Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    234
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke frokoster er best i Oslo utenom streiken?

2. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Bodd siste året på Grand, St. Olavsplass, Sjølyst og Helsfyr.

Jeg var skuffet over frokosten på Grand. Likte best frokosten på St. Olavsplass stor buffé med godt utvalg.

3. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,099
    Bonuspoeng:
    293
    Grand og St Olavs. Den siste mest fordi det er stille og lite folk som regel.

Grensen er heller ikke borte, om man vil holde seg super-sentralt. Men dårligere enn Grand på utvalg og service.

4. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,914
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om et scandic hotel i Oslo området med åpen restaurant nå under streiken?

5. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,388
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv nå som jeg endelig har fått svar fra kundeservice. De sier at Scandic-kontoen forsvinner av seg selv etter lang tid uten aktivitet - uten å spesifisere hvor lenge det faktisk er. At det ikke blir sendt ut varsel i forkant er også ganske merkelig.

Fikk etterhvert også koblet opp den nye kontoen mot SAS slik at statusmatchen nå er aktiv igjen. Men herregud for noe unødvendig stress.

Enden på visa: det lønner seg å ha litt aktivitet på scandic-kontoen sin utover statusmatch og gratis frokost :)

6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,614
    Bonuspoeng:
    113
    Unødvendig løsning: veksle om scandicpoeng til EB poeng frem og tilbake på et gitt intervall, bare fordi...

7. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig med poengkampanjer , noen som vet om det pleier komme noe nærmere sommeren?

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,933
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en mail fra Scandic Weber resepsjon om at de har et (gratis) Scandic Friends event mens jeg har opphold der neste uke, med spørsmål om jeg har lyst å bli med på det. Trivelig, men har dessverre allerede et fullt program.
    "sustainable spirit tasting" er temaet.

Cumulus liker dette
  9. simen929

simen929 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Nå har jo Scandic introdusert samarbeid med trumf hvor man kan overføre poeng direkte fra trumf til Scandic Friends.
    Er det noen som vet om disse poengene vil være statusgivende?
    De var det hos Nordic Choice tidligere.

Jeg antar jo at de ikke er det, men hadde jo selvfølgelig vært kjekt om de var det :)

Bri1 liker dette
  10. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,837
    Bonuspoeng:
    113
  11. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,837
    Bonuspoeng:
    113
    Antok det samme, men gjorde en test for å sjekke. Poengene legges kun på saldo for bruk, ikke på opptjente statuspoeng.
    upload_2026-6-16_12-21-36.png

prisjeger, Emma, livinspeed and 2 others like this.
  12. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig synd! Ellers kunne dette blitt et nytt "Strawberry-prosjekt" for meg ;)

13. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    26,933
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke bodd på Scandic en stund, men det virker ganske raus med litt over 15000 poeng for bare 3 netter. Greit at nettene var omtrent 2500NOK per natt, men likevel. Fikk også spørsmål om jeg ville ha voucher eller poeng. Siden jeg visste at jeg ikke skulle være særlig mye på hotellet svarte jeg poeng. Aner ikke hvor mange poeng er "voucherpoeng" for det er ikke spesifisert.
    Jeg bør kanskje sette meg litt mer inni dette :D

14. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    "Voucherpoeng" avhenger av status;

New Friend 0
    Good Friend 0
    Close Friend 350
    Dear Friend 500
    Loyal Friend 650
    True Friend 1000
    Best Friend 1250

Selve opptjeningen baserer seg også på status, og man får poeng basert på kostnad for rommet, minus moms ganget med en faktor basert på status;

New Friend 2x
    Good Friend 2x
    Close Friend 2x
    Dear Friend 2,5x
    Loyal Friend 2,5x
    True Friend 3x
    Best Friend 3x

15. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,475
    Bonuspoeng:
    93
    Om du spiser på hotellet, velg for all del å sette maten på rommet og betal ved utsjekk. Da tjener du poeng per hundrelapp brukt (avhengig av nivået som i posten over) i stedet for å bare få med poengene for å betale på terminalen der og da, og får likevel ekstra kortpoeng når du betaler ved utsjekk. Er du med venner/kolleger/kunder er det jo enda bedre å sette alt på ditt rom.

Opptjening per nivå (ekskl. mva) pr 1 NOK:
    Nivå 1–3: 2x

Nivå 4–5: 2.5x
    Nivå 6–7: 3x

Insomnia4u liker dette
  16. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det å forsette med eurobonus poeng. Der har jo poengene flere år lenger holdbarhet. Selv for de uten diamant status.

17. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    26,933
    Bonuspoeng:
    183
    Takk @awt og @livinspeed :)
    Siden jeg er EDB er jeg nivå 6. Fare for at jeg kommer til å benytte Scandic litt mer aktivt, for dette er jo i prinsipp også grei EB opptjening. Ser også at Scandic har noen poengtilbud som betyr at det kan gi mening for å konvertere poeng frem og tilbake EB/Scandic.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,170
    Bonuspoeng:
    293
    Siden konverteringsraten mellom poengtypene er fast er det jo rimelig enkelt å sjekke både booking direkte hos Scandic og gjennom SAS by Scandic og sammenligne prisene ja.

Poengene holder man hos SAS så lenge som mulig siden de har lengst holdbarhet der. Bortsett fra poeng opptjent gjennom å bo hos Scandic såklart. Man får ikke lengre holdbarhet ved å overføre dem til SAS.

eventyrer liker dette

Del denne siden