Det er feil. For det første så overføres Amex-poeng fortløpende så de 8370 bonuspoengene denne svensken fikk er for forbruk de første dagene i april. Hvis dere tar alle bonuspoeng overført i april og ganger med 5 (for å finne totalbeløpet), og så ganger med 0,06 så tipper jeg det stemmer. Det er riktig her i hvert fall. For dere som har fått for mye vet jeg ikke hva som har skjedd Edit: er vi ikke i feil tråd?
Du har helt rett! Jeg har ikke brukt amex siden mai ifjor. Så det du sier stemmer bra. Jo for faen. Aner ikke hvordan jeg fikk det til.
Etter en hjemreise med Norwegian fra Mallorca husker jeg hvorfor jeg flyr SAS. Møter opp 90 minutter før avgangen (fristen er 45 minutter...) Selvfølgelig ingen priority-skranke (greit nok!), men heller ingen inndeling for avgang. Det betyr at du står i kø med ALLE som skal ta Norwegian resten av kvelden, ikke bare den nærmeste flygningen. Så, etter 45 minutter i kø for å få sjekke inn, er det videre til sikkerhetskontrollen hvor Norwegian selvfølgelig ikke har kjøpt seg inn på Fast track. Nye 30 minutter i kø. Med hjerte i halsen må du sprinte til gaten. Helt idiotisk egenlig, for det legges i hvert fall ikke opp til å bruke tid og penger i avgangshallen, hvor det er 100 butikker og restauranter. Moralen er, hvis du må, fly ut med Norwegian og hjem med SAS.
Nokon som tok del i kampanjen "book ei natt på Strawberry og fly ein tur med Norwegian og få 5000 spenn" som har fått poenga sine for den kampanjen?
Er nok litt mer nyansert. Jeg fløy feks full flex Norwegian fra London til Oslo nå i kveld og hadde prio security som fungerer veldig godt på Gatwick South. Helt separat inngang, til venstre for vanlig sec om man ser mot airside. I tillegg fikk jeg strengt kontrollert prio boarding i gruppe A. Både inn i vente-sonen ved gate, og deretter ved døren til jet-bridge. Dette er "fast takst" på akkurat den flyplassen.
Ja, dette er en Spania-greie. Norwegian ekskluderer alle flyplassene, av en eller annen grunn, men det hadde jeg ikke tenkt på å sjekke på forhånd.
I appen merkes nå Status Match-kampanjen med "30 dager igjen". For oss som matchet EB til Norwegian Priority, men som ennå ikke matchet med Strawberry, kan det være greit å huske på fristen i slutten av juni.
Det er et bra råd! Selv har jeg forsøkt 4 ganger å få dem til å annerkjenne match. Er platinum lifetime i Strawberry, matchet EB til Norwegian (løper ut 1 september), og har søkt igjen og igjen om match for å få forlenget Norwegian Priority med 1 år. De svarer ikke i det hele tatt, og ingen utvidelse av Prio perioden skjer heller. Har gjort alt riktig 1) er som sagt Strawberry Plat, 2) har valgt Spenn som valuta hos Norwegian, 3) presis samme skrivemåte på navnet i begge medlemsprogrammer, 4) samme mobil og mailadresse begge steder. Likevel skjer ikke noe. Mest irriterende at de ikke engang kan sende ut en automatisert mail som evt gir avslag, siden det er avslag jeg i praksis har fått flere ganger på flere måneder nå. Andre som har nylige erfaringer med behandlingstiden? Og får dere noe som helst info på mail eller i appen?
Kan dessverre ikke bistå deg. Nå er kampanjen IKKE lenger merket "30 dager igjen". De kan tyde på at den vil bli mer varig eller permanent. Da har du forhåpentligvis nok tid til å få løst saken!
Kan vel tenkes at de har merket en ganske anselig kundeflukt til et rivaliserende samarbeid og derfor gjør det de kan (ref Q&A-tråden) for å holde på de de kan...
I hvilken app finner du tilbudet? Jeg må fly mer med Norwegian fremover, og en match hadde jo vært greit
Vel, Norwegian prøver ikke så hardt med meg. Til tross for 25ish flights med dem i året. Litt under de 32 for Prio. Jeg har vært plat lifetime god Nordic Choice i endel år, og nå selvsagt plat lifetime hos Strawberry. Fikk SAS EBG til Norwegian Prio match for snart 1 år siden. Forsøkt 4 ganger å få matchet til forlenget Norwegian Prio basert på Strawberry plat. Men får aldri noe svar, og ingen upgrade av utløpstiden for Prio i august
Inntrykket mitt fra tråden er at flere med begge topp-statuser fra før, har klart å få utvidet utløpstid på Norwegian Prio? Ltt dårlige svar fra Spenn kundeservice, hvor de ikke leste hva jeg skrev men svarte et spørsmål med et spørsmål om noe de visste fra min forrige mail. Til slutt sa Izabell at man ikke kvalifiserer og heller ikke får utvidet perioden med! Norw Prio, hvis man har Prio fra før. Greit nok i seg selv, men rart, siden andre på IF har rapportert å ha fått det. Svaret minner litt vel mye om et SAS tyverr: Hej igen! Vi har nu fått svar, dessvärre så blir inte din statusmatchansökan antagen just nu då ni är högsta nivå i bägge delar, där emot när din Norwegian Priority löpt ut så kan ni ansöka på nytt och då har du möjlighet att få status matchning. Ni är hjärtligt välkommen åter!
Jeg matchet ifjor fra EBG til Norwegian Prio. Var Strawberry Platinum fra før. Søkte på nytt tidligere i år statusmatch fra Strawberry til Norwegian (bare for å forlenge medlemsperioden), og fikk den innvilget med nye 12 mnd. Rart hvordor det ikke fungerer hos deg. Mistet for ikke lenge siden SAS EBG, og søkte da om statusmatch hos Scandic fra Strawberry Platinum. Fikk nivå 5 hos Scandic, og matchet derfra videre til EBG igjen. Dette her statusmatchgreiene er jo en evig runddans med matching frem og tilbake på tvers av kjeder og selskaper. Men jeg klager ikke!
God matching Artig at Scandic mener øverste medlemsnivå hos Strawberry tilsvarer nivå 5 av 7 hos dem.
Etter x antall forsøk på å statusmatche og purringer til norwegian, er jeg nå endelig innvilget statusmatch. Flyr vel bare en håndfull ganger med DY i året, så vet ikke helt hvor mye bruk jeg får for dette... Har en reise til PRG i august, gjelder fordelene på denne eller er det bare på reiser bestilt etter statusmatch er innvilget som gjelder?