Jeg har i lang tid mistenkt at man ikke får alle poengene man skal når man velger points for voucher hos Scandic, og siden de tok bort muligheten til å se detaljer i transaksjoner kan man heller ikke kontrollere dette. For helgen fikk jeg de til å ta ut en liste manuelt og sende meg, og jeg har kun fått points for voucher en gang per opphold! Siden jeg vanligvis bor 2-4 netter, og typ 2-3 opphold pr måned er det rundt 30.000 poeng de har svindlet meg for. Andre som har erfaringer med points for voucher? Evt oppfordrer jeg alle som bor mer enn en natt til å sjekke hva dere har fått. Det blir jo fort store beløp! 30000 holder jo til en bonusnatt på enkelte hoteller, så at noen som mener du er deres «Best» friend svindler deg for over 1000 kr på et halvår får meg til å tenke at jeg kanskje ikke trenger så mange fiender når dette er min «venn»
Jeg ringte til Scandic Friends support og ba de sende meg liste med alle poengtransaksjoner. Så satt jeg og gikk gjennom opp mot de oppholdene jeg har hatt som ligger på mine sider. Tok tid, men ser dessverre ut til å være nødvendig.
skal ha en helgeovernatting med madammen i bergen i mars. er det kun Norge som gjelder? har bodd på ørnen og city før, så vurderer Neptun, Torget eller Byparken. Noen med erfaringer?
Gå for Norge med mindre prisen er latterlig høy. Knuser de andre på alle punkter, inkludert oppgraderinger.
Hei. Litt usikker på om du var ironisk når du mener at dette er en enkel måte å sjekke at man har fått rett antall poeng? Med ulik pris for hver natt, faktura sendt til bedrift og i motsetning til det du skriver også ulike nivå for points for voucher er ikke dette akkurat en enkel øvelse. Heller ikke noe man burde bruke tid på: transparente transaksjonsoversikter på medlemssidene (som de hadde tidigere) er jo uansett en mye bedre løsning. Eller jobber du i Scandic?
Høres ut som en ganske kurant formel i et Excelark, da. Noen minutters arbeid med førstegangsoppsett, og deretter kan man dunke inn pris per natt, trekke fra frokost med annen mva-rate om det ligger inne, og et fast felt med poeng for voucher lar det seg jo enkelt fylle ut, dersom man ønsker å finregne og Scandic sin løsning ikke dekker det. Beste er jo at alt funker som det skal, men akkurat dette hørtes ikke så komplekst ut å regne ut effektivt på egnehånd om man vil kontrollsjekke.
Jeg bor mye på Scandic for tiden, og fører alt dette i excel for å gjøre det enkelt for meg selv. Det skjer støtt og stadig at "voucher-poengene"- mangler, så ingen overraskelse der. Synes forøvrig heller ikke det er så vanskelig å regne ut korrekt poengsum. Både kostnad for natten og antall poeng ligger i oversikten på nettsiden, så man ser fort om noe ikke stemmer etter et opphold eller tre.
Noe annet; Fikk mail om denne årlige gaven man får som Best friend. Hadde sett for meg en fysisk gave, slik man fikk som diamant for noen år siden. Nå skal det sies at jeg har nok ræl fra før, men hadde trodd det var noe annet enn poeng/gavekort på et sted man er altfor mye fra før.