Hvordan ble det egentlig med deling av statuspoeng? Leste insideflyer artikkelen fra 2016 hvor følgende ble nevnt "Det blir mulig å «låne» statuspoeng fra familiemedlemmer hvis man for eksempel mangler noen poeng for å oppnå eller beholde et statusnivå hos SAS EuroBonus" Ble dette aldri realisert?
Oj, det har jeg ikke sett før. Hadde passet meg glimrende, da kona kanskje mangler litt poeng. Men det er vel blitt borte i forbedringene?
Er det egentlig noen nedsider med point sharing? Mister jeg noen rettigheter som gullmedlem? Vurderer å starte en gruppe med ny samboer og et av mine egne barn. Har bestilt noen turer i det siste som har gått hardt utover poengbeholdningen og ble i tillegg litt overraska over at det ikke gikk an å overføre poeng fra en person til en annen uten å betale for det. 50kr pr 1000 poeng synes jeg var litt grovt. Burde selvfølgelig ha visst det, så jeg skylder ikke på noen. Men likevel.
Hele vitsen med pointsharing group er jo å kunne bruke poengene til hele familiekonstellasjonen best mulig. Så nei, jeg ser ingen nedsider. Annet en at du slipper å kaste bort penger på å overføre poeng. Og at du har kontroll på inntjening og bruk av poeng for hele familien.
Takk for det! Var det jeg trodde. Men greit å høre med flere, kunne vært noe der man ikke tenkte på eller leste nøye nok. Noen flere som har erfaringer? Blir nok sånn nå. Selv om det av en eller annen merkelig grunn sitter litt langt inne, føler litt som å «gi opp» min egen konto som jeg har passet så godt på i mange år... men forandring fryder. Sier noen.
Hvis det noen trøst så kan den som oppretter gruppen sette begrensinger for bruk av poeng. Mao. så kan du bruke alle andre sine poeng, men de andre kan kun bruke sine egne Det eneste som er i nærheten av negativt med ordningen er tidsbegrensingen på hvor ofte du kan skifte gruppe. Regner ikke med at det er noe stort problem for de fleste.
Det er jo veldig gode nyheter. For meg. Hvis flere personer har CT/fly premium, så beholder vel man fulle rettigheter begge to på den felles kontoen?
Jeg har kone barn og et svogers i gruppen. Ser ingen problemer her før eventuelt den dagen noen ikke ønsker å være med i gruppen mer. Det vil kreve en del miks og triks og midlertidige bookinger å få til å forlate gruppen med "riktig" antall poeng. Det er ikke så lett se hvor mange poeng de ulike egentlig har, jeg kopierer oversikten over inn/ut poeng til et regneark så det går an å se "egentlig" saldo til alle. K
Prøvde å hjelpe en kamerat med å lage gruppe, men det virker som SAS sin siden henger seg opp og det er ikke mulig å legge til nye medlemer. Noen andre som har problem?
Jeg har ikke fått detaljer på opptjening i min gruppe siden 9. mars. Saldo og aktivitet på egen konto henger med, men ingen aktivitet i gruppen. Andre som har opplevd lignende? K
Hm. Jeg kopierer den aktiviteten inn i et regneark for å følge med på om det er vi eller svogers som tjener og bruker poeng, så jeg håper ikke den dør... Foruroligende at noen har hatt stillstand lenge, men sikkert noe som raskt ordner seg med en henvendelse til SAS IT. #evigoptimist K
Jeg har booket en reise for de som er i min gruppe, foreldrene mine og meg. Hva skjer om jeg blir forhindrer fra å reise, kan de fortsatt reise eller må alle avbestille?
Da ringer du SAS og avbestiller reisen for den som er syk. Opp til 24 timer før avreise. Etter det er det vanskeligere med avbestilling. Da blir du vel sittende igjen med refusjon fra forsikringen din, for skatter og avgifter mens poengene er tapt.
Det er ingen sammenheng mellom hvem som er i gruppe og hvem som er i en booking. Du kan også splitte en booking i to(eller flere) og endre/avbestille de nye bookingene hver for seg. K