-6 timer på øyet, men det var en langt bedre løsning enn loungen, som er en nødløsning for enkle sjeler, selv om vi brukte en time halvannen mer på å komme oss ut og inn av flyplassen og til og fra hotellet.
    Husk eTA om du skal ut av flyplassen. Hvis flyplasshotellene blir i dyreste laget ligger det noen veldig billige hotell 5-10 min unna med Bolt. Vi bodde på ett av disse og standarden var helt kurant for en natt.

haifinn, Flymunda and Lnbre like this.
  17. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder 3 timersregelen kun i forkant av første flyvning?

Jeg har en mellomlanding på 7 timer. Får jeg lounge da? …eller må jeg reke rundt til det er 3 timer til avreise?

18. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,674
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har gjennomgående billett, skal det gå fint. Hvilket selskap flyr du med?

1884derby liker dette
  19. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr inn med SK og så videre med AF:
    CPH-WAW-CDG

Gjennomgående billett ja

20. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,674
    Bonuspoeng:
    183
    Tar det for gitt at det er biz eller at du har gullkort?

Del denne siden