Spørsmål rundt Point Sharing!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sveira, 24. jan 2019.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette blitt bedre? Er det kun oversikten til gruppen som ikke er oppdatert og/eller oversikten over egen konto?

    Er det noen som har hatt problemer med å sjonglere medlemmenes rettigheter til poengbruk? Altså noen ganger få medlemmet til å bestille fra pool og andre ganger kun fra egen konto.
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fortsatt ingen aktivitet i gruppen etter 9. mars, alle medlemmer ser sin egen aktivitet.

    Jeg har en pågående dialog(?) med gullposten i Danmark. De videresender til IT. Ingenting skjer.

    K
     
    milehigh liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Som medlem av en point sharing group vil det alltid trekkes poeng fra poolen ved bestilling av reise, og uten rettigheter vil man også miste tilgang til egne poeng.
     
    milehigh liker dette
  4. AmundN

    AmundN Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Litt usikker på denne setningen i vilkårene "Members in the Point Sharing Group are not allowed to use Point Sharing for business or commercial use. " Betyr det at ingen som reiser i jobb kan bruke det (reiser på utlegg), eller bare at man ikke kan melde inn flere ansatte i gruppe? Tenkte å lage for familie, men vil ikke risikere mine poeng, kan si det er litt skjev inntjening ;)
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det heller er tenkt som at det ikke er lov å selge medlemskap i en slik gruppe
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    heisann kloke hoder.
    inviterte min bror i min gruppe for å booke en tur.
    den er nå i boks, og det er ikke stort behov for at han skal fortsette i gruppen.
    han manglet litt poeng på bookingstidspunkt men dette dekket jo jeg inn med mine, så trekket ble gjort som normalt med eldste poeng først.

    om jeg nå fjerner han fra gruppen, vil han da forsvinne med en gang, eller bli frem til 6 måneder siden inkomst i gruppen?
    han reiser en del for tiden, og vil opptjene en del poeng, som jeg tipper han naturligvis ønsker å beholde selv, og dermed er det heldigst om han går ut så snart han kan?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke kastet han ut før det har gått 6 måneder, eller hva den bindingstiden er.
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ok, takk for svar.
    men hans poeng vil gå tilbake til han når oppsigelsen er i orden?

    blir et langt excel ark ellers:eek:
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Poengene er knyttet til hvem som har tjent dem opp. Melder han seg ut får han med seg alle ubenyttede poeng. Poeng som er bundet opp i bestillinger sendes kun tilbake til hans konto dersom reisen kanselleres eller det gjøres en endring som innebærer at poeng tilbakeføres og trekkes på nytt.
     
    leeds1979 liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men dersom det brukes poeng i mellomtiden, så har man ingen kontroll på hvem sine poeng som brukes. Det er de eldste poengene som brukes først, uavhengig av hvem sine de er.
     
    leeds1979 liker dette
  11. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har prøvd å opprette Point Sharing-gruppe de siste dagene fra 3 forskjellige PCer (og nett), med får bare en feilmelding om at en proxy blokkerer eller lignende. Ingen ad-block aktiv. Andre som har hatt lignede problem?
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ikke for point sharing, men for enkelte andre funksjoner. Har sendt spm om de har svartelistet ip-adressen min. Løser seg vanligvis med å hotspotte mobiltelefonen.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Du bruker ikke VPN eller noe lignende? Mener SAS kun ser external IP fra nettleverandøren din. Hvis Den blir blokkert, vil mange oppleve samme problem.
     
    Last edited: 13. nov 2021
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Jeg har fast ip fra Viken hjemme. Var exit-node for Tor i en kort periode for 8-10 år siden, men det skal overhodet ikke ha noen betydning nå lenger. Jobber med disse tingene, så jeg har rimelig stålkontroll på konfig :)
     
    Last edited: 13. nov 2021
    milehigh and bombusfervidus like this.
  15. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde via 2 forskjellige PCer hjemme nå med mobildata også, samme feil. Mulig det har noen problemer akkurat nå. Skal si fra når/om jeg får det til. Skal ta noen fly sammen med familien, og da er det jo best å dele på poengene. Skal SELVSAGT bruke de fleste på meg selv! :) :)
    Hmm.. barna også bør vel "få" konto da tenker jeg.
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    "Bør"? Det er en selvfølge! Mitt eldste barn på 11 har hatt EB-konto i snart fem år nå.
     
    Are and Jeanette like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Stort sett har hver husstand sin egen eksterne ip, enn så lenge.
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Det er forskjell på betalt fast ip (hele 10 kr/mnd) og at man jevnt over får fornyet dhcp lease med samme ip hver gang. Det første er garantert, det andre er mer sånn Radisson best availability :mad:
     
  19. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kom i mål med dette? Sitter med samme problem her, ulike enheter, ulike nettverk o.l.
     
  20. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Det bare fungerte til slutt for meg.. prøvde 20 ganger minst. Mener på jeg endte opp med inkognito-vindu (in-private) da det fungerte, men usikker på om dette var avgjørende, da jeg prøvde dette tidligere uten hell også.
     

Del denne siden