Tester søkes – ny tjeneste for bonusreiser: Primefly.me

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Tomzki, 04. juli 2026.

1. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Forståelig! Du ønsket jo testere, så nå har du fått noe å se på :)
    Ser at reisen fortsatt er tilgjengelig hos SAS, men den har ennå ikke fått noe treff hos tjenesten.

2. Tomzki

Tomzki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Jag är jättetacksam för all feedback jag kan få. :) Även om det saknas önskade tjänster.

Jag tycker generellt om trip-builder som tar fram t/r resor. Om vi får in fler användare så vi gör ännu fler sökningar kommer det bli smidigt att kunna hitta t/r resor i framtiden genom att bara söka på regioner. Jag söker ju själv ca 50 000 resor varje dag men det är ju inte så många egentligen.

3. Tomzki

Tomzki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Ni kan nu skapa alerts för SAS bonusresor och få email när vi hittar bonusplatser.
    Som gratismedlem kan ni ha upp till 20 aktiva alerts för SAS Longhaul (direktflyg).

Med Pro får ni nu upp till 100 aktiva alerts (tidigare 30), email alerts, instant alerts/push-notiser (500).

Under hösten är planen att lägga till Finnair, och så småningom Flying Blue. Då har jag lite mer tid att lägga.

jgroneng liker dette
  4. Tomzki

Tomzki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Kommer köra en kampanj inom kort för nya medlemmar. En månad gratis med koden PRIMEFLYME

Välkommen att testa om du vill. :)

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,997
    Bonuspoeng:
    293
    Screenshot_20260908-191959.png

Hvis man er seriøs bonusjeger, så har man en del søk aktive hele tiden.

Jeg har mulighet for 1500 Live alerts på Awardfares.

6. Tomzki

Tomzki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Absolut, jag förstår hur du tänker. Är man en riktigt aktiv bonusjägare kan man såklart ha väldigt många bevakningar igång samtidigt.

Samtidigt är tanken med PrimeFly/Awardfares lite annorlunda. Vi gör redan väldigt många sökningar i bakgrunden varje dag – i storleksordningen 70 000–190 000 – även på rutter och datum som ingen aktivt bevakar.

Det är faktiskt en ganska viktig del av vår Explore-funktion. Vi kan då hitta bonusresor som man själv kanske inte hade kommit på att söka efter.

Om Explore i stället till stor del fylls med sådant som andra användare redan bevakar finns också risken att man tittar på en resa som någon annan redan har fått alert på och kanske hunnit boka.

Så jag vill hellre att Explore ska vara en upptäcktsfunktion där vi kontinuerligt letar brett, snarare än att hela systemet bygger på användarnas egna bevakningar och sökningar.

Däremot kan jag absolut se värdet i att erbjuda fler Live Alerts i ett dyrare abonnemang för den som verkligen vill bevaka väldigt många specifika resor. Det är snarare en fråga om hur vi skalar det utan att det påverkar de vanliga sökningarna och Explore.

Del denne siden