Spørsmål rundt Point Sharing!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sveira, 24. jan 2019.

1. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    I vår point sharing gruppe dukker alle bonusreiser opp hos alle deltakerene i gruppen. F.eks. -6 000 P Oslo - Trondheim som er booket for person a, men også synlig for person b, c og d i oversikten. Det er kun trukket 6000 poeng totalt fra gruppekontoen. Kan det være i ditt tilfelle at du kun er reisende på en av disse turene og heller ikke har rettigheter til å booke bonusbilletter (eier av gruppen kan styre dette) og dermed bare får opp den du er reisende på? Hun vil selvsagt få opp alle reisene som er booket fra hennes konto.

Og til ekstra info kan også eieren av en point sharing gruppe alltids se alle transaksjoner inn og ut av poengkontoen, så lett å finne ut hvor mange poeng som totalt er trukket fra kontoen.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringen her er at medlemmer uten bookingtilgang kun får se transaksjoner hvor deres poeng er brukt.

Berlioz and holmen like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,374
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill. Jeg er med på alle reisene. Vi får vi se hva gullmailen svarer.
    Vi opprettet felleskto/familiekto for mange år siden, mener det var ved at hennes poeng ble tilgjengelig for bestilling fra min kto. Når vi bruker CT har det alltid vært CT-eier som ser hele belastningen på sin kto.

4. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    Rettelse ser ut som alle medlemmene i gruppen kan se alle transaksjonene inn og ut av familiekontoen, ikke bare eieren av gruppen. Finnes under Point sharing sidene på sas.no, SAS Eurobonus -> Point Sharing -> Aktivitet.

Berlioz liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke et triks for å finne ut hvor mange poeng andre medlemmer i gruppa har i tillegg til hovedmedlem sine diamantpoeng som ikke løper ut? Jeg har lett både på point sharing-sida, på min egen profilside på sas.no (viser bare "Ingen poeng utløper" og i profilsiden til et annet gruppemedlem (viser alle poeng med utløpsdato de hadde hatt hvis jeg ikke hadde vært diamant og siden alle poeng følger min opptjeningsperiode ved utløp er det umulig å se hvilke som er mine og hvilke som er samboer/barn sine). Blir dumt om jeg skal maile sas hver gang jeg lurer på dette...

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, se bort fra denne posten :D Fant svaret i en annen tråd :oops:

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,374
    Bonuspoeng:
    183
    På vårt "problem" fikk vi svar fra Gullmailen at det var trukket riktig poeng for våre tre reiser, men at det var vist feil. Så la de inn en tilbakeføring hos meg, tilsvarende den ene reisen, uten at vår totale poengsum endret seg. Dessuten ba de om en skjermdump for å se kontoutskriften og videresende til IT. Det fikk de, sammen med et fromt ønske om litt kompensasjon for vårt trøbbel med å lese og vite at vi var belastet riktig. Ikke noe svar kommet etter det, men 10000p har dukket opp på konto. Altså det samme som jeg lurte på om var trukket for mye. Tilfeldig? Kanskje. Framleis forvirra? Usikker!

holmen liker dette
  8. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som aner hva som skjer med poengene som ble benyttet fra et tidligere medlem i en point sparing gruppe hvis denne reisen kanselleres og poengene refunderes?

Blir de fordelt tilbake til den som ikke er medlem, eller beholder eier av point sharing gruppen disse?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Den går tilbake til den som ikke er medlem

Cumulus liker dette
  10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,030
    Bonuspoeng:
    183
    Undrenes tid er ikke forbi!

Ut av det blå er nå oversikten oppdatert, jeg kunne trykke "se mer" ca 322 ganger og kopiere ut all aktivitet siden mars ´21. Limte inn i regnearket mitt og alt stemte på poenget. #hverdagslykke

K

milehigh liker dette
  11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som har tekniske problemer med å komme inn på pointssharing-gruppen nå?

12. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Ja!

milehigh liker dette
  13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt samme problem? I går viste alle kontoer 0 i saldo og, men det er iallfall bedret i dag.

14. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_8131.jpeg
    Samme problem idag, ja.
    Er en bug de prøver å løse… SAS IT:cool:

15. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen erfaring med følgende:
    En flere år gammel gruppe med medlemmene A og B inviterer inn medlem C.
    Kan eier A fjerne medlem B, for så å overføre eierskapet til medlem C, før hen til slutt går ut av gruppen selv?
    Og etterpå eventuelt opprette ny gruppe med seg selv og B?
    Dette gjelder innenfor de første 6 månedene etter C ble medlem i gruppen.

Er dette en "hack" for å kunne invitere et medlem inn i en (gammel) gruppe, som en engangsordning for å utnytte poengene deres?
    Reisen er allerede booket og gjennomført så det blir ingen problemer med eventuell refusjon.
    Scenariet er ikke umiddelbart aktuelt, så jeg har ennå ikke forsøkt dette i praksis.

Last edited: 24. april 2024
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Pass på om du bruker visning for rekkefølgen av poengbruk i gruppen.
    Dette gjelder mest sannsynlig bare poeng som går ut samtidig, altså alle poeng som opptjenes etter medlemmet går inn i gruppen.

Når du starter eller blir med i Point Sharing, vil alle eksisterende poeng som ble opptjent før du ble med i gruppen, bli umiddelbart overført til Point Sharing-gruppen. Alle poeng beholder sin opprinnelige type og poengutløp. Utløpsdatoen for nye poeng som opptjenes etter at du ble med i Point Sharing-gruppen, beregnes basert på den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode. Det vil si at alle poeng som opptjenes i gruppen, har samme utløpsmåned. Når du logger inn på EuroBonus-profilen eller i SAS App, vil du se datoer for poengutløp for alle medlemmer i Point Sharing-gruppen. Hvis et av gruppemedlemmene er Diamant-medlem, vil poengene hans/hennes vises med en utløpsdato, men siden medlemmet har fordelen med ingen poengutløp, vil disse poengene ikke utløpe.

Kari hadde akkurat overført en god del poeng fra Trumf for å booke en reise via min konto med Fly Premium.
    Dette var de siste/yngste poengene i gruppen, men visningen bekreftet at hennes poeng vil brukes først.

Likevel ble hele bookingen på 20K poeng trukket fra mine poeng.
    Vi er heldigvis bare 2, det blir nok komplisert å holde styr på slik poengbingo i en større gruppe.

upload_2024-5-13_21-20-20.png

Last edited: 13. mai 2024
    Spielhaug and jgroneng like this.
  18. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis to personer i en point sharing gruppe har opparbeidet 1 CT hver (tilsammen 2 CT), kan de brukes på samme bestilling?

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan bare brukes 1 CT per bestilling ….
    (Hvordan skulle det fungert hvis man fikk 1/2 pris to ganger? Gratis?)

20. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte hvis man f.eks. skulle bestilt for 4 personer.

Del denne siden