SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Den blir også på et eller annet tidspunkt Polaris og da blir det slutt på tilgang med SAS Plus/Star Gold.
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen folkens,

    om det er noen som vet om man flyr Lufthansa First til en destinasjon, i dette tilfelle Chicago, har man da tilgang til business Lounge hos United ved videre forbindelse med United? videre forbindelsen er i økonomi.

    Takk
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,340
    Likes mottatt:
    6,524
    Bonuspoeng:
    183
    Det er i all hovedsak utgående billett som gjelder for loungetilgang. United Club er ekstra strenge og krever United Club-medlemskap eller *G, selv for reisende i domestic first. Deres egne gullmedlemmer får heller ikke tilgang uten ekstra medlemskap.

    First-billetten vil kanskje gi tilgang til LufthansaSwiss-loungen på ORD, men den ligger antagelig i en annen terminal.

    Edit: Swiss, ikke Lufthansa som har egen lounge på ORD
     
    Last edited: 22. juni 2019
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner takk :). Det jeg heller ikke vet er at flyet fra chicago som vi skal fly med går til Vancuver i Canada som er utlandet om denne da går fra den samme terminalen lufthansa flyet kommer til eller om denne går fra intra usa united terminalen? Eller har du noen erfaring med dette?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,340
    Likes mottatt:
    6,524
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bommet på innlegget over. Det er visst Swiss og ikke Lufthansa som har egen lounge på ORD. Denne ligger på Terminal 5.

    Har ikke direkte erfaring med det selv, men i følge Uniteds oversikt går alle flightene deres fra Terminal 1 og 2, mens alle internasjonale ankomster er på Terminal 5:

    https://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/maps/ord.aspx

    Terminal 1 og 2 har kun United Club (og Polaris):

    https://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=ORD
     
    ina liker dette
  6. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvordan man praktisk får med seg familiemedlemmer gjennom fasttrack, når det kun er en selv som har gullkort/sølvkort om sommeren? Må man rope på security og forklare dette, eller kan de i innsjekk-skranken gjøre noe med boarding-kort?
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,923
    Likes mottatt:
    8,301
    Bonuspoeng:
    183
    Du scanner, så scanner de etter deg.
     
  8. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Så scaneren åpner automatisk opp for de 4 neste å komme gjennom fasttrack uansett hvilken status deres boardingkort har? Deres boaringkort er jo ikke knyttet mot sølv/gull i utgangspunktet...
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,923
    Likes mottatt:
    8,301
    Bonuspoeng:
    183
    Har man gull så funker det hvertfall:) Ihvertfall når det er snakk om 1.
     
  10. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer til EWR med SAS og skal videre til Miami med UA, skjønner at jeg må ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt. Men har jeg da loungetilgang i EWR? Vi er 4 så må vel ha SAS lounge da? Reiser i Plus med SAS og Det er vist økonomi med UA. Er i utgangspunktet connecting flight bestilt via SAS
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,340
    Likes mottatt:
    6,524
    Bonuspoeng:
    183
    Plus-billetten gir nok ikke tilgang til lounge ved ankomst, så antagelig ingen lounge uten *G.
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,941
    Likes mottatt:
    22,649
    Bonuspoeng:
    293
    Plus-billetten gir ikke lounge ved ankomst, men dere må uansett gjennom immigration før dere slipper ut på en terminal igjen. Da kunne dere i teorien gått ut på terminal B hvor SAS-loungen er, men det er altså både klønete og ikke noe vits da deres fly går videre fra terminal C. Altså måtte dere ut igjen og gått gjennom security nok engang.
     
  13. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Det går airside buss mellom A, B og C som ikke krever ikke ny security. Men SAS skriver følgende ang. lounge ved ankomst:
    * Only access to SAS Lounges if arriving from a SAS-operated long haul flight (access on arrival in Newark is not possible).
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,941
    Likes mottatt:
    22,649
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, den går bare FRA C til A og B, ikke motsatt.
     
  15. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Har EBG, så det er ikkenoe problem.

    Men kommer vel ikke 4 stk inn i noen annen lounge heller da.

    Hvor mye må man betale for å oppgradere ua delen av billetten for å få lounge hos de? Har nesten 6t her. Ink immigrasjonen.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,111
    Likes mottatt:
    33,421
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvsagt avhengig av din opprinnelige billettklasse og ikke minst tilgjengelighet på flighten. Det kan bare UA fortelle deg, i sin tid gikk det an å oppgradere på united.com. Hvis du ikke har det, be SAS om United sin booking referanse på billetten (de bruker annet system, SAS sin referanse skjønner de ikke, men det positive med dette er at du da faktisk kan delmodifisere reisen) og gå inn her: https://www.united.com/en/us/manageres/mytrips. Som sagt, i sin tid kunne man kjøpe seg opp. Om dette fortsatt er mulig aner jeg ikke, lenge siden jeg fløy UA.

    Når det er sagt, så er det sannsynligvis uanstendig dyrt å oppgradere, hvis du finner en betal lounge er nok det en bedre deal. Husk at loungen du evt får adgang til, er UA standard lounge og ikke forvent stort av mat og drikke der (cola, frukt og pretzels).
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ingen innenriksbilletter som gir adgang? Kun internasjonale billetter i C og F?
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,538
    Likes mottatt:
    37,016
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, folkens!

    Eg har drygt to timar på ZRH i dag. Eg skal fly SAS Plus til OSL og har EBG. Dermed har eg jo tilgang til det meste, ser det ut til.

    Er det verdt å tasse ut av Schengen for å få med seg loungen der? Eller held det med Senator-loungen i Schengen-delen?
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Litt avhengig av hvor folkemengden er kan det være verdt å tasse ut, men blir litt stress hvis du er litt forsinket.
     
    Kristian liker dette
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,538
    Likes mottatt:
    37,016
    Bonuspoeng:
    293
    Vi satsar på at SBB (Dei sveitsiske jarnvegane) er i rute. Skal sjekke kor saueflokkane er :)
     

Del denne siden