SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,941
    Likes mottatt:
    22,649
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg også er riktig.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,111
    Likes mottatt:
    33,421
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris ja. Men de gode gamle skal man vel kunne komme inn på med riktig billettklasse?
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    paron and RoadKing like this.
  4. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, hva er det å velge i av betalingslounge da? Som faktisk er verdt å betale for.
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket ut Lounge Buddy? Der er det stort sett et god oversikt over hva som er tilgjengelig for hvem, hva, hvor og bilder som kan gi det et godt/dårlig inntrykk ;)

    Edit: Er flere sider som tilbyr det samme. Loungepass og Loungeclub (med forbehold om at jeg husker riktig navn, ellers har Google svaret). Faktisk flere steder man kan kjøpe FastTrack også hvis man ønsker det (flere steder i Spania og f. eks Nice).
     
    Last edited: 25. juni 2019
    RoadKing and ina like this.
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Frøkna på 12 skal ut å fly på eigen hand til MXP, og pappa skal bli med til gate.
    Frøkna er EBG, og flyg SK på ungdomsbillett. Lounge er viktig for ho, og lurer på om ho kjem inn når ho er under 18?(eg reknar med å sitte utafor, er EBD, og slit litt med å booke ein flexbillett)
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen fan av flexbillett-trikset, men dette er faktisk et tilfelle hvor det kan få godkjent-stempel av meg.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er litt inne på dei baner. Er ikkje der for å drikke meg til mot for å kjøre noko anna en *A, og må kjøre heim
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde med meg 2 pers til CPH i fjor. Ene personen var 12 år og null problem å scanne hennes boardingkort for tilgang til Lounge. Dette var på utland men tviler på at det spiller inn.

    MEN: Dette var bonusbilletter jeg hadde booket så da hadde jeg «betalt» for 3 voksne så kanskje det hadde noe å si uten at jeg kan svare på det.
     
  10. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    209
    Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Hei jeg er rimelig ny på det meste innenfor EB, og bestilte nylig ett par turer innenlands med poeng. Jeg har fått booking Class "I" (eller er det liten "L"?), antar det er Sas Plus Pro? (Har nivå 4 MC, og bestilte derfor Sas Plus.).

    I alle fall - i den ene turen fra Bergen-Tr.heim er med Widerøe, hvor returen er med SAS. Tur/retur Bestilt med Sas Plus, og booking Class "I" - får man da tilgang til uante mengder gratis semi-lunkne gamle pølser og muffins på Flesland? Det er spørsmålet man stiller seg, når man bor i Norge anno 2019.

    Står at jeg har 1 lounge Access fra Tr.heim men ingenting fra Bergen, tross samme booking class. Jeg vil spise gratis pølser og muffins i Bergen også!
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,217
    Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    det er I som stor i.
    I klasse betyr award business. Innenlands i Norge med SAS/WF tilsvarer det SAS Pluss og medfølgende fordeler.
    Om du flyr videre fra Flesland får du lounge, om det er ende destinasjon får du ikke med mindre du er Diamant.
    Skal dog sies at Cafe Loungen på Flesland ikke er store greinene og de har sjelden annet en kaffe/juice og boller. Det hender de har havregrøt.
     
    MrBister liker dette
  12. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    5,079
    Bonuspoeng:
    163
    Du får ikke gratis pølser på Værnes, ei heller på Flesland.
     
  13. runar1982

    runar1982 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Flyr til Brussel med Sas Pluss. Har jeg tilgang til noe lounge i brussel på sas pluss?
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til The Loft. Skal visstnok være over gjennomsnittet bra.
     
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke tilgang til the Loft når du flyr til Brussel, men hvis du flyr hjem igjen med pluss har du tilgang.

    K
     
    DanH, Travellingalf and Martin F like this.
  16. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    10 juli flyr vi OSL-VIE i økonomi med Austrian for så å fly business videre derifra.
    Både jeg og fruen er *A sølv. Får vi tilgang til fasttrack og lounge siden det er sommerferie?
    Og kan vi sjekke inn på business skrankene da vi har business senere på ruta?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,217
    Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder kun på SAS flygninger. Og muligens Widerøe.
    Det er avgang som bestemmer lounge, du får da ikke i Oslo, men i VIE.
     
  18. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Var det jeg fryktet...
     
  19. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,936
    Likes mottatt:
    29,305
    Bonuspoeng:
    183
    Har en flight med United fra EWR til BON med kona og to barn og lurer på smarte loungetips. Er *A gold så mener jeg + 1 bør ha aksess til United Lounge, men fortsatt to short...

    Har både Priority Pass og Lounge Key, men begge kommer opp tomhendte på terminal C? Er det mulig å kjøpe inn to ekstra gjester hos United? Eller er det noen andre alternativer jeg har oversett?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,111
    Likes mottatt:
    33,421
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlig United lounge er ikke verdt pengene.
     
    Sonictravel liker dette

Del denne siden