Takk @RoadKing ! I og med at jeg starter i TRD passer det for så vidt greit i forhold til tid med nattflygning til GIG hvis vi både skal kjøre Porsche og makse ut FCT. Så tror jeg vi satser på GRU-FRA på returen. Det er virker innmari køddent å kom seg til EZE med *A og siden jeg reiser med fruen må jeg være litt hensynsfull med eksotiske connections.
Selvfølgelig! Jeg må fly inn de siste poengene jeg mangler og med et ellers ganske tett reiseprogram framover tipper jeg den ligger et par-tre måneder fram i tid, men det er viktig å være forberedt!
Hei, Lest igjennom hele tråden her nå for å prøve å få litt hjelp Har en førhåpning å få til første CT i F og målet er antingen Buenos Aires eller Bali ettersom disse steder har fruen satt som sine favoritter Forslag på dette tas emot ettersom jeg har sjekket en del og til Bali så hvirker det helt ok at ta seg med TG, men føles litt kjedelig å ta TG både veier. Jeg vil så klart ha FRA opplevelsen om muligt... EZE finner jeg veldig dårlig i C ettersom jeg tenkte jeg booker in en biljett i C først og siden ser om jeg får tak i LH F. United føles ikke så morsomt...
Noen oppdateringer på Lufthansa flyvninger for høste 2017. Det virker som om A380 med F er tilbake på FRA-ICN til glede for mange av oss da tilgjengelighet her stort sett har vært god. A380 er også i gang til BKK fra FRA snart (november?), og det blir spennende å se på tilgjengeligheten i F her.
Ser til min forferdelse at NH801 NRT-SIN i november (på tilfeldige datoer) er erstattet med B787 uten F. Noen som har peiling på om dette er en fast endring? Mister vi dermed muligheten for ANA F intra-Asia....
Forstår det slik at en kan få bil fra F-lounge også i MUC med LH F. Alltid, eller kommer det an på hvilken gate flyet går ifra?
28.oktober er siste 77W flyvning for NH801............. First selges nå kun som codeshare på SQ metall..... *bummer*
Da har det skjedd det som ikke skulle skje. Thai har byttet ut a380 med en 777 på FRA-BKK i mai 2018 når fruen og jeg har tenkt oss til Bali i F. Ikke helt fornøyd med å bli nedgradert til C når dette skulle være vår første tur i F. Så er spørsmålet. Er det noen forskjell om vi nå ringer Estland og kansellerer turen eller bare venter på at rette alternativet med en a380 dukker opp? Fruen var egentlig fornøyd med at vi kan gjøre om for det passer bedre for henne i november 2018 (ufattelig lenge til). Får man alt igjen av CT, poeng og skatter/avgifter ved avbestilling? PS: Vet noen når TG setter inn/tar ut a380 på ruten FRA-BKK?
Det er kun et eventuelt endringsgebyret du ikke får igjen. Poengene er på konto etter noen sekunder og avgiftene etter noen dager som regel. Om returen er i F så hadde jeg latt reisen stå og sett etter bedre alternativ på tur ut. Og heller betalt 150krx2 for å endre reisen. Om man avbestiller så er det ingen selvføleg at billettene legges ut på ny(returen).
Dessverre er begge flightene med a380 til og fra BKK byttet ut med en 777. Litt skuffet over at jeg ikke ble varslet men fant dette ut på appen MyFlights. Men nå som dette er blitt en C-flight i stedet for en F-flight, får jeg igjen poengdifferansen mellom C og F? Surt å bruke 190.000 poeng når F'en glipper. Beholder nok reisen inntil videre. Får ta en prat med Estland når det nærmere seg at billetter for november 18 legges ut.
Utrolig dårlig, gjør som Are skriver, be om å få ny pris på turen, så får du vel noe poeng og litt avgifter igjen. Eventuelt se om du finner et bedre alternativ med F.
Ved unvoluntary downgrade kan du endre reisen uten gebyr. 25.mars - 31.juli er det 777 FRA-BKK TG920/921. Kilde: http://www.routesonline.com/news/38...ai-s18-europe-aircraft-changes-as-of-14sep17/