Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Har Norwegian bekreftet at de skal beholde cashpoints?

tobeornot999 liker dette
  2. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    107
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er 400000 / 500000 til lifetime. Hvordan påvirker endringene dette?

3. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Du vil ikke kunne oppnå lifetime basert på poeng mer. Da må du evt skaffe alle poengene ila en måned.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,223
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg har ikke lest noe tydelig om det noe sted. Men programmet er såpass populært bla fordi det er så enkelt med 1CP=1Kr, så det er vanskelig å se dem kutte det ut.

De sier "du vil ha mulighet til å tjene Spenn", istedet for å si "etter xx.xx.xx vil du istedet tjene Spenn" (https://www.norwegian.no/reward/)

Men på den andre siden kan det jo godt være at avtalen med Strawberry sier at begge skal kutte ut egne poeng og bruke Spenn istedet.

For min del er ikke det så farlig for poenget mitt, spørsmålet blir hva Spenn i så fall er verdt i krone-avslag på Norwegian flights, og hvor mye avslag på billettene Spenn overført fra Strawberry gir :)

5. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    Check mate, Stordalen!!
    Ikke et minutt for tidlig :D

IMG_7908.png

jonss, EndreD, livinspeed and 28 others like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler sterkt på at cashpoints består. Det ville vært veldig rart om den ene partneren beholder egen valuta, men ikke den andre.

Men Norwegian har ikke kommet med noen info om hvor lang levetid cashpoints får etter overgangen, så la oss håpe at de er smartere enn Strawberry og at poengene lever til de vanligvis ville blitt slettet.

MariusJS and tobeornot999 like this.
  7. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Liker at de fortsatt ikke har oppdatert varighet i appen

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    293
    Teknisk sett så endrer jo ikke programmet og dermed varigheten seg før om en måned :p

MariusJS liker dette
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,330
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper 1CP =1 spenn
    Så er det bare å håpe at man kan konvertere eksisterende CP

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    293
    En skulle tro det.. Men isåfall vil man få ganske heftig rabatt hos Norwegian ved å bo hos Strawberry siden man tjener 30% spenn på forbruk der.

11. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Beskjed fra kundeservice er at man kan kjøpe gavekort hvis man har noen poeng igjen den 31.12.25 - ganske drøyt spør du meg:eek:

Maggie liker dette
  12. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk epost av Norwegian Reward nå med link til Spenn og vilkår. Sikkert flere interessante punkter der, men dette fanget min oppmerksomhet sånn umiddelbart:

2.1 Hver partner definerer retten til å tjene opp og bruke Spenn til kjøp av partnerens ulike produkter og tjenester fra tid til annen. Følgelig kan antallet Spenn som tjenes opp ved kjøp av en partners produkt, og antallet Spenn som kreves for å løse inn ulike tilbud fra partnere, variere.

https://spenngroup.com/terms_member...4_W41_NR_ALL_NEW_TERMS_CONDITIONS_EXTENDED_NO

13. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    upload_2024-10-17_14-43-30.png

Cashpoints består iaf inntil videre?

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,223
    Bonuspoeng:
    293
    Maggie liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,223
    Bonuspoeng:
    293
    Som jeg foreslo/antok (selv om jeg også var i tvil), så har Norwegian beholdt Cashpoints. I tillegg til Spenn. Vilkår:

Members can choose to become users of the Spenn Platform (“Spenn Users”) and can link their Norwegian Reward account to their Spenn User accounts on the Spenn Platform. Use of the Spenn Platform is voluntary. Members can choose to remain Members without using the Spenn Platform.

watchaddicted liker dette
  16. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo helt utrolig hva Strawberry holder på med sammenlignet med Norwegian:eek:

tobeornot999 liker dette
  17. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    En vill gjetning fra min side: Strawberry benytter anledningen til å forhindre flere medlemmer å kunne opptjene høy status, samt Lifetime, med kredittkort og Trumf-poeng.
    Er nok en del flere kunder idag som har Lifetime utelukkende pga. Trumf, enn de kanskje hadde trodd når de lanserte LIFETIME-programmet i 2017 :p

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,223
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Norwegian er ryddige her.

Strawberry, not so much.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,223
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke uenig, men Strawberry garanterer jo nesten ingenting for Platinum heller, så det kan umulig bety veldig mye for dem å redusere tilgangen til ingenting.

Jeg er selv Plat lifetime, men ser ikke akkurat en haug av fordeler selv om jeg bor mye hos Strawberry.

Castro liker dette
  20. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, helt klart, dette er en kalkulert beslutning. Tenker det er en kombo av det du nevner og at de ikke ønsker å sitte på en betydelig negativ inngående ballanse i Spenn slik som flere har nevnt.

Det som provoserer meg skikkelig er at de i praksis raner oss for poengene vi har opptjent. Det er litt som om jeg låner penger av en bank, så når jeg skal betale tilbake nekter jeg å betale hele beløpet. Jeg har jevnt og trutt brukt opp de poengene som går ut. Nå sitter jeg med en haug poeng som i utgangspunktet ikke går ut før i 2027, som jeg nå må bruke opp på 14 mnd. og det jeg ikke får brukt må jeg kjøpe gavekort for til tåpelig dårlig pris.
    I praksis tror jeg også det blir særdeles vanskelig å få booket bonusnetter når alle skal gjøre det før 31.12.25.

Er rett og slett litt sjokket av hvor utrolig uryddig dette er. Det får overgangen SAS har hatt til Skyteam til å fremstå som særdeles godt gjennomført.

Last edited: 17. okt 2024

Del denne siden