Jeg hadde gått til SQ-loungen. Der er det dusj. Tar du bussen mellom terminalene må du kun gjennom sikkerhetskontroll. Du har god tid med 2:45.
Lufthansa på T2 har fordelen av å være eneste lounge nær gates på A. Som nesten alltid SAS flyr fra- om du skal videre (siden du sier "tilbake") med dem. På alle andre områder er det en temmelig gjennomsnittlig, stor men kjedelig lounge med mye folk i. De har ikke dusj. SQ på B er noen hakk bedre, og du slipper inn med SK Biz eller hvilken som helst SK samt EBG+ De har dusjer,, som er overraskende lite lyxige, selv om de nylig stengte loungen i et halvår for å pusse opp. Men tross alt, etter night flight er en dusj uansett godt for å våkne skikkelig.
Jeg ble matchet til EBG i fjor, men jeg har knapt fløyet cash-billetter, så jeg kan ikke se for meg at jeg har klar å fornye statusen. I dag (1.3.) ser jeg at kvalifiseringsperioden er 01.03.2026 - 28.02.2027, og jeg har 0 nivåpoeng osv. Hva betyr det? Har de forlenget statusen min med ett år? Eller tar det bare et par dager til før statusen blir nedgradert? Jeg spør fordi jeg har tenkt å booke en SAS-flight ARN-OSL med avreise om ca. 2 uker. Jeg kommer til å ha med en kabinkoffert, men som EBG blir man jo alltid gruppe 1 og man kan ha med bagasje om bord. Derfor holder det med Go Light. Men om jeg må regne med å bli nedgradert, så bør jeg kanskje booke en vanlig Go-billett...? Eller blir fordelene "lagret" i bookingen i øyeblikket man bestiller billetten? Dvs. at så lenge jeg fortsatt er EBG i dag, så er det greit?
Skulle det ikke komme lounge tilgang på LPA? Skal nedover en tur, og har retur 15ende i Business, samt er diamant. Men etter billetten min så er ikke Lounge inkludert...
Fløy fra LPA i forrige uke. Hun som satt i innsjekk mente det ikke var tilgang, men ikke noe problem å komme inn da vi kom til loungen. Viste boardingkort i app, og måtte vise medlemsnummer i appen i tillegg, så mulig det hadde vært enda smidigere med papir-boardingkort. Men en helt kurant lounge med grei varmmat, og fin utsikt til rullebane og fly.