SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var innom den loungen i april. Absolutt ingenting å trakte etter! Bra lokaler, men elendig på mat og drikke.

2. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om SAS gull kommer inn på Berlin Tegel loungen ved B17? Ser loungebuddy kun lister denne og ikke Berlin Tempelhof som SAS lister på sin nettside.

3. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, det er kun Tempelhof som gjelder. Sist jeg var i Berlin kom jeg ikke inn på Tegel, men ble henvist til Tempelhof-loungen.

4. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,809
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden vi har reist (kun sølvmedlem), men endelig skal fruen og jeg på tur uten arving. Har AF biz på langdistanse ut fra Paris, reisen starter i Oslo med en mellomlanding i København. Har jeg lounge i Oslo og København?
    Hvilken lounge er mest hensiktsmessig på CDG?
    Har premium gjennom Nordea, hvilken lounge er «best» i MEX? Reiser økonomi på aeromexico på flying blue poeng

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,490
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du flyr biz fra OSL og CPH har du lounge. På CDG er det AF-loungen på den terminalen hvor flighten din går fra som gjelder. Du kommer ikke inn på ‘feil’ terminal.

Nordlands liker dette
  6. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Hei, vi skal ut og fly snart og med oss har vi ei på 12 år som ikke er i familie. Hvis hun går mellom meg og familiemedlemmer får vi henne inn i SAS loungen på Gardermoen? Hun er ikke på samme booking da vi ikke skal tilbake sammen. Jeg er gull og har med 2 familiemedlemmer.

7. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    De gangene jeg har hatt med familie i lounge har jeg aldri opplevd at de har spurt om dokumentasjon på det. Du velger familie på touchskjerm og så kan inntil 4 ekstra gå inn.

TravelAddict liker dette
  8. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for svaret :) Da satser jeg på det. I verste fall så betaler vi bare inngangen for henne.

Cumulus liker dette
  9. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    93
    Min søster skal fra CDG - OSL i SAS økonomi. Hun har EBG og lurer på om hun har tilgang til Air France loungen på Terminal 2E? SAS sin egen oversikt nevner jo bare Extime Loungen, men jeg er ganske sikker på at hun kommer inn i AF loungen som EBG, men lovte å høre med folket på forumet :)

10. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,932
    Bonuspoeng:
    93
    På CDG er det kun tilgang til Loungen fra den terminalen/hallen man reiser fra. For SAS sin del blir det dermed kun Extime som gjelder.

11. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    93
    Ah det gir mening, ser jeg blingset på 2E/B. Hun reiser fra 2B, så klart, da blir det Extime. Blir fint når CDG endrer navnene til terminalene forsåvidt :p

12. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med tilgang til Delta One når første flyvning ikke er interkontinental? Typ SEA-YYZ-CDG? Booket i Air France i bis.

13. Huntingdaddy

Huntingdaddy EBG

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har forsøkt å søke, men hvordan er det nå om dagen med tilgang som Gold i SAS lounge på OSL? Sånn jeg leser på nett så er det bare hvis vi flyr med SAS/Skyteam? Lenge siden jeg har flydd utenom SkyTeam.
    Denne gangen grunnet stor prisforskjell med Swiss på ferie med familien på 4 personer :rolleyes: Både jeg og ØKH har begge SAGA, men litt kjipt å bruke den på OSL

Last edited: 10. juli 2026
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,254
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer inn hvis du reiser Swiss business eller har Senator-status i Miles and More siden Lufthansagruppen har en spesialavtale om loungebytte med SAS. Du kommer ikke inn med SAS gullkort og du kommer heller ikke inn med Star Alliance gull utenom Lufthansas eget program.

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,035
    Bonuspoeng:
    183
    Retur fra SXM neste uke. Vi lander på AMS og skal videre til SPU (Schengen) 5 timer senere. Vi har da tilgang til KLM loungen, men fikk også 5 Loungekey vouchere pga forsinket fly på utreise. Er det en annen lounge vi kan/bør besøke for å gjøre ventetiden litt kortere? Tips?

16. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    Om du går mot skiltingen i transferkontrollen kan du komme deg inn i non-Schengen-loungen, selv om du skal videre til Schengen. Forutsetter at St Martin er utenfor Schengen, selvfølgelig, men det mener Bing at de er. Da kan du potensielt klare to KLM lounger i hvert fall :D

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,035
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en mulighet. Er det stor forskjell på de to loungene?

18. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    Matutvalget minnes jeg som ganske likt, men bedre plass, utsiktsmuligheter og betjent bar (ikke så viktig på familietur, forhåpentligvis). Kanskje viktigst er planløsningen som gjør at den oppleves som litt mindre overbesøkt enn Schengen-loungen (selv om begge kan ha godt belegg).

Første gang jeg besøkte begge to måtte jeg slippes manuelt inn i siste fordi adgangssystemene snakket sammen. Forklarte bare at jeg hadde gått feil på første så slapp de meg inn med et smil.

Med forbehold om at jeg husker feil: i transitkontrollen (sikkerhetssjekk) mener jeg lounge og Schengen var skiltet mot venstre. Til høyre var det kun skiltet til non-Schengen gates. Tok mot høyre og var inne på non-schengen-området. Blir jo litt ekstra skritt av slikt, men det har vi vel bare godt av.

Last edited: 10. juli 2026
    DJasko liker dette
  19. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,977
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter @btm , har man god tid så henger man heller igjen på non-Schengen. Jeg trives mye bedre der.

DJasko liker dette
  20. Huntingdaddy

Huntingdaddy EBG

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Glemte å skrive at spørsmålet mitt gjaldt SAS loungen.

Del denne siden