Trumf og Trumf Visa

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde problem i forrige veke då eg skulle lage meir plass på Trumfkontoen til far min. Heilt til eg prøvde meg med å runde av overføringsum til nærmaste heile krone. Då fikk det fint. (Eg fikk ikkje gjennomført ein komplett clean-up...:))
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og til alle som har ungar med Eurobonusmedlemskap: det kan vere greit å tenke gjennom kva slags passord de har lagra i nettlesaren....
     
    Fredrik81 liker dette
  3. deleder

    deleder Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en Vipps-opprgradering? Får man bonus med Trumf Visa, Shell, Komplett Mastercard, SAS MC?

    Hadde SAS MC inntil nyttår og da fikk jeg fremdeles poeng på Vipps.
     
  4. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har registrert SAS MC i Vipps. Får poeng på det. Blir ikke de enorme summene da...
     
  5. deleder

    deleder Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skyldte moren min 40.000 NOK. Er en grense på ukentlig overføringer, så jeg tok det over noen måneder, men det var jo ok med noen tusen poeng :)
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Betaler man noe gebyr da?
     
  7. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    booka hoteller i usa for "betydelig sum", på viatrumf og hotels.com, burde sitte igjen med ca 18000EB, , men kjøpet ble ikke regga, står man skal melde etter 7 dager da, men står også lenger ned man må ha bodd på hotellet..? hva gjelder?
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Vent en dag eller to, hvis det fortsatt ikke er synlig ville jeg booket på nytt og kansellert opprinnelig booking.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du for poeng etter endt opphold. Men ville meldt det om det har gått mer en 7 dager siden bestilling ;)
     
  10. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    erfaring at etter registrering og klaging er vanskelig?
     
  11. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    vet man får bekreftelse da, men ser også nå på sidene at om man ikke har meldt inn innen tiden og bodd der, får man null :eek:
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så lenge du holder deg under maksbeløpet (5000?). Det står uansett i Vipps appen om det påløper gebyr.
     
    Fredrik81 liker dette
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring ja. Ofte så tar det opptil to dager før handelen blir synlig og får status "Under behandling":
    viatrumf_hotelscom.jpg

    Hvis den ikke dukker opp kan du etterergistrere etter 7 dager, men må da sende inn litt bevis og vente i laaaang tid (tror minst et par mnd.), hos meg ser det slik ut:
    viatrumf_carriealong.jpg

    Fordelen med hotellbestillinger vs. vanlig netthandel når bestillingen ikke dukker opp er at du ofte oppdager det tidsnok til å legge inn en ny bestilling og så kansellere opprinnelig (ihvertfall hvis bookingen er en stund frem i tid).
     
  14. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så vidt jeg har fått med meg. Tror gebyr i Vipps kun trigges hvis man passerer grensa for totalbeløp som RoadKing skrev.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Transaksjoner på over 5000 kr er det gebyr på Vipps.
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan man umulig få noe trumf/eb poeng på transaksjonene mellom privatpersoner som f.eks deleder som øverfører til moren sin.
     
  17. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    SAS MC og bankorwegian gir ihvertfall poeng. De gjorde ihvertfall sist jeg brukte de..
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så da sier du at om to personer overfører 5000kr til hverandre hver måned, får de tilsammen 1200 i trumf uten at det koster dem en krone. Det høres nesten litt for godt ut til å være sant. I så tilfelle så betyr det at DNB blir sittende med regningen? Saken er selvfølgelig annerledes når det er snakk om handel av varer ved bruk av vipps, da det er kun ved kjøp av varer man normalt set vil få poeng/trumf.
     
  19. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    I Danmark har man i mange år kunne bruge mobilepay og SAS MC. Dog er der flere der har meldt at de er blevet kontaktet af SEB (der jo står for kortet) hvis de har gjort de meget.
    I Norge har jeg også fået point med Vipps. Ved dog ikke hvad de gør ved "misbrug".
     
  20. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke du får trumf. Men kortet belastes jo, og vipps betaler gebyret mellom privatpersoner. Derfor det jobbes med bankaxept løsning. Det er billigere. Også tas det penger fra butikker som bruker det. Privatpersoner imellom taper de penger på. Og som alt annet så vil det jo stoppe om det misbrukes...
     

Del denne siden