Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024 kl 21:16.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var jo kjedelige greier. Er akkurat litt for langt unna LP tror jeg til jeg greier det på en mnd. Har LG, men mim erfaring er at det er verdt veldig lite.

    Den drøyeste endringen her er gyldighet på poeng. Blir det imidlertid slik at man kan veksle dem inn i Spenn til skapelig vekslingskurs tenker jeg det er OK. Skulle det imidlertid bli slik at de stryker dem, ja da er det helt enkelt simpelt tyveri.
     
    Maggie liker dette
  2. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    18
    https://www.strawberry.no/kundeservice/faq/medlemskap/hva-er-spenn stod denne setningen i august (ref. denne posten av @Jorge):
    "Poengene du har spart opp i Strawberry blir værende, men på sikt blir det mulig å overføre de eksisterende poengene dine til Spenn."

    Mens nå er setningen endret til:
    "Poengene du har spart opp i Strawberry blir værende."

    I kombinasjon med de nye medlemsvilkårene som bare nevner ny utløpsdato 31.12.2025 og ikke noe om overføring, frykter jeg at de her har gått tilbake på tidligere planer, og at det ikke blir noen overføringsmulighet. Håper virkelig jeg tar feil, ellers har jeg blitt frarøvet mellom 10 måneder og opptil 2 år og 10 måneder gyldighet på de fleste av poengene mine :eek:
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er rart om de virkelig kan skjule seg bak et vilkår som sier at vi gjør som vi vil..

    Finnes det en jurist her inne som kan si noe om lovligheten rundt dette?
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,317
    Likes mottatt:
    5,881
    Bonuspoeng:
    183
    Regnes år jeg har fått status igjennom kredittkort på telleren?
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,507
    Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo booke for andre da, og ta betalt krone for krone. Jeg gjorde det for datteren til en kompis og hennes venninde nå i sommer da Taylor Swift var i Stockholm. Jentene fikk tak i billetter men hotellrommene var jo ekstremt dyre.

    Jeg fikk booket standard dobbeltrom gjennom fordelen om garantert rom for Platinum så de sparte nesten 3000 kroner.
     
    Baldrick, petrate and RoadKing like this.
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,507
    Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    183
    Selv mangler jeg ca 90000 poeng hvis jeg konverterer det jeg har av Trumf nå, så jeg trenger da 6000 Trumfkroner. Har et par kompiser som jeg vet at har en del innestående så jeg vurderer å gjøre det.

    Skal nok klare å bruker opp poengene på bonusnetter iløpet av et år. :)
     
    TElg78 liker dette
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,507
    Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å se hvordan dette påvirker verdi av bonusnetter. Nå er det jo veldig enkelt å regne ut, i dag får vi 1 poeng pr. krone vi bruker, så man må bruker 15000 kroner for å få ut et bonusrom på et Quality hotell.

    Etter 19/11 får vi 3 spenn for hver tier vi bruker, eller 0,3 spenn for hver krone. 15000 kroner blir da 4500 spenn, så da bør jo ikke en bonusnatt koste mer enn nettopp det.

    Et annet spørsmål er jo hvordan denne endringen vil påvirke Strawberry hos Viatrumf. Vil vi fortsatt få Trumf hos Strawberry, og vil vi kunne overføre Trumf til Strawberry som nå? Og hvis ja, til hvilken kurs?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du snakker om status opptjent ved hjelp av de to ekstranettene du får hver måned du bruker kortet, ja mest sannsynlig. Hvis du mener oppgradering til gull som velkomsttilbud når du bestiller kortet, nei.
     
  9. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Hm, vurderer å få spyttet inn det ekstra som mangler for LTG - ca 100k poeng, men føler ikke det nødvendigvis er veldig verdt det med litt usikker fremtid for de poengene og fordelene
     
  10. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som faktisk har fått bekreftet fra support at opptjent Lifetime vil beholdes etter omleggingen?
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,807
    Likes mottatt:
    4,619
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig noen trenger den betryggelsen, men kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at de skulle gjøre noe med det. Det ville jo blitt et PR-mareritt og slakt av egen merkevare å dolke de beste kundene sine i ryggen.
     
    holmen, Nilsen, Emma and 3 others like this.
  12. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Har sendt mail til plat mailen, men har ikke fått svar.

    EDIT: Kan vel anta de får en del mailer om dagen :p
     
    Nilsen liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler egentlig på at de har fått så veldig mye mailer om dette, enda ihvertfall. Så vidt jeg vet er vilkårene det eneste stedet det akkurat nå står om forkortet holdbarhet på poeng og nye vilkår for Lifetime, og det er bare oss nerder som leser sånt.

    Når det kommer nyhetsbrev om dette blir det nok betraktelig mer pågang. Pluss at vi kanskje får svar på en del av spørsmålene vi har.
     
    Maggie liker dette
  14. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    18
    På en Facebook-gruppe var det noen som skrev "ingen endringer hverken for LTG eller LTP sier chatten", så får håpe det stemmer.
     
    Nilsen liker dette
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,547
    Likes mottatt:
    25,981
    Bonuspoeng:
    183
    Lifetime består. Jeg fikk svar på minutter :)
    Godt jeg lå meg til topps, før endringene:D
     
    Baldrick, Emma, eventyrer and 4 others like this.
  16. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Burde vel telle som nyhetsbrev?
    upload_2024-10-15_16-27-14.png
     
    jgroneng liker dette
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer. Ikke ramlet inn her enda, men den kommer nok.
     
  18. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,319
    Likes mottatt:
    4,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår Stordalen godt. Det er sikkert betydelig antall poeng som ligger hos folk nå, og det å overføre dette «kravet» til et annet selskap har mulige pengemessige konsekvenser. Etterhvert vil jo Spenn-selskapet operere som en bank som omsetter Spenn og forhåpentligvis ha en balanse i pengestrøm og Spenn-strøm. En engangs poengoverføring medfører sannsynligvis at Stordalen må ut med en bra bunke cash for at Spenn-selskapet skal overta det store kravet som ligger i dagen Strawberry-poeng. Og det å gi fra seg penger er vanskelig. Spesielt for selvutnevnte kremmere.
    Mye bedre å la det urealiserte kravet forbli urealisert og håpe at det meste nulles ut om et år.
     
    MariusJS liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk bekreftet på chat nå at poeng strykes 31.12.25, med et forbehold om at ting kunne endre seg. Fikk råd om at jeg kunne ta ut gavekort i forkant.. syke ting. Det er jo et ran dette her..

    Edit:

    Hjelpes, vekslingen på gavekort er jo helt horribel:eek:
     
    Last edited: 15. okt 2024 kl 18:44
    Oppirumpadi and Spielhaug like this.
  20. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Har vel ikke akkurat kommet noen god info om hvordan "Spenn" blir seendes ut heller...

    Tror ikke det er mange som føler seg imponert over håndteringen her
     

Del denne siden