SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Må absolutt få ut dette gratis besøket før det er slutt!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe..
    Du hadde kanskje muligens i enkelte tilfeller klart å diskutere deg inn med OZ videre, men med TG ser jeg ikke det som praktisk mulig..
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har behov for tips ang. valg av lounge (ikke det at vi har så mange å velge mellom..)

    Er statusløs så kun billetten som gir oss tilgang. Hvilke lounge ville du valgt (som vi har tilgang til) på hver av disse flyplassene?

    OSL: Flyr SAS «C» til CPH
    CPH: Flyr SQ C til SIN
    SIN: Flyr SQ C til NRT
    NRT: Flyr OZ C til ICN
    ICN: Flyr OZ F til FRA
    FRA: Flyr LH til OSL
     
  4. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Litt på siden, men jeg skal fly BOS-CPH med SAS på søndag (2/9). Jeg har EBG så har tilgang til Lufthansa loungen, men siden opptjeningsperioden min slutter i dag, så har jeg enda ikke mottatt nytt fysisk gullkort med gyldighet til 08/19. EBG er jeg for lengst kvalifisert til, men risikerer jeg å ikke slippe inn på Lufthansa loungen da jeg ikke kan vise frem et fysisk kort som er gyldig.
    1. Kommer dette til å bli et problem, i den grad det står *G på boardingkortet?
    2. Hvilke andre muligheter har jeg for å bevise at jeg er *G?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,943
    Likes mottatt:
    22,651
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke huske å ha vist fysisk kort i lounge noen gang. Gjorde det i innsjekk på HNL en gang, men da holdt det med Amex. Ville ikke bekymret meg.
     
    LNAND liker dette
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,278
    Likes mottatt:
    8,909
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance Gold Customers travelling on Star Alliance Flights in any class
    [...] You will need to present your boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If your boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator, you will need also to show your valid Star Alliance Gold card. You are entitled to a maximum of one guest travelling on any Star Alliance flight departing from the local airport
    https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy

    Min utheving og kutting av tekst. Så lenge det står *G på BP er alt bra.
     
    LNAND and Kristian like this.
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr med SAS Business - Har vi tilgang til lounge før avreise LAX?
    Vi flyr LAX-ARN-OSL om noen uker med SAS Business. Vet noen om vi har tilgang til noen lounge på LAX før vi letter? Første besøk på LAX og siden jeg da alltid er ekstra tidlig ute (ender gjerne med mye venting, men bedre med god tid... ) hadde lounge vært greit - men blir ikke klok på infoen hverken hos SAS eller SA... Erfaringer?
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,310
    Likes mottatt:
    17,810
    Bonuspoeng:
    293
    Denne: https://www.staralliance.com/en/lounge-finder, viser at du har tilgang til Star Alliance Lounge, Air Canada og United
     
  9. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
  10. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    OSL - SAS lounge utland (evt innland)
    CPH - SAS business lounge
    SIN - Silverkris lounge
    NRT - ANA business lounge evt united club (har bare prøvd sistnevnte)
    ICN - Asiana first class lounge
    FRA - en eller annen lh lounge. Gjerne de nærmest gaten.

    Star alliance lounge finder som nevnes over er veldig kjekk.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!
    Ja, lounge finder fungerer fint. Det var mest på de flyplassene vi har flere valgmuligheter at det er greit med tips =)
     
  12. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville sett på hvilken terminal du skal reise fra og brukt lounge der.
    Har du god tid kan du vurdere å besøke flere lounger. Har du veldig god tid drar du inn til byen :)
     
  13. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    1,072
    Likes mottatt:
    9,918
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly WAW - OSL med LOT economy, jeg er selv EBG. I følge loungefinder har LOT flere lounger, men er det kun Polonez hvor jeg har tilgang?
     
  14. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    LOT opna nyleg ein ny lounge, Mazurek, men denne er i non-schengen.
    Inne i Polonez-loungen finn du også ein Gulldel. Den er på høgre sida når du går innover, eg klarte av ein eller annan gong å oversjå denne første gong eg var dar.
     
    Calling liker dette
  15. NH277

    NH277 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har testet den nye Star Alliance Loungen i Roma (FCO), reisende i SAS Plus (men uten status)? I følge chatten til SAS så har man ikke tilgang til denne uten status (EBG/D/P), da SAS Plus ikke regnes som tilsvarende Business intra-Europa. Vet ikke helt om jeg stoler på deres svar, så hadde vært fint om noen hadde erfaringer med SAS Plus etter denne åpnet.
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal få tilgang til alle *A Lounger i Europa når du flyr Plus. Personell i Loungen ser at du har en C på boardingkortet også slipper dem deg inn. PS: Har aldri testet spesifikk på FCO men kan bekrefte at det fungerer på f. eks LHR.
     
  17. NH277

    NH277 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det var dette jeg mente også, men personen på chatten var svært sikker i sitt svar (etter å ha sjekket med riktig avdeling) at SAS Plus ikke ville ha tilgang i denne loungen uten gull eller høyere som status. Ble usikker etter å ha prøvd ”Star Alliance Lounge Finder” som også sier ”ingen tilgang” etter å satt inn riktig rute (FCO-OSL) i Business som ”Cabin class” (tilsvarende SAS Plus), uten FFP-status. Ved å legge inn ”EuroBonus Gold” derimot så sier samme side at man har tilgang..
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir Confluence lounge LYS T1, Senator/Air Canada FRA T1, KrisFlyer Gold SIN T3 og SilverKris lounge/Air New Zealand SYD.

    https://www.lyonaeroports.com/en/lounges

    https://www.frankfurt-airport.com/en/travel/lounges

    https://www.singaporeair.com/en_UK/no/lounges/krisflyergold

    https://www.sydneyairport.com.au/airline-lounges
     
    Damp liker dette
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Star Alliance customers travelling from Rome can look forward to a new premium lounge experience at Fiumicino Airport. The new Star Alliance Lounge will welcome eligible First and Business Class passengers and Star Alliance Gold Card holders as of June 29thonwards.

    Kilde: https://www.staralliance.com/en/news-article?newsArticleId=LOUNGE-FCO-PRESS&groupId=20184
     
    sutenai liker dette
  20. Damp

    Damp Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Edvard liker dette

Del denne siden