Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    28
    Ble kort frist for å hive seg inn i Lifetime gold da, men greide det med <25 poeng. Makan til stress.

Det jeg er mest spent på er Mastercardet, support kunne ikke dele noe nyheter der enda. Fikk også Platinum-mailen i dag uten at den sa mye mer enn det vi allerede vet.

tobeornot999 liker dette
  2. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig skuffende devaluering av programmet, hinsides hva jeg fryktet; hvis det forblir slik oversikten viser nå, vil stort sett alt av "garantert"-fordeler for Platinum forsvinne, og da særlig "Garantert oppgradering" og "garantert bonusuttak", som for meg har vært de mest verdifulle fordelene. Vi får se hva som blir realiteten framover i forhold til "garanterte" fordeler, men for meg var dette de store fordelene som virkelig skilte seg ut fra de andre bonusprogrammene, og som gjorde det verd å satse for fullt på lifetime platinum for noen år siden. Takket være fordelene har jeg konsekvent holdt meg til Choice/Strawberry så sant det har vært mulig, men nå vil nok min lojalitet til kjeden svekkes betraktelig. Er mer enn merkelig at de som bestemmer innholdet i medlemsprogrammet ikke forstår at ved å eliminere medlemsfordelene som virkelig er verd noe, elimineres også de beste kundenes lojalitet. Nå gjenstår det uansett å bruke opp 300k+ med poeng i løpet av neste år - skal sørge for å bestille mye før de nye vilkårene trer i kraft, så jeg iallfall kan bruke fordelen "garantert bonusuttak" mens den enda er der...

EndreD, MariusJS, Baldrick and 4 others like this.
  3. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    MC består

4. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,628
    Bonuspoeng:
    93
    Med statusmatchen som kommer neste år mot Eurobonus som også gir Nivåpoeng og bonuspoeng i tillegg til trumf samt devalueringen av Strawberry programmet(slik jeg leser det) så skifter jeg nok hotellkjede ja til Scandic. Er lifetime platinum hos Strawberry, men ser faktisk større fordeler hos Scandic fra neste år av

5. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe,smell for de som har vekslet inn tusenvis av Trumf kroner for å oppnå Lifetime Platinum;) det er bortkastet...

6. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Synes det er veldig vanskelig å finne noe i Oslo som ikke er Fast food i nærheten av Oslo City uten at man skal trenge å gå langt (spesielt hvis man har lyst å ta maten tilbake til hotellet).
    Ikke noe pizza, burger, kebab, diverse asiatisk
    Har prøvd flere ganger å finne noe vanlig norsk husmannskost, og noe sunt.

Den oversikten Henrik viste til fra Aftenposten hadde veldig mange interessante spisesteder som ikke er fastfood.

Last edited: 30. okt 2024
  7. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Godt oppsummert! For meg har også garantert sen utsjekk vært noe av det mest verdifulle. Jeg har akkurat sendt en epost nå hvor jeg uttrykker min misnøye over at "garantert"-fordelene forsvinner. Da forsvinner for min del også mye av grunnen til å velge Strawberry framfor andre kjeder.

MariusJS and tobeornot999 like this.
  8. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Til dere som sier det blir Scandic fra nå av.
    Hvordan er kvaliteten på hotellene til Scandic rundt i Oslo?

9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke bestille mat gjennom Wolt/Foodora? Det kan du jo få levert på hotellet..

10. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Nå har medlemsnivåene også kommet frem under vilkår:

8.8 Har hotellet ledige standard dobbeltrom ved booking, garanteres det at medlemmer på Platinum-nivå kan utnytte bonuspoeng fra Strawberry. Dette gjelder kun for medlemmets egen booking, og kan ikke benyttes av andre. Unntak kan forekomme på visse datoer. Gjelder ikke ved bruk av 24-/48-timers garanti, og ikke i kombinasjon med fordeler om oppgradering.

Da består visst garantert bonusromfordelen for platinummedlemmer. Merkelig det ikke var listet opp i oversikten da..

tobeornot999 and Maggie like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,427
    Bonuspoeng:
    293
    Finner du ikke noe som ikke er kebab på verken Wolt eller Fodora?

TravelAddict liker dette
  12. zup

zup Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis jeg forstår vilkårene riktig, så er det ikke lenger en "samle så mange poeng eller kvalifiserende netter" totalt - men heller oppretthold gull eller platinum-status i 8 perioder for å bli lifetime gull/platinum?

Code:
    6.6 Det finnes to forskjellige Lifetime-nivåer å jobbe seg mot. Kvalifisering til Lifetime beregnes over hele medlemstiden. Lifetime-kvalifiserende er de medlemsperioder der nivået er opprettholdt gjennom egen konsumpsjon, ikke ved f. eks. statusmatch, invitasjon, frys eller på annet ekstraordinært grunnlag.

Lifetime Gold    8 kvalifiserende perioder som Gold eller høyere
    Lifetime Platinum    8 kvalifiserende perioder som Platinum

Hvis medlemmer avanserer til Lifetime beholdes dette så lenge medlemskapet ikke avsluttes. Medlemmer som har oppnådd Lifetime Gold har fortsatt mulighet til å nå Platinum i en medlemsperiode, eller i fremtiden oppnå Lifetime Platinum etter ovenstående regler.

