Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024 kl 21:16.

  1. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Hva var grunnen her til å ikke bare la poengene ha datoen de har i dag? eller feks 31.12.2026?
     
    kiev liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor har du fra at man tjener tre spenn per tier? Det høres i overkant høyt ut med tanke på at kommunikasjonen om Spenn så langt tyder på at ett spenn kan brukes til å betale en krone enten hos Norwegian eller Strawberry. Det blir neppe 30% rabatt på opphold hvis man er medlem...
     
    MariusJS liker dette
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Mest sannsynlig for å slippe å sette av bonusrom og ha datasystemer for å booke disse med en utgått valuta i tre år til. Men jeg mener uansett de enten burde beholdt opprinnelig utløpstid eller tilbudt konvertering.
     
    MariusJS liker dette
  4. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønte ikke helt matten til å begynne med heller jeg, 50% trumf hos meny, handle for 2000kr, 1000kr trumf, 15 000 poeng - en natt...

    Spend/bonus direkte hos strawberry var vel den minst effektive måten å oppnå bonusnetter på.
     
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,319
    Likes mottatt:
    4,844
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å vite sikkert (…) så bør nok alle utestående poeng være bokført som gjeld i Strawberry. Og hvis man med et trylleslag kan kvitte seg med en svær gjeldspost i regnskapet ved utgangen av 2025, så vil enhver med økonomiansvar gjøre dette. I alle fall så lenge konsekvensene ikke blir for store.
    Slike utløpte verdier er en vesentlig del av businessmodellen for forhåndsbetalte kontantkort og gavekort. Akkurat samme tankegang, mengder av kunder har noen titalls eller få hundre kroner utestående som de bare glemmer. Direkte gevinst for selskapet. (Dog har finansavtaleloven noen reguleringer akkurat på cash, men tror ikke dette gjelder for poeng)
     
    Last edited: 15. okt 2024 kl 18:57
    btm liker dette
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Definitivt. Med unntak av enkelte kampanjer med triple poeng etc.
     
    Last edited: 15. okt 2024 kl 19:00
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,507
    Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    183
    Fra de nye medlemsvilkårene punkt 4.3.1
    Ved overnatting er hovedregelen for opptjening av Spenn at du tjener 3 Spenn per 10 kr/1 € (30% Spenn på beløpet) for rom og frokost som er inkludert i priskoden. Ved spesialpriser kan andre beregninger gjelde.
     
    watchaddicted, Jorge and MariusJS like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Daså. Da trekker jeg tilbake det jeg sa om at ett spenn mest sannsynlig er verdt en krone. Ble vel lurt av at programsjefen antydet at dette kom til å bli like enkelt som cashpoints..
     
    Last edited: 15. okt 2024 kl 22:47
  9. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    886
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har forespurt om man fremdeles vil tjene kvalifiserende netter på MC? Gir opp tanken på LTP, men har hatt 5 år som gold eller høyere, så kan jo håpe på LTG
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,334
    Likes mottatt:
    6,511
    Bonuspoeng:
    183
    Med 3 Spenn per tier som vanlig opptjening og «fordelsbonus, doble Spenn samt ekstra Spenn» på toppen ser jeg for meg for meg noe ala. 10:1 for uttak.
     
    Jorge liker dette
  11. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Vil jo være en scam uten like å la folk opptjene Strawberrypoeng som normalt nå, for deretter å la de gå ut 31.12.25.

    De lar også folk konvertere Trumfpoengene fortsatt til Strawberry, maken til opplegg.

    Tenker det blir kraftige reaksjoner og medieomtale av dette, samt noen tusen bad reviews på Trustpilot, Tripadvisor og Google.
     
  12. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Har Strawberry endret vilkårene?

    "Dine lifetime poeng opptjent frem til disse vilkårene trer i kraft vil telle med i beregningen av din fremtidige lifetime status."

    Det må jo være en bekreftelse på allerede opparbeidet lifetime status vil bestå?
     
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    631
    Bonuspoeng:
    93
    For oss som uansett hadde tenkt til å "ligge" seg til status, vil det vel fortsatt fungere på samme vis dersom man har Mastercardet? 24 netter via kortet (12x2), så med 6 overnattinger er gull sikret for påfølgende år? Gjør man dette i 8 år så er man Lifetime Gold?
     
  14. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg antar de fjerner Strawberry mastercard, da poengene skal ligge i Spenn. Så om dette blir en mulighet aner jeg ikke.
     
    Preference liker dette
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det er også mulig at de fortsetter med Strawberry mastercard med opptjening til Spenn pluss de få fordelene det har i tillegg til bonusopptjening. Men det er vel mer sannsynlig at det kommer et nytt kredittkort felles for Spenn. Tiden vil vise.. blir ikke overrasket om at det kommer inn en mail om endringene der også i løpet av uka.
     
    MariusJS and pepperminte like this.
  16. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Det virker vel ikke helt som de var klare til å lansere dette...
     
    Nilsen liker dette
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært greit om infoen kom litt mer enn en måned før ja...
     

Del denne siden