Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Sitter i mitt stille sinn å lurer på hvor mange eposter med klaging jeg kan sende før jeg trår over grensen til bat-shit-crazy... :rolleyes:

2. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde meg også på å sende mail til det jeg håper er emailadressen til Petter Stordalen selv. Fikk svar av hans personlige assistent etter å ha sendt mail til denne adressen for et par år siden. Kan ikke garanterer at adressen fortsatt er i bruk, men det skader vel ikke å forsøke å sende en tilbakemelding hit også. For de som er interessert: [email protected]

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Samme adresse ligger ute på nettsiden til Strawberry Group.

Last edited: 31. okt 2024
    Emma liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Det som virkelig haster, er å bruke opp poengene før utløpet av 2025.

Får mange opphold for den summen der...

Selv er jeg LTP, fordi jeg har bodd der mye.

Hadde definitivt ikke lagt inn 10k kr for å få LTP slik reglene er endret nå. Med mindre du vet du trenger alle 500k+ poengene i 2025, og faktisk kommer til å bruke dem.

I så fall er det jo bare en grei nok slags forhåndsbetaling.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,252
    Bonuspoeng:
    183
    Kjørte han i kopi. Men hoved mottager [email protected].

Oppfordrer andre til å være tydelige tilbake til dem på mail.

Feedback@strawberry hvis du ikke er plat.

Emma and watchaddicted like this.
  6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Er det virkelig ingen jurister her inne som kan litt om forbruker- og avtalejuss? Hadde vært spennende å høre noen kvalifiserte betraktninger:rolleyes:

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,282
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg optet ut fra Spenn og sagt opp Strawberry-kortet. Lett for meg som ikke har noe poeng å snakke om og status kun gjennom kortet. Tenner et lys for dere andre.

8. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for mailadresse. Fant den ikke på siden, men da sender jeg avgårde en mail jeg også.

Maggie liker dette
  9. Raffen

Raffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
  10. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Null problem å bruke de opp, har kun ~50k poeng stående p.t. Har ikke sjans til å cashe ut LTP, men LTG har jeg mer enn nok trumf stående til å ta - spørsmålet er bare om det er verdt de 11.000 trumfpoengene...

11. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er jurist, har imidlertid ikke satt meg dypt inn i denne saken.

Utgangspunktet er uansett at det er avtalefrihet i Norge. Selv om den har skranker, er den temmelig vid. Og her har vel Strawberry fra starten av hatt klare avtalevilkår om at de kan gjøre endringer.

Så er det en grense for hvor urimelig en avtalepart kan opptre. Her tenker jeg likevel at man er godt innenfor.

Her får man over ett år på å bruke poengene, i tillegg kan man veksle poengene inn i gavekort som får enda lenger varighet.

Du kan gjerne kalle det dårlig kundebehandling, men jeg er tvilende til at dette er noe brudd med norsk rett.

Personlig synes jeg endringene i programmet er til det verre. Samtidig er det litt storm i vannglass tenker jeg. Det er lett å få brukt poengene innenfor Strawberry-gruppen. Du skal ha bra mange poeng, for at poengene dine ikke skal kunne få bein å gå på i løpet av et år.

Last edited: 01. nov 2024
    furlong, Henrik, eventyrer and 4 others like this.
  12. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18

For de fleste så rekker de nok å bruke sine poeng (så lenge de får med seg endringen)

Er nok ekstremt mange som ikke får det med seg og da mister alle poeng.

For oss med vel en million poeng innestående, så blir det vanskeligere å benytte disse. Tilgjengeligheten på bonusnetter vil være veldig begrenset.

Så skal det jo sies at deres 50% partner i Spenn, Norwegian, helt perfekt lar kundenes poeng beholde gyldighetstiden.

Så er det jo prinsippet i dette i tillegg - skal man la Stordalen behandle sine beste kunder slik....

13. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig, tusen takk for at du tok deg tid:)

Jeg tror det blir trangt ut døren, uavhengig hvor mange poeng man har. Før var det relativt lett å få tak i bonusrom på relativt kort varsel (min erfaring), nå virker det allerede vanskeligere. Jeg tror det blir en pekepinn på hvordan det blir fremover, men kan selvsagt ta feil.

tobeornot999 and SuperVC10 like this.
  14. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Ser poenget ditt. Ikke meninga å være våpendrageren til Strawberry her altså. Men man må kunne forvente at voksne folk leser informasjonen de får. Så vet vi at det ikke alltid er tilfellet, men da må man nesten ta ansvaret for dette selv.

Strawberry har sendt ut en e-post, hvor de allerede i andre avsnitt skriver: " Bonuspoeng kan beholdes til 31. desember 2025, hvis de ikke forfaller tidligere". Dette står under overskriften "Hva betyr dette for deg?".

Så dette får man med seg, hvis man gidder.

Så synes jeg det er noe dritt at Strawberry gjør programmet dårligere og gjemmer seg bak at dette er et ønske fra gjestene selv. Åpenbart tull. Men jeg synes man i større grad skal klage på det som virkelig er dårlig, og ikke svartmale det som kanskje ikke er like kritikkverdig.

AB69, livinspeed, Henrik and 3 others like this.
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det er vel bare et problem det neste året og hvis man har store mengder bonuspoeng å bruke opp. Ser man på infoen Strawberry har lagt ut om Spenn, spesifikt der det står man kan betale eller delbetale med Spenn, ser det ut som man booker vanlige til vanlige satser, bare med Spenn istedenfor penger.

Med andre ord blir det slutt på bonusrom etter 2025 er over og man vil alltid kunne bruke spenn uansett når man bor. Klart... Det er mye markedsføring og superlativer på den siden, så det er også mulig det blir noe annet i realiteten.

EDIT: Hvis det er sånn kan forsåvidt det også være grunnen til at fordelen garantert bonusnatt forsvinner. Det blir ikke lenger et behov for en sånn fordel.

CecilieL90 and watchaddicted like this.
  16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Spenn vi bringe med seg dynamiske priser på bonusnetter ja, så det vil bli større fleksibilitet i bruk av poeng da alle rom kan betales helt eller delvis med Spenn, men det betyr jo også (som de fleste av oss på IF vet) at muligheten til å hente ut noe særlig merverdi av poengene forsvinner. Dynamiske priser er sjeldent bra for kunden..

eventyrer, Emma, EndreD and 4 others like this.
  17. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tipper de fleste av oss kun har 50-100k stående, så typ 2-300k som må brukes før 2025 er over, det er jo veldig overkommelig

eventyrer liker dette
  18. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Forsvinner garantert bonusnatt også nå, eller 2025?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Definitivt ikke bra med dynamiske priser nei. Spesielt for oss som vet om triksene.

tobeornot999 and eventyrer like this.
  20. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Med dynamisker priser på bonusnetter forsvinner hele grunnlaget for gratis bonusnatt ordningen.

Dynamiske priser vil si at kostnaden i poeng svinger basert på etterspørsel, datoer osv.. Akkurat som cash-prisene. Så den nye ordningen er at alle rom vil være et potensielt bonusrom, det kommer bare an på hvor mye poeng (Spenn) man er villig til å betale.

Del denne siden