Takker, det er selvfølgelig 1 gjest på min EBG, ja. €75 var jo litt stivt for 3 unger, får se hvor mye tid vi har først
Flyr AF biz med familien lørdag tidlig (flyet går kl. 06:25). Får kanskje 45-60 min i lounge. Aldri vært på OSL-lounge. Er den bedre å besøke enn SAS utland (der har vi vært flere ganger)? Hva sier folket?
Jeg synes SAS-lounge er hakket bedre, men stor forskjell er det ikke, ville gått der det var best plass.
Ville gått for variasjonen. OSLounge er ofte mitt stopp, så etter masse av den går jeg til SAS når det passer slik nå. De (SAS) har blitt bedre enn før, men det er litt random avhengig av tidspunkt - og egentlig sjelden mulig å si på forhånd. Bedre drikkevarer, utvalg og mat i OSLounge, i premium delen. Men den er uansett ikke åpen så tidlig som du skal fly.
De gangene jeg har vært i OSL Lounge, både vanlig del og premiumdelen, har jeg tenkt at det jammen meg ikke spiller noen nevneverdig rolle mtp. mat og drikkeutvalg. Jeg liker havregrøten som serveres på morgenen hos SAS som frokost hvis jeg skal fly tidlig og vil ha litt ordentlig frokost. Jeg synes det generelt er bedre variasjon og bedre kvalitet på sitteplassene hos SAS, og vindusplassene er fine hvis du vil se ut på sikkerhetskontrollen og avgangshallen hvis du kjeder deg. Siden det er litt færre muligheter for å jobbe på egnede sitteplasser (såvidt jeg husker er det aller meste på OSL Lounge vanlige lenestoler eller sofaer med lave sofabord), kan du også ende med høyere konsentrasjon av folk som jobber og prater høyt med kolleger (eller enda verre, i telefon...) midt i områdene beregnet for mer inaktivitet. Det teller for meg negativt, men tidlig en lørdagsmorgen er det kanskje ikke en dimensjonerende faktor. Har også opplevd enda rarere mennesker på OSL Lounge enn i SAS-loungen. Hakket mer eksentriske, eller nyrik russer-vibber, eller nyfunnet-kjærlighet-og-skal-imponere-dama-vibber. Det kan jo være litt gøy for people spottingens del, mens hos SAS er det litt mer ordinært, mye familier som er med én foreldre, så det blir litt kjedelig til sammenligning. Tja. Når jeg skriver det ut ser jeg kanskje at jeg har litt preferanser likevel.
I SAS-loungen i dag flokker folk seg rundt TV-en for å se på de siste minuttene av OL-sendingen. Det står vafler fremme, det er diverse i salatbaren og en certified banger av en hjemmelagd grønnsakssuppe som lunsjservering.
Lite OL på skjermene i SQ-loungen på LHR, men jeg kan melde om at de ikke håndhever noen 3-timersgrense. Inngang 12:00 med avgang 19:30. Det hjelper kanskje på at loungen er ganske tom nå midt på dagen.
Man kan bekrefte at EBG/EBD fortsatt har tilgang TIL SWISS senator-loungen i Zürich, var ikke noe problem å slippe inn i dag, men måtte vise status i appen.
Er det normalt noe problem å sende inn en gjest uten å gå inn selv? I dette tilfellet AMS. Jeg og konemor er begge EBG, men med tre barn går ikke regnestykket opp. Om dådyrøyne ikke fungerer, tenker jeg å gjeste inn et barn som da blir med konemor og hennes gjest, mens jeg og sistemann kan drive med flyspotting eller noe imens.
Noen som vet hvilke(n) lounge(r) vi har tilgang til på IAD når vi flyr SK C og jeg er EBG? Hvis fler, hvilken bør vi velge?
Jeg ville gått til Virgin først. Om du ikke får voucher for å kunne bestille noe fra menyen ville jeg tatt turen til AF sin lounge etterpå. Det varierer stort om man får voucher eller ikke. Jeg fikk ikke voucher i Virgin i fjor, men de hadde mer ledig plass. AF var mer befolket, men hadde bedre mat og drikke.
Nei, men om du går på Sky Team Lounge Finder ser du at SAS står på begge. Det er ikke så lenge siden sist post på IF hvor en medforumist kom inn i Virgin Clubhouse, men jeg mener å huske at hen ikke fikk voucher heller. Voucher fås ved skranken når du går inn i loungen og kan brukes til å bestille noe ala carte. Det er uansett noe mat og drikke gratis her, så like greit å stikke hodet innom for å prøve seg.
Er det forresten noen som vet hvor tidlig vi kan levere inn bagasje på IAD? Har sjekket inn men skal levere tre kofferter.
Ca tre timer før avgang da vi var der i mai. Prøvde Air France og Delta desken men måtte vente til SAS-skranken åpnet.
Fikk levert bagasjen ca. 4 timer før avgang nå Ang Virgin Club House: Veldig liten og 2. etg. er stengt. Bli eller gå til AF?
Etter nattflight fra CUN, Ville dere satset på et besøk og en dusj på Virgin revivals lounge på T3 på LHR med 2:45 mellomlanding, eller gått rett til Lufthansa på T2A? Ser ikke ut som det er dusj der. Jeg har ikke noe erfaring fra LHR, så aner ikke noe om avstander, transfertider osv. Må vi gjennom passkontroll og ny sikkerhetskontroll når det ikke er Schengen?