Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Mitt inntrykk har vært at det ikke blir opptjening av netter gjennom kortet, men hvis det består så er det i og for seg kanskje greit å ha og bare bruke på én transaksjon i måneden.

2. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal skrive en artikkel om dette. Er det noen som vil bidra med kommentarer ang. regnskapet, og effekten av dette stuntet?
    Send dm.

3. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Enig i dette "bokføre verdien av utestående poeng" og sånn er det i normal år uten store endringer. Så gjør de en endring nå i november 2024. Som følge av dette ser det ut som de fleste her på forumet, meg inkludert, tenker det er negativt for forbruker, de får ikke brukt poengene og alle vil få en mye kortere levetid. Det som er negativt for oss er positivt for Strawberry og det skjer nå i 2024 og vil da allerede vises delvis i 2024. Vi får se hvem som har rett når årsregnskapet kommer:)

4. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18

Fasit kommer 2024 ;)

Uansett om det er 200 mill eller 150 mill, så er det ihvertfall meget tvilsom kundebehandling det Strawberry bedriver for tiden.

Ekstremt mange vil ikke få dette med seg, og da tilgodesees hr Stordalen med mange millioner på disse kunders bekostning.

Er jo derfor de gikk bort fra å tilby veksling til Spenn. Det ville medført stor likviditetsbelastning for Strawberry da de måtte ha kjøpt Spenn for samme millionbeløp.

De tar nok til fornuften og kommer med enten tilbud om veksling, eller man beholder dagens utløpsdato. Alt annet vil være uhørt.

Inntil da får Scandic alle mine besøk.

Skippy, petrate, paron and 2 others like this.
  5. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Overførte fredag ettermiddag, fikk akkurat nå mailen om Lifetime - altså ca 4 dager .

watchaddicted, eventyrer and furlong like this.
  6. Bno77

Bno77 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg nådde antall poeng i går kl 13 og kl 09 i dag kom mailen.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som det tar en virkedag da

8. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Er det sagt noe som helst om hva som skjer med Strawberry mastercard? Eventuelt når de skal si noe om det?

9. evhv

evhv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Endringer på kredittkortsavtaler kan vel ikke endres uten minimum 2 måneders varsel. Så her må man anta at man fortsatt både samler netter og Strawberry-poeng selv etter at de slutter å dele ut poeng fra opphold 19.nov?
    De har vel dette like planlagt som resten av denne innføringen...

marekz, Preference and watchaddicted like this.
  10. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje de går for doble poeng i desember også:)

watchaddicted liker dette
  11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,580
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at SEB vil fokusere på Strawberry Mastercard fremover.
    Avida Finans blir Spenns finansielle partner. De har selv en liten eierpost i Spenn.

Ellers er det urovekkende og arrogant av Strawberry å annonsere at nye medlemsfordeler gjelder fra 19. november. Det er kun 3 uker igjen og da får vi kanskje ingen detaljer før det nye programmet går live.

Last edited: 25. okt 2024
  12. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Tolket det som kraftig ironi, men mulig jeg tok feil:p

Forøvrig enig at dette er arraogant av Strawberry. Jeg har allerde booket mange netter hos andre. Netter som hadde gått til Strawberry før, men de får faktisk ikke en krone av meg fremover hvis jeg ikke må..

13. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer på hva jeg skal gjøre med mine 26983p hos Strawberry nå.
    Det er begrenset mulighetet å bruke poengene på. Prøvde å finne bonusovernatting for de gangene jeg skulle til Oslo nå i Oktober og neste gang i Februar, men det var "utsolgt".
    Utover det er det kun Ving, eller Gavekort, men kan kan ikke bruke disse gavekortene utenfor hotellet.

Eneste grunn til jeg bruker Strawberry når jeg er i Oslo er fordi jeg får Finnair Plus Avios poeng.
    https://www.strawberry.no/medlemskap/partnere/finnair/
    500 bonuspoeng per natt på alle Comfort Hotel i Norden og Baltikum
    750 bonuspoeng per natt på alle Quality Hotel i Norden
    1000 bonuspoeng per natt på alle Clarion Hotel, Clarion Collection Hotel og våre frittstående hotell i Norden

Men sist gang jeg bodde 4 netter hos Clarion Oslo fikk jeg kun litt under 3000 Avios, og ikke de 4000 som jeg forventet. Å klage dette hjalp ikke.
    Hvis det skjer en gang til nå, så blir det slutt for meg å bruke Strawberry.

Ser noen her nevner at det blir Scandic nå fremover i stedet for Strawberry.
    Man kan også få Finnair Plus Avios hos Scandic, men mye mindre poeng, kun 350 Avios per overnatting.

Scandic kan vel kanskje sammelignes med Comfort og Quality fra Strawberry, men ikke med Clarion tror jeg som er mye mer HighEnd hotell.
    Nå skal det sies jeg har ikke bodd på Scandic, bare fått vite at det ikke er noe særlig god kvalitet.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Mangler det et siffer? Eller har du 26k poeng?

Hvis du har det, får du èn natt på et middels bra hotell (til 20k). Eller 2 netter på de aller billigste hotellene (til 10k/natt).

Det er vel neppe håpløst å bruke opp på 1 år? Masse tilgjengelig, også i Oslo.

furlong, Preference, veeegard and 3 others like this.
  15. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Må finne noen på de gangene jeg er i Oslo for jobb. Min neste reise er i Februar, og da fant jeg ingen ledige bonusnetter.

16. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken dato er der snakk om?

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er merkelig.

Etter flere testsøk i februar, har jeg ikke funnet datoer hvor det ikke er ledige bonusrom på mange hoteller til samme tid.

Noen få, som feks Amerikalinjen eller Thief koster mer poeng enn du har.

Mange bra hoteller gir deg en eller 2 netter for hhv Clarion Oslo (1 natt, 25k poeng) eller Comfort Karl Johan (2 netter, samlet 30k poeng). Anbefaler Clarion, forresten!

18. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle vært litt mer spesifikk.
    Jeg booker stort sett Clarion The Hub, fordi det ligger nært jobbens kontorlokaler i Oslo City. Der når jeg sjekket 6-7 Februar var Bonus "utsolgt".

Synd man ikke kan betale med både Penger og Poeng.

Sjekket nå nettopp, og fikk opp The Hub, men dessverre har jeg ikke nok bonus for 1 overnatting på Clarion The Hub, men har akkurat nok til 1 overnatting på Clarion Folketeateret.
    Screenshot_20241029_131258.png

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,329
    Bonuspoeng:
    293
    Grand Central koster 15k poeng per natt.
    Xpress Central Station koster 10k poeng.
    Karl Johan 15k
    Børsparken 10k

Alle er ledige på din dato, og ligger i kort gangavstand fra Oslo City.

Nordlands, veeegard and NoLimit like this.
  20. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Tenker det blir lite ledige bonusnetter utover nyåret, når den store mengde medlemmer skjønner hva som skjer med sine poeng.

Media tar nok tak i dette etter litt tid, så blir nok til at hr Stordalen kommer opp med en vekslingsløsning, evt lar oss beholde utløpstiden (som Norwegian)

Inntil da holder jeg meg langt unna Strawberry.

Del denne siden