Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,317
    Bonuspoeng:
    293
    Gold kan gis bort som Lifetime Platinum. Det kan jeg like. (Og da blir nok også søsteren min glad, vil jeg tro :))

Fikk koblet Strawberry-kontoen min mot Spenn, men Norwegian gikk ikke. Jeg mistenker at det er fordi navnet på Norwegian-kontoen min ikke stemmer overens med navnet på Spenn og Strawberry-kontoen. (Har flere navn, og alle brukes egentlig bare når jeg bestiller flybilletter.)

Last edited: 19. nov 2024
    CalleAnka121 and eventyrer like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,058
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2024-11-19_9-43-45.png

Mister vi som laster ned velkomstgaven, før vi får mail om at det er klart?

CalleAnka121 liker dette
  3. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Har jeg misforstått noe eller har Spenn rasert hele programmet?

Sjekket en natt på Grand Central, «Superdeal» med Spenn er 19.194 Spenn for 1 natt. For å tjene dette må man vel bruke nesten 64k hos Strawberry (3 spenn per 10kr brukt). Ikke tatt høyde for status opptjening her.

Med poeng koster en natt 15k poeng, noe man før opptjente ved å bruke 15k hos Strawberry.

Dette er nok en natt med høyt belegg, fant en annen natt med veldig lavt belegg (cash pris 1200kr) her koster en natt med Spenn 8400. Det blir vel nærmere 28k i forbruk vs 15k for poeng.

turaga008, eventyrer, NoLimit and 5 others like this.
  4. Paalf

Paalf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk 1001,- spenn nå ved å opprette direkte - så tror ikke det er avhengig av link

CalleAnka121 liker dette
  5. CalleAnka121

CalleAnka121 Mystery shopper

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    "Dersom du ikke har oppnådd Lifetime-status ennå, vil dine oppsparte Lifetime-poeng bli omregnet til antall medlemsperioder med Gull- og/eller Platinum-status".

Hva betyr det i praksis? 500.000 oppsparte poeng er 50% av 8 perioder, altså 4 perioder ?

Duderini liker dette
  6. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Dette ser da helt krise ut.. Ta et kjedelig hotell som Quality Edvard Grieg i Bergen, koster i dag 10K-Strawberry points. Ny pris: 8500-10500 Spenn.. Trenger m.a.o 3-4 ganger flere overnattinger for cash etter overgangen for et bonusrom her :mad:

Last edited: 19. nov 2024
  7. holmen

Likes mottatt:
    65,317
    Bonuspoeng:
    293
    For spesielt interesserte sjekket jeg prisene på en tilfeldig dato i februar. Onsdag 12/2. Ganske store forskjeller på prisene. Noen koster under halvparten i Spenn vs Strawberry-poeng, men mange koster 2/3 av prisen. Man kan også bruke Spenn selv om hotellene ikke har bonusnetter, ser det ut til.

spenn.png

I dag får vi vel 15 poeng per 100 kr med Strawberry MC(?), mens man nå får 30 Spenn per 100kr? Så rom som koster ca 50% med Spenn, koster oss like mye som med poeng i dag? Eller har jeg misforstått noe?

eventyrer and CecilieL90 like this.
  8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,389
    Bonuspoeng:
    183
    Skitt. Jeg lasta bare ned appen, tenkte ikke på den mailen med velkomstgave. Har ikke fått noen ting…

tobeornot999 liker dette
  9. holmen

Likes mottatt:
    65,317
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke fått noe. Men nå får jeg ikke logget inn i appen i det hele tatt, selv om jeg registrerte meg for noen timer siden. :rolleyes:

10. Duderini

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Poeng fra Strawberry MC har jeg ikke vurdert noe videre, bruker ikke kortet aktivt utenfor Strawberry. Problemet er vel at vi (som jeg har forstått det) får mye lavere bonus for hotellrom kjøpt med cash? Der får vi nå 30/100 på beløpet i Spenn mens vi tidligere fikk hele beløpet i form av Strawberry-poeng. Eller tar jeg feil?

11. holmen

Likes mottatt:
    65,317
    Bonuspoeng:
    293
    Aha, det har jeg ikke fått med meg. Det du skriver stemmer ut i fra min erfaring ja. Så da får man MYE mindre Spenn per natt enn man fikk Strawberry-poeng per natt frem til i går.

12. VMjo

VMjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Spenn med SBMC justeres også ned:

Spenn på alle kjøp
    • 10 Spenn per 100 kr du bruker hos Strawberry

• 6 Spenn per 100 kr i utenlandsk valuta

• 5 Spenn per 100 kr på alle øvrige kjøp i norske kroner

eventyrer and Duderini like this.
  13. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Tok nettopp en overføring fra Trumf. Ser at den fremdeles teller ned mot Lifetime gold

14. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å gi bort gull til madammen, og fikk på under en time oppfølgingsmail der de lurte på om jeg ikke ville vente med å gi det bort siden hun kun har 2 mnd igjen av nåværende periode.

Må gi skryt for å være såpass proaktive (spesielt mtp at det sikkert er greit trykk på kundesenteret i dag) når jeg ikke hadde oversikt over den selv :)

Ellers er det fortsatt veldig mye "dobbelt opp" av fordeler i appen som kan virke forvirrende.
    Screenshot_20241119_133330_Strawberry.png Screenshot_20241119_133406_Strawberry.png

Baldrick, NoLimit, EndreD and 3 others like this.
  15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer ikke fram noe sted i de nye vilkårene om konferansebooking fortsatt gir opptjening. Tidligere var jo det en fast sum.

16. Lynxhill

Lynxhill Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    De dukker opp på Norwegian appen/nettsiden under "min profil", dette riktignok etter å ha knyttet sammen Strawberry og NAS kontoene med Spenn.

holmen liker dette
  17. holmen

Likes mottatt:
    65,317
    Bonuspoeng:
    293
    OK. Da får jeg se om jeg klarer å koble inn Norwegian.

18. Duderini

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Just wow! Tidenes nerf.. Med 5/100 så må vi dytte bortimot 200.000 i øvrige kjøp gjennom kortet for å få råd til en gjennomsnittlig bonusnatt. Er faktisk ikke verdt å bruke kortet internt hos Strawberry lengre.. Det finnes mange bedre alternativer der ute. Her i gården blir det ett enkelt kjøp pr mnd på kortet for å få mine 3 kvalifiserende netter :(

eventyrer and Trotamundos like this.
  19. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18

For oss med Platinum Lifetime, så blir kortet lite aktuelt å benytte.

Hele opplegget med nye Strawberry terms og The Scam med plutselig kraftig nedjustert holdbarhet av dagens poeng gir en bad feeling for det hele.

Håper Scandic & SAS kommer opp med noen goodies i deres nye samarbeide.
    Alle mine overnattinger går nok der i Norden

20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113

Det var det som slo meg også da jeg så på Spenn-opptjening både for hotellnetter og kredittkort; hele denne omleggingen må jo være en ren gavepakke til Scandic.

Del denne siden