Nei, kun gull-medlemmet selv. Siden jeg antar du flyr eco? Flyr du eller gjesten SAS Biz, gir billetten tilgang I seg selv.
OSLounge for utvalget i mat. SAS fordi den er stor og luftig, og det hender (men vet aldri) de slår til med mat utenom det vanlige utvalget. Ikke den helt store forskjellen egentlig. Med mindre du har tilgang til OSLounge Premium, som absolutt er et hakk bedre enn SAS og vanlig OSLounge.
Miracle er veldig bra! Bedre enn Thai/TG sine egne lounges vil jeg si. På Thai biz, med tilgang til deres egne lounger går jeg heller til Miracle med tilgang fra Amex plat. Husk å bestille en gratis skulder/nakke-massage når du kommer inn. De leverer direkte der du sitter i loungen, 15 minutter. Kan være litt ventetid.
Status kl10, SAS lounge var under halvfull. På slutten av frokostserveringen der var det skrapet for bacon og bønner, ellers var der kokt egg og pålegg. Drikkeutvalg som vanlig. KLM biz ga tilgang til OSL Premium del som var nesten tom, vanlig del så ikke ille ut heller. Rakk bare 2 min der før flight viste boarding, så ble bare et glass vann. Så bare kald mat, men kommer vel noe annet senere.
Finnes det dusj på OSL? Aldri brukt EBD fordelen med lounge ved ankomst og tenkte å ta en dusj før møte nede i byen…
Hei, Vi ble neter inngang til klm lounge når vi skulle fly videre med Garuda i amsterdam, da personen i inngangen mente eurobonus skyteam elite plus ikke ga denne rettigheten slik som andre skyteam elite plus statuser gir. Har klaget til sas og fått bekreftet at dette ikke var riktig og at vi skulle hatt tilgang. De ba meg sende klage til klm. Bør jeg be om noe form for kompensasjon, og hvor mye? Vi endte jo følgelig opp på McDonalds ++ pga. vi ikke fikk anvendt loungetilbudet som tiltenkt.
Per snute, slik jeg forstod det? Og da bare 3 timer før avgang, eller blir det lenger når man er i transfer? Vi må franke furten i 5 timer, og bare jeg har status.
Du må vel strengt tatt klage til GA som operating carrier på denne flighten og som tilbyr lounge for sin reisende med riktig status, som igjen må ta det med sin loungeleverandør (KLM). Jeg ser for meg at 1) det blir vanskelig å få noe ut av dette, og 2) du må være villig til å akseptere en veldig lav timepris for å egen tid for å komme i mål med denne saken. Når det er sagt, det skader aldri å spørre, og man får ingenting om man ikke prøver.
Sendte inn klage til KLM og fikk forholdsvis raskt svar. De anerkjente at dette ikke var riktig og skulle ta grep opp mot loungen i amsterdam. Vi fikk videre to vouchere på 237 NOK per stykk hos klm som kan anvendes til flybestilling, oppgradering ol., altså ting vi vel ikke har bruk for - men men.
Mistenkte det var for godt til å være sant at dette betydde tilgang til SilverKris på SIN selv om man ikke reiser biz. Det viste seg stemme. Dørvakten på SilverKris var veldig hyggelig og usikker, spesielt når jeg visste hun nettsiden til SAS, men tilbakemeldingen hun fikk fra datamaskinen var tydelig og jeg endte opp med å bli henvist til god gammel KrisFlyer Gold lounge.
Jeg vil anta det. SkyTeam sin loungefinder er ikke oppdatert for VS, men det henger kanskje sammen med at CUN-LHR er en forholdsvis ny rute.
Jeg reiser til Bangkok kommende helg og har en natt i København før jeg flyr videre til FRA osv. Ankommer allerede i 10-tiden på søndag og har booket rom på Scandic Strandpark men får nok ikke sjekke inn der før i 14-tiden. Har jeg tilgang til SAS sin lounge på søndag selv om jeg ikke skal videre før mandag? Magefølelsen sier nei, men er det noen som har forsøkt det samme?
Loungetilgang gjelder for avgang samme dag hos SAS. Er du EBD har du lounge ved ankomst. Du får heller spørre pent om tidlig innsjekk på hotellet.
Kan ikke besvare spørsmålet, men følgende kan muligens være et alternativ: Med LoungeKey (hvis du har) har jeg tidligere besøkt Carlsberg-loungen ved ankomst. Vet ikke om det er vanlig praksis eller jeg bare hadde flaks, men de spurte ikke om boardingkort.