Er dette blitt bedre? Er det kun oversikten til gruppen som ikke er oppdatert og/eller oversikten over egen konto? Er det noen som har hatt problemer med å sjonglere medlemmenes rettigheter til poengbruk? Altså noen ganger få medlemmet til å bestille fra pool og andre ganger kun fra egen konto.
Jeg har fortsatt ingen aktivitet i gruppen etter 9. mars, alle medlemmer ser sin egen aktivitet. Jeg har en pågående dialog(?) med gullposten i Danmark. De videresender til IT. Ingenting skjer. K
Som medlem av en point sharing group vil det alltid trekkes poeng fra poolen ved bestilling av reise, og uten rettigheter vil man også miste tilgang til egne poeng.
Litt usikker på denne setningen i vilkårene "Members in the Point Sharing Group are not allowed to use Point Sharing for business or commercial use. " Betyr det at ingen som reiser i jobb kan bruke det (reiser på utlegg), eller bare at man ikke kan melde inn flere ansatte i gruppe? Tenkte å lage for familie, men vil ikke risikere mine poeng, kan si det er litt skjev inntjening
heisann kloke hoder. inviterte min bror i min gruppe for å booke en tur. den er nå i boks, og det er ikke stort behov for at han skal fortsette i gruppen. han manglet litt poeng på bookingstidspunkt men dette dekket jo jeg inn med mine, så trekket ble gjort som normalt med eldste poeng først. om jeg nå fjerner han fra gruppen, vil han da forsvinne med en gang, eller bli frem til 6 måneder siden inkomst i gruppen? han reiser en del for tiden, og vil opptjene en del poeng, som jeg tipper han naturligvis ønsker å beholde selv, og dermed er det heldigst om han går ut så snart han kan?
ok, takk for svar. men hans poeng vil gå tilbake til han når oppsigelsen er i orden? blir et langt excel ark ellers
Ja. Poengene er knyttet til hvem som har tjent dem opp. Melder han seg ut får han med seg alle ubenyttede poeng. Poeng som er bundet opp i bestillinger sendes kun tilbake til hans konto dersom reisen kanselleres eller det gjøres en endring som innebærer at poeng tilbakeføres og trekkes på nytt.
Ja, men dersom det brukes poeng i mellomtiden, så har man ingen kontroll på hvem sine poeng som brukes. Det er de eldste poengene som brukes først, uavhengig av hvem sine de er.
Jeg har prøvd å opprette Point Sharing-gruppe de siste dagene fra 3 forskjellige PCer (og nett), med får bare en feilmelding om at en proxy blokkerer eller lignende. Ingen ad-block aktiv. Andre som har hatt lignede problem?
Ja, ikke for point sharing, men for enkelte andre funksjoner. Har sendt spm om de har svartelistet ip-adressen min. Løser seg vanligvis med å hotspotte mobiltelefonen.
Du bruker ikke VPN eller noe lignende? Mener SAS kun ser external IP fra nettleverandøren din. Hvis Den blir blokkert, vil mange oppleve samme problem.
Nei. Jeg har fast ip fra Viken hjemme. Var exit-node for Tor i en kort periode for 8-10 år siden, men det skal overhodet ikke ha noen betydning nå lenger. Jobber med disse tingene, så jeg har rimelig stålkontroll på konfig
Jeg prøvde via 2 forskjellige PCer hjemme nå med mobildata også, samme feil. Mulig det har noen problemer akkurat nå. Skal si fra når/om jeg får det til. Skal ta noen fly sammen med familien, og da er det jo best å dele på poengene. Skal SELVSAGT bruke de fleste på meg selv! Hmm.. barna også bør vel "få" konto da tenker jeg.
Nei. Det er forskjell på betalt fast ip (hele 10 kr/mnd) og at man jevnt over får fornyet dhcp lease med samme ip hver gang. Det første er garantert, det andre er mer sånn Radisson best availability
Det bare fungerte til slutt for meg.. prøvde 20 ganger minst. Mener på jeg endte opp med inkognito-vindu (in-private) da det fungerte, men usikker på om dette var avgjørende, da jeg prøvde dette tidligere uten hell også.