SEB SAS MC med selektiv stenging av Payr/Revolut tilgang

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoadAhead, 16. mai 2019.

  1. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    I dette tilfellet (og i @joskje sitt), hadde jeg hvis jeg var dere, virkelig vært prinsippfast og kansellert kortet umiddelbart, samt gått til forbrukerrådet evt. videre. Dette er jo regelrett trakassering av enkeltkunder. Skal kortselskapene detaljstyre hva som er tilltatt av ulike "transaksjonskombinasjoner", så må de løse det teknisk, slik at det blir likt for alle. Dette er bare direkte useriøst.


    Snacky
     
    Last edited: 17. mai 2019
    RoadAhead and Xflipper like this.
  2. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Du har helt rett det ble trykkleif skulle stått 70 per 10000. Rettet opp i dette nå:)
     
  3. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    I teorien er jeg enig med deg. I praksis så har man ikke all verden forbrukermakt hvis kansellering medfører tap av Flypremium og 12000 grunnpoeng per år. Dessuten er man sikkert "flagget" slik at man ikke vil få kortet igjen ved ny søknad...

    Noen andre som har erfaringer med dette? Jeg vet det ikke bare er meg og @joskje som blir statuert et eksempel av...
     
  4. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo dette kortutsteder selvsagt også vet så inderlig godt ... :)


    Snacky
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Her bør egentlig SEB gjøre som de andre bankene å fjerne poengfortjeneste på Payr og Revolut, så er problemet fikset.

    For min egen del så har jeg satt inn bremseklossene på MC Premium, betaler kun Strøm, Telefon, Internet og Fellesutgifter med det også bruker jeg 4000 til å betale Amex de gangene det er kampanje med doble poeng slik at jeg ikke bruker farlig mye i forhold til inntekt, også er MC premium kort nr 2 på steder der de ikke tar Amex :)
     
    Last edited: 18. mai 2019
    Xflipper liker dette
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Men i lys av dette så lurer jeg på om det kan være lurt å ringe Amex kundeservice å si i fra til dem før jeg setter inn over 100 laken for så å dra en monstertransakson i forbindelse med at 15 personer med meg som guide skal ned til Nepal? :confused:
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Off topic: God tur!!
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke at det ikke er off topic for havner jeg i samme situasjon @joskje på grunn av utlegg på jobben så dette så er det veldig aktuelt.
     
  9. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Var nok ikke ment som at posten din var off-topic. Bare det at han ønsket deg god tur som er off-topic.

    Men tilbake til spørsmålet ditt, så regner jeg med at det er en god ide å kontakte de og si i fra om en så stor inn transaksjon.
     
  10. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Hva mener du med at du har fått bonuspoeng ved overføring av lønn ?

    Jeg antar at Revolut-kortet har bedre vekslingskurs mellom NOK og USD, så det er derfor det er gunstig å bruke det i USA ( men man kan vel like gjerne bruke Curve ?)
     
  11. eurobonuseurobonus

    eurobonuseurobonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    2 måneders "oppsigelse". 3 års karantenetid.
     

Del denne siden