Spørsmål rundt Point Sharing!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sveira, 24. jan 2019.

1. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det være noe med antall medlemmer i gruppen? Min har 5 medlemmer og har ikke fungert på lang tid.

2. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har slitt med det samme problemet. Etter at jeg sendte skjermbilder til gull-mailen fikk jeg følgende svar:

"Jeg har lige fået af vide vi har fejl på pointsharinggrupper online"

De skrev også "jeg får fejlmeldt vores website, da det er et problem for alle
    kunderne i øjeblikket." Det stemmer jo tydeligvis ikke, men det er i hvert fall én person der som er klar over at det er en feil.

milehigh and Xflipper like this.
  3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Har plutselig begynt å feile for meg også, etter at jeg gjorde en bestilling av SkyTeam bonusreise på nettsiden. Antall medlemmer i gruppen er uendret.

Har dere andre fått gruppen fungerende igjen etterhvert? Hvordan?

4. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har fortsatt dette problemet, etter 3 mnd. Meldt inn saken flere ganger og de sier bare at de er på saken….

Preference liker dette
  5. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Har heller ikke hatt tilgang på lenge. Vi er fire medlemmer i gruppen...

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det SAS IT som har tuklet til noe i systemet sitt. Hvis man har en utvidelse som lar deg se dine egne cookies kan man se at det lages ett token i cookien kalt NEW_SAS_SSO_LOGGEDIN
    Fjerner man NEW_ fra starten av denne får man opp PointSharing hovedsiden, men da står det "Start en PointSharing gruppe"
    Navigerer man direkte til sin pointsharing profil på https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing/profile får man 404.

Har sendt dette og enda litt mer teknisk info til SAS Gull-mailen, så håper de kan ta det videre. Eventuelt om noen vet om en faktisk epost til SAS IT? Skulle tro jeg kunne bidratt til å finne ut av problemet deres som utvikler selv

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    En ting som kunne vært litt interessant å vite er om noen som har en fungerende PointSharing gruppe kan si hva tokenet/cookien deres heter? Er det NEW_SAS_SSO_LOGGEDIN for deg/dere også? Eller f.eks bare SAS_SSO_LOGGEDIN som jeg gjettet på?

8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg fungerer Point sharing, og jeg har NEW_SAS_SSO_LOGGEDIN cookien

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,164
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kommer inn i min, cookien heter NEW.. her også.

Preference liker dette
  10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Da var det ett halvveis blindspor. Antar at cookien da har riktig navn, men noe feil med verdien, siden å endre navnet gjør at feilmeldingen forsvinner, men at man istedenfor får se siden som om man ikke har en profil/pointsharing gruppe.

Av nysgjerrighet, stemmer formatet på verdien dere har i NEW_SAS_SSO_LOGGEDIN overrens med min?
    tkt%3D28887433%2C2024-10-31%2009%3A24%3A36%2C30%2C10%2ClMxahfWCQoK4nMQgNRDUv%2BH%2FoIem6o0tL5vB7Gzu3REFtLFoXiiNd%2BMppaXXXXXX

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis innholdet i cookien er problemet, så skal det rekke å slette den. Såvidt jeg oppfatter har jo de som har problemer forsøkt dette (evt. incognito) uten hell?

12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Men det hjelper ikke å slette cookien pga feil innhold, så lenge en evt ny cookie du får også får feil innhold. Uansett er det ikke sikkert det er problemet, men noe går galt i forhold til videresending av token i hvert fall. Om man inspiserer konsollen i nettleseren kan man se at det ved kall mot https://sasgrowth.azure-api.net/api/profile/profile returneres:
    {
    "statusCode": 401,
    "error": "Unauthorized",
    "message": "token is null"
    }

RoadKing liker dette
  13. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ikke ut som antall medlemmer i gruppa er grunn til at den slutter å fungere for noen. Jeg har 6 andre i min gruppe (7 totalt). Men jeg la merke til at den fungerte på mandag. På tirsdag bestilte jeg en SkyTeam bonusreise på nettsiden til SAS. På onsdag fungerte ikke PointSharing lenger. Tilfeldig, eller stemmer det for noen andre også?

14. sday

sday EBG, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    jeg skulle opprette en gruppe med konen min, men får feil.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan stemme.
    Fikk inn medlemm nummer 4.
    Alt funket. Bestille så en ST reise. Dagen etter funket det ikke o_O

Preference liker dette
  16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info! To like erfaringer gjør jo ikke at det nødvendigvis er fasit, men om i hvert fall én eller to til har opplevd akkurat det samme, så er det nesten nødt til å være en årsak for oss og flere.. I så fall skal jeg videreformidle det til Gull-mailen

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Som et datapunkt så kan jeg si at jeg per dags dato ikke har bestillt noen ST reiser, og her fungerer det fortsatt.

Xflipper and Preference like this.
  18. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte å sjekke for flere datapunkter. Har bestilt en reise som måtte deles opp i 3 bookinger i september. Nå får jeg «noe gikk galt» når jeg prøver å komme inn på gruppen…

Preference liker dette
  19. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bestilt ST reise for 4 og min gruppe fungerer ikke.

Preference liker dette
  20. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel nesten konkludere da.
    Noen som har bestilt ST reise med poeng fra PointSharing og fortsatt har fungerende PointSharing side?
    Eller noen som har ufungerende PointSharing side, men ikke har bestilt ST reise?

Xflipper, Rapolo and mrt like this.

Del denne siden