Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,683
    Bonuspoeng:
    183
    Feedback:

Tack för ditt mail och för att du är en lojal gäst hos oss!

Strawberry förbehåller sig rätten att, utan föregående varsel till var enskild medlem, ändra medlemsvillkoren. Sådana ändringar publiceras på hemsidan och träder i kraft 14 dagar efter publicering på hemsidan om inte annat anges. Medlem ansvarar själv för att hålla sig uppdaterad i förhållande till eventuella ändringar av villkoren.

Vi förstår att en ändring som detta kommer med många frågor och fuderingar och det kommer att komma mer info inom kort. Just nu har vi tyvärr ingen mer information men tar all feedback vidare.

2. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Kom deg til LTG mens du har sjansen!

Jeg, for min del, strever blant venner og bekjente for å finne 90K for en ny runde med Platinum. LTP må jeg bare gi opp..

Last edited: 19. okt 2024
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det nok Strawberry som får skattelette, ikke vi. Det er bedre å overføre penger fra egen konto og bruke poengene på noe annet.

4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
  5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,977
    Bonuspoeng:
    183
    Chrisljo and eventyrer like this.
  6. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Eneste som tjener på dette stuntet er mr Stordalen.

Han får en finansgevinst i regnskapet på flere hundre millioner.

Han trenger vel det, nå når det er slutt på gratis coronapenger fra staten....

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Du har hvertfall et godt argument for å underbygge at du ikke har brukt poengene privat.

Hvis skattemyndigheter kommer etter deg for EBP.

Det gjør de ikke :p

8. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Strawberry MC er det eneste jeg betaler penger for å ha. Er det grunn til å be om refusjon av årsavgiften (betalt i august) om kortet ikke lenger bidrar til status - som er eneste grunnen til å ha det?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Sier du opp kortet nå så får du nok tilbakebetalt årsavgiften, men med litt fradrag for september og oktober.

10. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger ikke LTG. Skal aldri mer bo hos Strawberry igjen. Blir Scandic heretter.

watchaddicted liker dette
  11. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Helt enig - jeg har kansellert alle fremtidige bookinger hos Strawberry, både privat og for mine firmaer.

Maken til behandling av kundene skal man lete lenge etter.

Svaret fra Feedback var at de kunne endre slikt, ref sine avtalevilkår.

De kan selvfølgelig endre som de vil, men da vil de ikke lengre ha noen kunder.

markus, Nuvolari and watchaddicted like this.
  12. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skjønner ikke helt hva som er så forferdelig her?

Målet er vel ikke å se hvem som har flest bonuspoeng når man dør, men å bruke de opp? Selv sitter jeg med 169k poeng, etter at jeg kjøpte ca 70k for et år til som Platinum på torsdag. (I realiteten gratis, selv om det blir mye Saritas-saus fremover...) Nå sjekket jeg Oslo, Kristiansand og København, ledige rom i fellesferien 2025 i alle byer.

Blir nok lang verre å finne Eurobonusbilletter, men før de slippes har jeg kanskje nok Spenn til å fly Norwegian?!?

trygveat liker dette
  13. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18

Er jo mange som har større mengder poeng, som man ikke kan rekke å benytte når de over natten setter utløpsdato til ett år. Ingen valg om å kunne veksle inn etc.

Og mange får dette ikke med seg, inntil i går ville de ikke engang sende epost til kundene om dette. (de gjorde det da etter press, senere på kvelden)

Det hele handler om måten de behandler sine kunder på, helt motsatt av Norwegian som da etter overgangen til Spenn neste måned, lar sine kunder beholde poengene som normalt, over flere år

markus liker dette
  14. Raffen

Raffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg er LTP :)
    Svaret jeg fikk da jeg spurte om hva som ville skje med mine 250 000 poeng som alle er gyldige lenger enn 31.12.2025:
    Gjett hvilken karakter jeg gav….

Hej!

I dagsläget har vi ingen annan information än att poängen är giltiga fram till 31 december 2025.

Jag beklagar att vi inte kan ge dig mer information än detta i dagsläget.

Vi ønsker å bli bedre og vil gjerne at du hjelper oss med det!
    Vennligst sett en karakter på hvordan du opplevde kontakten med oss ved å velge et av alternativene nedenfor:

1 - Veldig dårlig
    2 – Dårlig
    3 - Helt ok
    4 – Bra
    5 - Veldig bra

Vennlig hilsen/Kind regards

Jennifer S
    Customer Interaction Center
    Tlf.: +47 22 33 42 00
    https://www.strawberry.no

Last edited: 19. okt 2024
    haifinn and Oppirumpadi like this.
  15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,582
    Bonuspoeng:
    113
    Vi trenger absolutt noen som reagerer og er tydelig. All kudos til dere!

Til dere som ikke ser problemet:
    Om ingen reagerer blir det kort vei til nye "forbedringer". Husk at flere hotell(sjefer) ser på hele lojalitetsprogrammet som noe herk som de helst ikke vil forholde seg til. Hjelper ikke med platinum om fordelene vannes ut ytterligere.

Maggie, skrosvik and eventyrer like this.
  16. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Nå rangerer du Jennifer S, ikke Strawberrys beslutning om bonuspoengene... Når mange nok gir Jennifer S 1&2, erstattes hun av en chat-bot. Fordi forbedringer.

Flymunda, Grooo and watchaddicted like this.
  17. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ingenting som er bedre for virksomheten enn at kundene lar bonuspoengene ligge i årevis, for meg har dette vært en katalysator for å få brukt dem opp, og siden sommerferien 2025 ikke er booket vil nok dette spille inn! Platinumfordelen med garantert bonus gjelder jo femdeles - ihvertfall så vidt jeg har skjønt...

Når det gjelder kommunikasjon fikk jeg mailen på onsdag, så her har de nok sendt ut puljevis. (Kanskje alfabetisk da jeg ikke er LTP...)

18. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18

Ingenting er bedre for hr Stordalen enn at folk ikke får disse endringer med seg, eller at de ikke reagerer.

Da kan han inntektsføre en finansgevinst på utløpte Strawberrypoeng, vi snakker flere hundre milloner NOK (på kundenes bekostning)

19. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Du tenker her via poeng, sant? Kortet vil vel fremdeles gi tellende netter 2x per måned (med minst en transaksjon), eller er dette også forbedret? Har ikke sett noe som tyder på det?

For å da opprettholde gull, trenger man 5 betalte netter per år.

Gull har til nå vært greit lønnsomt for meg med tanke på oppgraderinger og bedre rom, men det spørs hvor mye verdi det er videre om poengene jeg tjener ila 2025 ikke er til noe nytte likevel.

20. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er usikker på om Stordalen egentlig vet hva som foregår. Han er siste jeg vet om som vil ha misfornøyde kunder, så mye som han byr på seg selv via sosiale medier, og faktisk er opptatt av å stadig levere på flere plan.

Hadde vært artig å skrevet noe til han der, slik at sekretærene kan fange opp misnøyen og på en måte formidle det videre til "selve sjefen".

tobeornot999, petrate, holmen and 2 others like this.

Del denne siden