Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,651
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. De er gjerrige.

Hotell Norge i Bergen, som er i samme premium kategori som Grand i Oslo, gir langt mer valuta.

eventyrer and petrate like this.
  2. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,928
    Bonuspoeng:
    183
    Muligens det er nevnt tidligere, men oppdaget i dag at frokost til gjesten til en på nivå 6 kan bestille frokost ved bestilling i appen.

IMG_4261.jpeg

3. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    853
    Bonuspoeng:
    93
    Oppfølging: noen dager senere var hun gull hos SAS også!

Xflipper liker dette
  4. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,063
    Bonuspoeng:
    113
    Fra Strawberry er jeg vant med at det går fint å booke bonusnetter for andre. Hvordan er det hos Scandic? Noen med erfaringer?

Har booket et opphold for min mor fra min profil, og det står at medlemmet må fremvise medlemskap ved innsjekk? Skrev i notat at hun er den som skal sjekke inn. Vil det fungere? Jeg kan alltids dra å sjekke inn samtidig som henne eller på forhånd, men hadde vært digg å slippe

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,724
    Bonuspoeng:
    293
    De er kjempesære, selv med rom for penger. Når du er logget inn får du ikke endret navnet på den som bor. Mulig det hjelper å bruke notatfeltet. En gang jeg ikke gjorde det måtte jeg sende fullmakt på at noen kunne bo i mitt navn. Helt håpløst.

Preference liker dette
  6. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Det har alltid fungert for mine opphold, så skrive navnet på dem som skal bo på rommet i fritekstfeltet når jeg bestiller for andre enn meg selv.

Preference liker dette
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,063
    Bonuspoeng:
    113
    Da prøver jeg det denne gangen, bor bare 10 min fra det nevnte hotellet i dette tilfellet, så kan jo alltids kjøre bort om det skulle bli problemer med innsjekk.

eventyrer liker dette
  8. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,657
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt til mine foreldre noen ganger, men da via telefon. Har gått helt greit og problemfritt, da står rommet i min fars navn og det er ikke noen spørsmål ved innsjekk. Men jeg har fått kvitteringene og eventuelle meldinger fra hotellet, så de legger trolig bare inn min kontaktinfo.

Preference liker dette
  9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Må bestille via telefon om man skal gjøre det "riktig". Merk at om man ikke bestiller bonusnatt i eget navn får man ikke mulighet til fri avbestiling, kun fri ombooking.

Ville nok derfor sjanset på å bestille i eget navn med notis.
    Skal man bestille to rom til medlemspris, må også en av de i rom nr to være medlem hos Scandic for at prisen skal gjelde, selv om hele bestillingen står i ditt navn. Merkelig opplegg.

Upsaker liker dette
  10. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Denne muligheten finnes ikke om en bestiller gjennom sas (sas.scandichotels.com), men kommer muligens etterhvert.

11. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har mulighet for å booke billig Scandic hotel i Oslo eller lignende den 9-10. september?

12. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Et annet tips er alle som har Lo favør der er gratis frokost inkludert til alle ved bruk av fordelskoden i LO appen ved bestilling direkte hos Scandic

livinspeed, awt, Emma and 1 other person like this.
  13. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,591
    Bonuspoeng:
    93
    Håper du booket her, for nå begynner det vel å bli vanskelig akkurat den dagen...

btm liker dette
  14. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    359
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk til slutt Avios hos Finnair for mitt opphold på Scandic Byporten i Oslo.
    Det var ikke lett:
    * Først ba de meg knyttet opp kontoen min på Scandic Minside, men dette er kun mulig for SAS EuroBonus.
    * Deretter prøvde de å finne min Finnair-konto etter jeg viste dem mitt Finnair-kort med kortnummer, men de kunne ikke finne meg på Finnair før jeg ba dem sjekke med min epostadresse som er samme på begge konti.
    * Men resepsjonen kunne ikke gjøre noe annet enn å sende en forespørsel til andre internt i Scandic til å registrere mine Finnair Avios.

På nettsiden til Scandic står det man kan skal vise Finnair-kortet ved innsjekking for å få Avios for oppholdet.

Sjekket nylig nå, og kunne se at Avios hadde blitt lagt til på min Finnair konto.

Her burde Scandic hatt et bedre opplegg likt SAS EuroBonus, hvor man kobler Scandic og Finnair sammen, slik at dette skjer automatisk og man slipper å mase om dette ved hver innsjekking.

Del denne siden