Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024 kl 21:16.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor vil Strawberry gjøre de beste kundene sine sinte? Altså de som har tjent opp Lifetime Platinum uten store mengder trumfoverføringer?

    Jeg vil heller si at denne endringen gjør Lifetime Platinum (og ordinær Platinum) mer verdt. Siden det på sikt blir færre og dermed større sannsynlighet for at hotellene gir oppgraderinger osv.

    Men jeg er fortsatt ikke sikker på om det er verdt å skaffe haugevis med Trumf på kort tid for å oppnå.. Spesielt hvis man må betale overpris, men hvem vet... Det er kanskje mange på forumet med fulle Trumfkontoer som boikotter SAS og har gått over til cashbackstrategi for tida? :p
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,334
    Likes mottatt:
    6,511
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste i denne kategorien burde vel kvalifisere automatisk til Lifetime etter nye betingelser?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en kommentar til å gjøre andre endringer i programmet i tillegg til de som allerede er blitt kjent. Jeg forstod det som at @freddyen bruke det å fjerne lifetime gold/platinum helt som et eksempel på en slik endring, men det er mulig jeg misforsto hva han mente såklart.
     
    freddyen liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,334
    Likes mottatt:
    6,511
    Bonuspoeng:
    183
    Ah. Jeg tenkte mer i de baner av å trekke tilbake Lifetime fra de som ikke kvalifiserer etter nye betingelser. Uansett mange som faller av på målstreken nå ved overgang fra poeng til netter/kvalifiserende år.
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Det kan være det var det han mente og ja. Det kan være at opptjente år med Trumfoverføringer ikke vil telle. Uansett ganske lite interessant for min del da jeg kommer til å mangle minst 4.
    EDIT: Og jeg synes det er ganske klart av vilkårene at har man opptjent LTP så beholder man det selv om man ikke ville kvalifisert etter de nye reglene.

    Jeg anså det som veldig sannsynlig at det ville bli slutt på status for trumfoverføringer etter overgangen til Spenn, men jeg hadde håpet at de for eksempel innførte en salgs nivåpoeng og at det dermed ville være mulig å tjene opp rest til LTP ved å bo for penger, bare i et saktere tempo. Men dessverre..

    Heldigvis har jeg i det minste lifetime gold :)
     
    Last edited: 12. okt 2024 kl 19:03
    TElg78, NoLimit and trygveat like this.
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,482
    Likes mottatt:
    8,935
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg regner med man kan opprettholde Gold med MC ganske greit fremdeles, og da er det status quo
     
    furlong liker dette
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,361
    Likes mottatt:
    8,755
    Bonuspoeng:
    183
    En ting som er garantert: de kommer ikke til å kaste ut lifetime members.

    Men ingen vet hvor mange fordeler de tar fra dem. Det var i praksis ingen lang liste med goodies tidligere heller.
     
    eventyrer liker dette
  8. CalleAnka121

    CalleAnka121 Aktivt medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har avklart om historiske perioder som Platinum teller?
     
    tobeornot999 liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Det står jo i teksten du quoter.
    Det som kan ødelegge er teksten rett etter. Spesifikt hvis trumfkonvertering anses som "annet ekstraordinært grunnlag"
    Men det kan også hende det er der i tilfelle det er noe annet de har glemt. Gull pga velkomstkampanje Strawberry Mastercard er for eksempel ikke nevnt. Men trumf har jo fått deg til å nå statusterskelen, og jeg tolker teksten over som at du må opptjene status gjennom et krav om antall poeng (fram til 18.11) eller netter og ikke alle andre mulige måter.
     
  10. CalleAnka121

    CalleAnka121 Aktivt medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Det gjør det jo ikke. Han føyer til om kvalik-periodene er retroaktiv.
    Og jeg spør om noen har fått det bekreftet/avkreftet.

    Selv har jeg vært platinum i 7 år, så da er det kjekt om man bare trenger 1 år til og LTP i boks.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Går det an å tolke "Kvalifisering til Lifetime beregnes over hele medlemstiden" på noen annen måte enn at tidligere år gjelder? Vi blir ikke medlemmer på nytt som en del av denne endringen.
     
  12. CalleAnka121

    CalleAnka121 Aktivt medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Tror det ikke før jeg får det bekreftet.
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at vi får info i en annen form enn oppdatering av vilkår til uka. Det er jo rundt en måned til disse nye vilkårene trer i kraft, så naturlig at det kommer en mail nå.
     
    CalleAnka121 liker dette
  14. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Når status heretter kun kan oppnås ved antall netter og ikke Trumfoverføring, bør vi vel lage en Strawberry-tråd tilsvarende Mileage Run-tråden.

    Hva skal vi kalle den? Strawberry Sleep Run-tråden?

    Der kan vi diskutere hvilke byer som har de laveste prisene på Strawberry-hoteller, og hvor lenge man orker å oppholde seg der. Deler av diskusjonen bør også dreie seg om rommenes egnethet som hjemmekontor, da et SSR sikkert kan strekke seg langt ut over hva man har av feriedager.

    Galskap? Ja.

    Kommer noen av oss til å gjøre det? Også ja.
     
    Shankly, EndreD, Earl and 5 others like this.
  15. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    393
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    De sier vel bare at man ikke trenger å ha 8 sammenhengende år i den setningen. Vi vet jo fortsatt ikke om status eller opptjent medlemstid i gammelt program teller når man går over i det nye programmet.
     
    CalleAnka121 liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,599
    Bonuspoeng:
    293
    Strawberry beholder samme program (med noen nye regler). Det er bare opptjening som blir i ny valuta styrt av Spenn. Spenn i seg selv kommer ikke til å ha statusnivå
     
    eventyrer liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,361
    Likes mottatt:
    8,755
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes et uttrykk for dette allerede: mattress run
     
    jonss, Shankly and Wanderlust like this.
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 13. okt 2024 kl 23:03
    tobeornot999 liker dette
  19. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,478
    Bonuspoeng:
    113
    Antar at det blir et run på TRUMF poeng som folk er villig til å kjøpe. Regnet på at jeg trenger 21k kroner på Trumf for å gå opp fra LG til LP - ikke verd det. Det sagt... 790 kroner Trumf ligger her :D (11k Strawberry poeng).

    Noen må åpne den tråden. :D
     
    Last edited: 14. okt 2024 kl 10:00
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,407
    Likes mottatt:
    10,399
    Bonuspoeng:
    183
    Moderator:
    Vi har dratt ut diskusjonen om endringen fra Strawberry-poeng til Spenn som en egen tråd.
     
    btm, Olsen_1988 and Maggie like this.

Del denne siden