Takk Rapolo, jeg var nok også noe kort. Har kjøpte reise for mine foreldre, de er statusløse. Jeg fant to sky lounger, men forstår ikke om en SAS plus billett i Europa klassifiserer som business billett og at de kan gå inn. Det er mulig slikt står i tråden her, men jeg fant ikke.
Det er ingen "ekte" SkyTeam-lounger i Nice. Lounge Finder lister opp to kontraktslounger hvor kun spesifiserte selskap har avtale, SAS er ikke et av disse.
Hvis du leser på nettsiden ser du at man ikke har loungetilgang (Nice er ikke listet opp som alternativ), uavhengig av om det er plus/biz eller status. Det er loungekey-lounge om det er aktuelt. Merk at en SkyTeam-lounge er en lounge driftet av et SkyTeam-selskap. Treffene man får i ST sin loungefinder inkluderer også partnerlounger, og her er det ulik policy fra de ulike selskapene. Hvis du ser på loungene i listen til SAs under ‘SkyTeam-lounger’ kan du se at dette typisk er AF, KL, DL-lounger etc, mens loungene listet under ‘Partnerlounger’ er andre, som Premium Plaza, Lufthansa, Extime, etc som ikke tilhører ST-selskap. Infoen på nettsiden til SAS er i utgangspunktet gjeldende til enhver tid. Plus i Europa gjelder som biz, og man har loungetilgang. Fra 1. okt forsvinner plus, og da er det kun tilgang om man flyr SK Biz eller flyr SK som STE+.
Som andre sier, nei. Men klikker de på 'lounge' I appen, får de opp dette: Klikker de på linken, kommer de hit: https://www.holidayextras.com/fr/flysas/lounges.html?agent=OP452 Denne loungen støtter også loungekey blant annet.
Jeg ankom CDG med VN og har 7 timer for SK til Noreg. Ved oppmøte på Extime Lounge i 2D får jeg beskjed om kun 3 timer før avgang. Var det ikke slik at man ikke hadde denne begrensningen ved transfer, eller er dette pga det er en kontrakt lounge?
Søkt litt men finner ikke svar. Landet nå på CDG 2E fra ICN med AF i business, reiser videre fra terminal 2B om 4,5 timer med SAS i Go. Jeg har gull, har en medreisende uten. Hva er beste loungealternativ? Edit: Ser ut til at det kun er lounger fra avgangsterminal som gjelder, så da er det vel Extime og maks 3 timer. Har jeg mulighet til å ha med gjest?
Har sett Air France 2F anbefalt flere ganger om du kommer deg dit. Du skal ha tilgang med en gjest, men kan få nei om det er mer enn 3 timer til neste avgang. På 2B er det vel bare Extime kontraktlounge du får tilgang til, ville gått dit litt nærmere avgang.
Jeg har vært på Extime mer enn tre timer før avgang. Det var tidlig på morgenen og loungen var helt tom. Type helt som som at jeg var første gjest. Med 4,5 timer mellom så er det ikke så veldig mye du evt må vente om de er strengt på 3 timersgrensen.
Det fikk vi ikke testet, for det tar jo vinter og vår å forflytte seg fra 2E til 2B, særlig når vi akkurat ikke rakk en shuttle og vi rotet litt rundt på feil B-gates (utenfor schengen). Kom til loungen litt under 3 timer før avgang, men var helt ok den, får pluss for champagne.
Jeg skal fortsette min CDG-forskning på fredag, men jeg heller nok mot at det er like greit å gå landside på 2E, og gå til 2D hvor SAS holder til (merk at det står 2B i appen). Eventuelt kan det være greit å ta bussen til 2A/C og gå landside derfra, men dette har jeg ikke prøvd enda. Bussen fra 2E til 2B/D går via terminal 2A/C og T1(!) før den ankommer 2B/D. Det står at SAS flyr fra 2B, men det er i realiteten 2D. Hvis man går av bussen på 2B/D og følger mot 2B, kommer man til non-shengen. Man skal altså ta til venstre når man kommer av bussen og holde seg på bakkeplan. For de som tenker at de ikke vil gå landside allerede på 2E, merk at man uansett må landside for å komme til 2D da man kommer til passkontroll og bagasjebåndene ved å ta buss og følge skilt til 2D. Sist brukte jeg 40 minutter fra jeg gikk av flyet på 2E til jeg stod ved loungen på 2D. Da tok jeg bussen til 2B/D.
Skal fly fra CDG i oktober. Er sølvmedlem og flyr business. mtp. partnerlounger, må man gjøre noen reservasjoner på forhånd eller møter man bare opp? I dette tilfellet Extime.
Jeg planlegger en tur fra BGO via CPH. Siste flyet fra BGO lander 20:50 og jeg reiser videre neste morgen klokken 06.00. Jeg vurderer å sette meg i loungen og bli der til den stenger 30 minutter før siste SAS-avgang (23:40). Så tilbake i loungen neste morgen 05.00 når den åpner. Er dette gjennomførbart, med tanke på tilgang til loungen? Har EBG og Plus-billett. Det skal være mulig å oppholde seg airside på CPH over natten.
Du slipper ikke inn i lounge ved ankomst som EBG og du må ha boardingkort for reise samme dag. Så mest sannsynlig kommer du ikke inn.
Jeg fikk ikke lov å komme inn på lounge når jeg hadde avreise dagen etter på ZRH tidligere i år, så jeg regner med det er lik for alle lounger at man må ha boardingkort for samme dag man skal reise og vil inn i lounge
Som de andre sier så må man ha boardingpass samme dag eller være EBD. Jeg mener det også ville fungert dersom du hadde reist feks HND-CPH-BGO, siden man har tilgang til lounge på ankomst interkontinentalt.
Ikke det du spør om, men med mindre du har planer om å snu døgnrytmen hadde jeg heller gått de få minuttene det tar bort til Clarion eller Comfort for natten.