Spørsmål rundt Point Sharing!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sveira, 24. jan 2019.

  1. Burj

    Burj Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan ble det egentlig med deling av statuspoeng?
    Leste insideflyer artikkelen fra 2016 hvor følgende ble nevnt

    "Det blir mulig å «låne» statuspoeng fra familiemedlemmer hvis man for eksempel mangler noen poeng for å oppnå eller beholde et statusnivå hos SAS EuroBonus"

    Ble dette aldri realisert?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Oj, det har jeg ikke sett før. Hadde passet meg glimrende, da kona kanskje mangler litt poeng. Men det er vel blitt borte i forbedringene?
     
  3. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Er det egentlig noen nedsider med point sharing? Mister jeg noen rettigheter som gullmedlem? Vurderer å starte en gruppe med ny samboer og et av mine egne barn. Har bestilt noen turer i det siste som har gått hardt utover poengbeholdningen og ble i tillegg litt overraska over at det ikke gikk an å overføre poeng fra en person til en annen uten å betale for det. 50kr pr 1000 poeng synes jeg var litt grovt. Burde selvfølgelig ha visst det, så jeg skylder ikke på noen. :D Men likevel.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Hele vitsen med pointsharing group er jo å kunne bruke poengene til hele familiekonstellasjonen best mulig. Så nei, jeg ser ingen nedsider. Annet en at du slipper å kaste bort penger på å overføre poeng. Og at du har kontroll på inntjening og bruk av poeng for hele familien.
     
    Reiseglad liker dette
  5. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det! Var det jeg trodde. Men greit å høre med flere, kunne vært noe der man ikke tenkte på eller leste nøye nok. Noen flere som har erfaringer?

    Blir nok sånn nå. Selv om det av en eller annen merkelig grunn sitter litt langt inne, føler litt som å «gi opp» min egen konto som jeg har passet så godt på i mange år... :confused::D men forandring fryder. Sier noen.
     
  6. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det noen trøst så kan den som oppretter gruppen sette begrensinger for bruk av poeng. Mao. så kan du bruke alle andre sine poeng, men de andre kan kun bruke sine egne :)
    Det eneste som er i nærheten av negativt med ordningen er tidsbegrensingen på hvor ofte du kan skifte gruppe. Regner ikke med at det er noe stort problem for de fleste.
     
    Reiseglad liker dette
  7. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo veldig gode nyheter. For meg. :D Hvis flere personer har CT/fly premium, så beholder vel man fulle rettigheter begge to på den felles kontoen?
     
  8. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    2019-08-16_12-12-20.png
    Det velger den som eier gruppen.
     
    Reiseglad and Xflipper like this.
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kone barn og et svogers i gruppen. Ser ingen problemer her før eventuelt den dagen noen ikke ønsker å være med i gruppen mer. Det vil kreve en del miks og triks og midlertidige bookinger å få til å forlate gruppen med "riktig" antall poeng. Det er ikke så lett se hvor mange poeng de ulike egentlig har, jeg kopierer oversikten over inn/ut poeng til et regneark så det går an å se "egentlig" saldo til alle.

    K
     
    Monkeycat and Reiseglad like this.
  10. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å hjelpe en kamerat med å lage gruppe, men det virker som SAS sin siden henger seg opp og det er ikke mulig å legge til nye medlemer.
    Noen andre som har problem?
     
  11. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har opplevd dette ja. Prøvde dagen etterpå og da fungerte det
     
    Skarven liker dette
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fått detaljer på opptjening i min gruppe siden 9. mars. Saldo og aktivitet på egen konto henger med, men ingen aktivitet i gruppen. Andre som har opplevd lignende?

    K
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri sjekket før, men hos meg var visstnok siste aktivitet i juli 2020.. o_O
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært slik lenge, på min oversikt så er sist aktivitet i 2019
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Har aktivitet fra fredag.

    Edit: Men ikke oppdaterte poenginntjeningstall.
     
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Hm.

    Jeg kopierer den aktiviteten inn i et regneark for å følge med på om det er vi eller svogers som tjener og bruker poeng, så jeg håper ikke den dør...

    Foruroligende at noen har hatt stillstand lenge, men sikkert noe som raskt ordner seg med en henvendelse til SAS IT. #evigoptimist

    K
     
  17. tildamarilda

    tildamarilda Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har booket en reise for de som er i min gruppe, foreldrene mine og meg. Hva skjer om jeg blir forhindrer fra å reise, kan de fortsatt reise eller må alle avbestille?
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Da ringer du SAS og avbestiller reisen for den som er syk. Opp til 24 timer før avreise. Etter det er det vanskeligere med avbestilling. Da blir du vel sittende igjen med refusjon fra forsikringen din, for skatter og avgifter mens poengene er tapt.
     
    tildamarilda liker dette
  19. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen sammenheng mellom hvem som er i gruppe og hvem som er i en booking.

    Du kan også splitte en booking i to(eller flere) og endre/avbestille de nye bookingene hver for seg.

    K
     
    tildamarilda and Emma like this.
  20. tildamarilda

    tildamarilda Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nydelig! Takk for svar!!
     

Del denne siden