Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor kan man egentlig se hvor langt man er på vei til Lifetime Platinum nå? Jeg er Lifetime Gold, men finner ingen teller utover hvor mange netter jeg trenger for å opprettholde platinum etter inneværende opptjeningsperiode.

Stor strek i regningen for min del at man ikke kan opptjene status basert på poeng lengre, blir nok vanskelig med reisemønsteret i et par år fremover å opprettholde platinum.

2. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Norwegian ser ikke ut til å være klar for lanseringen av Spenn, så dette er nok i hovedsak drevet fram av Stordalen.
    Det kommer til å bli forvirrende for mann i gata å forholde seg til både CP og Spenn hos DY. Klarer ikke se oppsiden med å beholde CP hvis man går helhjertet inn for Spenn?

Nei, det må være en voldsom joker i opplevd verdi på Superdeals hos Strawberry eller generelt hos DY for at jeg skal forbli lojal. Det lukter Scandic og SAS statusmatch framover...

turaga008 liker dette
  3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113

Akkurat der er jeg også. Regner med at jeg ved neste korsvei kommer til å benytte "frys"-muligheten, så har jeg Platinum ett år til.

Deretter regner jeg med å klare meg fint med Lifetime Gold, da forskjellen mellom Gold og Platinum nå begynner å bli ganske liten. Det beste med Platinum for meg har vært garantert bonusrom, men dette er jo ikke lenger noen aktuell problemstilling. Garantert oppgradering og garantert sen utsjekk er jo også borte fra Platinum nå (og har ofte vist seg å ikke være så garantert likevel). Ellers har jeg aldri trent på noe hotell jeg ikke har bodd på (for å være helt ærlig, ikke der jeg har bodd heller...), og en vann med kullsyre skal jeg alltids klare å skaffe på nærmeste dagligvarebutikk.

Alt i alt er min konklusjon at det vesentlige skillet går mellom Silver og Gold, og at Platinum ikke er verd å legge allverdens ressurser i å skaffe seg.

EndreD, KingBogen, freddyen and 3 others like this.
  4. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Man kunne jo trodd at hotellene strakk seg lengre for Platinum-medlemmer enn Gold, men erfaringsmessig så er det veldig varierende hvor opptatt de er av medlemskap overhodet så jeg tenker i samme baner som deg.

Wanderlust liker dette
  5. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Asso, det er vel ikke vits å male fanden på veggen ennu. Overgangen til Spenn har vel vist seg at vilkår kan endres til det negative, men det kan jo like fort endre seg til det positive igjen. Man kan jo anta at feks garantert bonusrom kommer på agendaen igjen om litt.

Ville også vært forsiktig med å droppe abonnement på Strawberry mc før man med 100 prosent sikkerhet vet at dette ikke påvirker lifetime status :)

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Garantert bonusrom er vel ikke lenger noen aktuell problemstilling, så vidt jeg har forstått kan et hvilket som helst ledig rom bookes med Spenn.

trygveat and CowboyDan like this.
  7. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lest litt av dette på Facebook den siste tiden der flere poengterer nettopp at Scandic og SAS-samarbeidet er så utrolig mye bedre mtp poengopptjening med MC - meg bekjent har man nada niks nivåopptjening på bonuspoeng mot Scandic med mindre man har spendt på 360k mot SK Diamant (25% nivåopptjening) og du skal bo mye i løpet av opptjeningsåret for å nå true/best friend kontra de 60 nettene hos Petter.

Ja, man kan statusmatche, men det hjelper jo ikke en pøkk når absolutt ingen her med vettet i behold kommer til å konvertere EB til Scandic-poeng for bonusnetter.

Preference liker dette
  8. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Kan alltids bli til det positive ja, men dette er jo presentert nå som positive endringer - så litt tvilende til at det skjer store endringer her :p At Strawberry MC skal hjelpe mot status annet enn å gi kvalifiserende netter skjønner jeg ikke hvordan skal gå an, kortet gir nå kun Spenn fremover og Spenn er ikke forbeholdt bare Strawberry - det blir en felles fordelsvaluta som ikke er knyttet direkte til noen av aktørene.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
  10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Ser likedan ut hos meg, selv om jeg har mer enn 100.000 poeng inneværende periode. Oppfatter det slik at min rekvalifisering er annullert, i og med at kun antall netter gjelder nå. Kunne altså spart meg å fylle på med Trumf for å sikre status neste periode :)

freddyen liker dette
  11. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Sparsommelig med detaljer så langt, de har jo kun varslet at det kommer statusmatch og et større samarbeid framover.
    Scandic kan åpenbart kapre misfornøyde Strawberrykunder om deres opplegg oppfattes som mer lønnsomt.

Det er vel ikke snakk om å konvertere EB til Friends-poeng men heller bruke på tvers. Nå ser det ut til å være fjernet men i forrige uke fant jeg masse ledige rom i Oslo til 15 000 EB pr. natt.
    Dette var på middelmådige hotell og da må man eks ha 100 000,- forbruk på SAS MC, kontra regnestykket presentert her i tråden med 200 000,- forbruk på Strawberry MC for å booke et middelmådig rom i samme by.

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi virkelig fått ny periode annullert?
    Jeg har også kvalifisert på poeng, men står det samme her også.
    Blir Scandic og Radisson fra nå av.

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Slett ikke sikker, men det er det slik jeg oppfatter det. Ser at Strawberry har et webinar om Spenn torsdag 21.11.2024, og kanskje kan man få noen avklaringer da:

https://www.strawberry.no/kampanjer-og-tilbud/spenn-webinar/

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,058
    Bonuspoeng:
    183
    Her er min profil, står 15 netter av en eller annen grunn.
    Glad jeg fikk lifetime i boks, så får vi krysse fingrene at neste forbedringer faktisk ER forbedringer:)
    upload_2024-11-19_17-39-53.png

eventyrer liker dette
  15. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Og hva er spenn verdt når de skal brukes?

16. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Streken indikerer hvor langt man er på vei til Lifetime. Min var idag halvveis, men nå etter kl 1730, ser jeg at de har oppdatert min profil til Lifetime, full strek.
    IMG_0515.jpeg IMG_0516.jpeg

EndreD liker dette
  17. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    1001 Spenn ser ut til å være verdt den nette sum av 83,42 når man lager en halvferdig bestilling med delbetaling i Spenn.

upload_2024-11-19_18-9-10.png
    Det samme rommet kan bestilles for ~1700 kr - subsidiært 11000 spenn, som gir en verdi på rundt 15 øre ved fullbetaling med spenn.

Last edited: 19. nov 2024
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,074
    Bonuspoeng:
    293
    Det nekter jeg å tro. Strawberry har alltid hatt problemer med å vise at man har status ut neste periode.

19. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Yes, det er ille nok når man sammenligner verdi mellom SAS MC og Strawberry MC. Og så bør det nevnes at 15.000 EB er usaklig lett å få tak i. Behøver for eksempel bare å handle taco eller annet for 2-3000 på Meny Mer for å få 15.000 EB på kjøpet (Trumf).

Not so med spenn, jeg aner ikke hvordan jeg skulle gått frem for å skaffe meg 10.000 spenn for et bonusrom på denne siden av nyttår. Kanskje dealen blir bra ved reiser med Norwegian (?), men opphold på Strawberry eller Strawberry MC er ikke løsningen.

arust liker dette
  20. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har kvalifisert til Platinum på poeng i inneværende periode. I appen står det «Du beholder medlemsnivået ditt til 30.11.2024».

Kundeservice har bekreftet til meg at jeg er Platinum også i neste periode - til 30.11.2025.

haifinn liker dette

Del denne siden