Dine lifetime poeng opptjent frem til disse vilkårene trer i kraft vil telle med i beregningen av din fremtidige lifetime status.
    Fant også dette
    Code:
    6.4 Kvalifiserende kjøp står likt med kvalifiserende netter, som bidrar til muligheten til å oppnå høyere medlemsnivå. Kun medlemmenes eget opphold er kvalifiserende.
    Så vil dette si at det fortsatt er mulig å oppnå lifetime kun ved kjøp med MC?
    Ikke at lifetime er noe mer fristende å skaffe seg nå da..

13. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Garantert poengnatt beholdes for Platinum, det var enda godt. Men forsvinner selvfølgelig etter 31.12.2025.
    Ser ut som gratis mineralvann blir kuttet ut for Gold, og blir en fordel for kun Platinum.

Sen utsjekk til kl 15 for Platinum, samme som for Gold. Er da forkortet med tre timer, samt kun «ved tilgjengelighet» i stedet for garantert. Det er en ganske heftig deevaluering..
    Men det er sikkert for få som benyttet seg av utsjekk helt til kl 18, samt at de øyner sannsynligheten til å ha høyere belegg påfølgende natt, om gjestene sjekker ut tidligere.
    Samme greia tenker jeg med nye vilkår for gratis avbestilling, nå til kl 18 i stedet for kl 21.
    Jaja, bedre det enn at de øker prisene, spør du meg.. :rolleyes:

eventyrer liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Scandic hotellene i Oslo og ellers er shitty, det er det største problemet med å bytte.

Her i landet er dog Grand (Oslo) og Hotell Norge (Bergen) hederlige unntak.

Resten er slitent og tilogmed de nyere hotellene er kjipe, med små og billig looking rom. Slik som Scandic Grensen (Oslo) feks.

markus and eventyrer like this.
  15. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Snart 1. november, og ny kvalifiseringsperiode. Noen med høyere poengsum hittil i medlemsperioden? :D

Etter pressemeldingen fra NAS i juni 2023, ang. det kommende fordelsprogrammet i samarbeid med Strawberry, så skjønte jeg at statusopptjening blir løsrevet fra poengopptjening, og jeg ga full gass mot Lifetime Platinum. Angrer ikke ett sekund idag :p

IMG_8114.jpeg

EndreD, Baldrick, Skippy and 4 others like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Julekalender er felles for Norwegian og Strawberry i år.

Fikk mail (er LTP) som sier at ny app som inkluderer julekalender vil rulles ut i faser. Men mulig registrere seg nå - for å komme inn i køen.

Personlig link til spenngroup.com for å registrere:

Årets julekalender i Spenn-appen!
    Vi gjentar suksessen fra i fjor med en julekalender i samarbeid med Norwegian, fylt med 24 fantastiske luker med tilbud og spektakulære premier fra Strawberry og våre partnere. I år finner du julekalenderen i den nye Spenn-appen. For å delta må du registrere deg via linken under. Spenn vil sende deg en invitasjon til å laste ned appen. Siden appen er helt ny, vil brukere bli invitert gradvis fra 19. november, men vi vil sørge for at alle får invitasjon og tilgang i tide.

eventyrer liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Dessuten, de er ganske frekke.

Devaluering omtales som om det skulle være en opptur.

Tilgjengelige poeng "helt til" utløpet av 2025,skriver de. Blir noen hundretusen å bruke opp for min del....

De kunne jo enkelt introdusert en fornuftig veklsingskurs til Spenn, men håper istedet på å bokføre titalls (kanskje hundretalls) millioner kr av gjeld til kundene på poeng som bare utløper fordi folk er sløve.

Spenn-teksten:
    Bonuspoeng som du allerede har tjent opp hos Strawberry vil fortsatt ligge tilgjengelig for bruk helt frem til 31. desember 2025. Det betyr at etter den offisielle lanseringen av Spenn 19. november 2024, vil du beholde bonuspoengene dine gjennom hele 2025.

Kilde:
    https://www.strawberry.no/medlemskap/hva-er-spenn/

Earl, Trotamundos, Emma and 4 others like this.
  18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Hoppet ikke på jordbærtoget før halvveis ut i 22 og har tilnærmet kun poeng i stays og ligger nå på rundt 380k. Spørs om det er verdt å blåse de resterende 10-11k i trumf for å sikre LTG...?

19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje mer riktig å si at det kan bli en liten smell om man ikke får brukt poengene på bonusnetter.. Så lenge man får tatt de ut, er det jo langt fra bortkastet.
    De fleste (alle?) her inne, bruker som regel ikke poeng med mindre det gir en (ofte betydelig) merverdi kontra cash. De beste eksemplene er vel hotellene i København, primært Comfort.

Får man brukt poengene før utløp vil jeg si det fortsatt er fornuftig å overføre Trumf (inntil 19./11.). Og så har man en lifetime status i tillegg. :)

MariusJS and eventyrer like this.
  20. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    https://stortorvet.no/ ?

Del denne siden