Driver og skal booke min første F-tur nå. Planen er utreise 19. eller 20. oktober. Jeg tenker å booke så mye jeg kan av turen i en eller annen klasse og så endre til LH F FRA-GIG etter hvert som det åpner seg muligheter. Har funnet alle segmentene i C, med unntak av xxx til GIG. Noen med litt erfaring som kan foreslå en alternativ routing fra FRA eller OSL her?
Da har jeg endret min CT tur siden Thai endret til fly uten F klasse, fikk endret uten å betale gebyr
Sjekket Turkish, Swiss, TAP, LH og United Men jeg ser nå at FRA-EWR-GIG muligens kan funke. Hvordan var det, kunne jeg booke segmenter i både eco og biz om hverandre?
OSL-FRA LH C FRA-ICN OZ F ICN-BKK TG C BKK-KUL TG C KUL-BKK TG C BKK-MUC TG F MUC-FRA LH C FRA-OSL LH C Satser på å endre til LH F på reisen ut via en eller annen by. Noen som har fått via USA godkjent i det siste?
Da var det endelig min tur Ikke verdens sprekeste routing, men må jo begynne et sted: TRD-OSL-MUC (SAS Plus) - ICN(LH F) ICN-FRA(OZ C, men magefølelsen min sier at det blir F her også)-CPH-TRD(SAS Plus).
Etter at Thai byttet ut a380 til 777 uten C, så ble det litt frem og tilbake. Endret først til C med TG OSL-BKK-DPS for samme datoer, men etter 1,5 time i telefon med Tallinn nå byttet jeg tilbake til F for sept 2018. Dog synes jeg servicen i Tallinn er blitt dårligere nå enn da jeg opprinnelig booket i juni: Fikk ikke velge seter - "det må du ta med det enkelte selskap..." Fikk ikke velge hvilken CT jeg skulle bruke. Måtte bruke den som utgår først som betyr at jeg ikke får endret billetten etter 15. jan 2018. Hun hevdet hardnakket at systemet ikke lot en velge CT men måtte bruke den som utløp først. Er ikke erfaren når det kommer til CT og Tallinn men synes dette var sørgelig service. For ikke å snakke å vente i over en time (på det svenske nummeret). Noen som kan kaste lys over disse endringene?
Dette er i alle fall nytt. Når jeg har booket tidligere har de spurt om de ikke skal hjelpe meg å velge seter samtidig. Dette er vel nesten å anse som en forbedring selv om det er irriterende i akkurat ditt tilfelle. Er flere som har fått booket feil CT og tapt en pga det, så det kan være derfor de har innført en slik regel. Det kan jo være at vedkommende agent er ny i jobben...
Jeg ble også henvist til å velge seter selv, på sas.no. Der fikk man seff bare velge på den ene sas flighten av totalt 9. Men greit nok, men den pågangen de opplever leter de nok med lys og lykt etter mulighet for effektivisering.
CT Jomfru her.. Har følgende routing med utreise 26.03 og hjemreise 1.4 - er dette en respektabel routing her inne eller burde jeg prøve og forbedre noe etter hvert som det nærmer seg avreise? Slik jeg har skjønt det hadde jeg fått mer "bang for the buck" ved å hatt LH F ut av Frankfurt, men de flyr muligens ikke F til KIX? Blir vel litt å banne i kirka her, men skulle gjerne hatt MUC-OSL direkte hjem også - men er ingen tilgenglighet her akkurat nå, noe håp for at det åpnes noe? evt er lounge i BRU noe å skryte av? OSL - FRA LH C FRA - ICN OZ F - A380 ICN - KIX OZ C NRT-BKK TG F - A380 BKK-MUC TG F - 747-400 MUC-BRU LH C BRU - OSL SN C
Hvordan finner en enklest denne type flight'er? På https://travelhacks.azurewebsites.net/ finner jeg ikke flight'er til Europa.. (og den viser kanskje bare SK flight'er uansett??)
Lufthansa fjerner A380 fra Beijing og Hong Kong denne uken og erstatter den med 747-8. Antar at ett av settene settes inn på FRA-BKK? Noen som har peiling på hvordan omrokkeringen er, eller kilder som dokumenterer dette? Tenker først og frem på planlegging av neste tur. Hadde A380 i kikkerten til PEK neste uke, men så plutselig at den ble erstattet av B747. Greit nok det, men for oss som gjerne ønsker å prøve litt ulike produkter, så er ingenting bedre enn å med en viss sikkerhet vite hva man skal fly.
Til info: Lufthansa setter 747-800 inn igjen på ruten Frankfurt-Seattle i perioden 6.november til 30.desember. Antar at First blir en del av pakken. A380 settes fra Mars 2018 inn på Munchen-Los Angeles Munchen-Beijing Munchen-Hong Kong
LH F, FRA-BKK er såvidt igang- ser de første awardsetene allerede. Eksempel: 1.november, 5 av 8 seter solgt, 1 sete sluppet.